Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, er ny her, så håper på litt forståelse...

Har hatt Heroen i rundt 3 uker nå, og etter litt fram og tilbake har jeg endelig fått mast på multicom til å sende meg minnekortet jeg har bestilt (samme dag som mobilen faktisk, så hvorfor de ikke har sendt det ut er et mysterium...men men)

kortet er forøvrig et class 6 med 16gb: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10568963

Jeg har, som de fleste andre her inne merket meg den berømte laggen, og ja, den irriterer til tider. Det samme gjør begrensningene på Marked (ikke paid-apps)

bortsett fra det så er jeg kjempe fornøyd. Skal sies at jeg kommer fra en SE 810i, så det var et stort sprang

 

Men pga det så har jeg forholdsvis lite peilig på android, og har veldig lite lyst til å gjøre noe feil. Lurer derfor på om noen har ett par gode råd å komme med om veien videre.

Har lest mye fram og tilbake her, men blir ikke så veldig mye klokere ang. roms og det der. hører at v2.1 til android skal komme en gang "snart", så hvor bør jeg gå videre?

Jeg har ikke gjort noen oppdateringer på telefonen, så noe bør helt sikkert gjøres

Her er forøvrig "statusen" på tlf:

 

firmware-versjon: 1.5

kjerneversjon: 2.6.27.....

programvareversjon: 1.0.0.A6288

 

Bør jeg vente på 2.1, bør jeg roote, hvis ja, bør jeg vente til jeg får det nye minnekortet? er veldig lite lysten på å måtte endre kontaktene mine (tok endel jobb fra SE format og over til et jeg var fornøyd med på Heroen for å si det sånn) hvis noe blir sletta under oppdatering eller noe sånt

 

er klar over at det er 100 guider på nettet om rooting og oppdateringer osv., men etter å ha lest endel av de så virker det som om man må kjenne til android fra før, noe jeg ikke gjør..

 

takker på forhånd for evt. svar =)

Lenke til kommentar

Wiki-quote:

SD Cards and SDHC Cards have Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum write speeds based on "the best fragmented state where no memory unit is occupied:

- Class 2: 2 MByte/s - 13x

- Class 4: 4 MByte/s - 26x

- Class 6: 6 MByte/s - 40x

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg en HTC Hero og har ludo mobil. Tenkte jeg skulle sette opp wap og msn, men ser at man må taste alt inn manuelt. Ingen måter å få gjort det automatisk på?

 

EDIT: Jeg la alt inn manuelt:) Men hvordan ser man at man bruker wap og ikke wlan?

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Du bruker ikke wi-fi med mindre du har spesifisert hvilket trådløst nettverk den skal inn på i settings. Når du har gjort det, går den alltid på wi-fi foran mobilnett hvis det er tilgjengelig. To små opp-ned piler og en bokstav betyr du bruker mobilnettet. Buede streker betyr wi-fi og styrken er antall buer.

 

Det er widgets du kan legge til på startskjerm som viser status som av/på brytere. Kan også slå dem av og på manuellt da. Det er greit hvis du har brukt en applikasjon som slår på GPS'n men ikke slår den av. GPS trekker masse ekstra strøm, så da slår du den av med GPS-bryteren istedet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ok.

 

Har sendt en mms til meg selv fra en annen telefon, meldingen er komet men det står [Last ned] ved siden av den, når jeg trykker på [Last ned] så får jeg beskjed etter litt om at den ikke kunne lastes ned. Da ser jeg disse buede pilene kommer opp(jeg har allerde konfigurert det trådløse nettverket mitt på den). MEn den kan vel ikke hente mms med trådløstnett, må den ikke inn på wap da(har også lagt inn ventelo wap og ventelo mms manuelt i henhold til ludomobil)?

Lenke til kommentar

Hm, sliter litt med min kombinasjon av Hero og LudoMobil. Jeg har manuelt lagt inn WAP og MMS instillinger i henhold til ludonmobil.no siden sider, men må jeg aktivere noe mer enn å trykke lagre?

 

Jeg har nå slått av Wi-Fi og har bare på mobilt-nettverk men da kommer jeg verken inn på nettsider, lastet mail osv og skal jeg inn på market får jeg bare beskjed om at "Det oppsto en nettverksfeil, prøv på nytt" Men det samme kommer hele tiden.

 

Med wi-fi får jeg lest nettsider og kommer meg et hakk videre på Marked, men den står bare å laster ned betingelser i en evighet, virker som den henger seg.

Lenke til kommentar

Se det ja, den WAP profilen skulle ikke ligge der! Nå gjorde jeg det slik som beskrevet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1149194 og da funket det :)

 

Et nytt spørsmål, når jeg slå på både wifi og mobilt-nettverk, vil wifi ligge å kjøre konstant da? Vil ikke det gå mye strøm? Eller slår den seg automatisk på når jeg feks starter et program som krever vettverkstilgang, og har den ikke det så vil mobilt-nettverk overta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...