Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GPS'en som er innebygd. Kan man bruke den uten å være tilkoblet 3G, som en vanlig GPS?

Det eneste GPS gjør er å finne ut hvor du er. 3G brukes blant annet til å laste ned kartene til google maps.

Så hvis du har et kartprogram med ferdig nedlastede kart kan du bruke GPS uten å ha på 3G.

 

Og før du spør: Nei, du kan ikke laste ned kartene til google på forhånd for å bruke dem senere.

Lenke til kommentar
GPS'en som er innebygd. Kan man bruke den uten å være tilkoblet 3G, som en vanlig GPS?

Det eneste GPS gjør er å finne ut hvor du er. 3G brukes blant annet til å laste ned kartene til google maps.

Så hvis du har et kartprogram med ferdig nedlastede kart kan du bruke GPS uten å ha på 3G.

 

Og før du spør: Nei, du kan ikke laste ned kartene til google på forhånd for å bruke dem senere.

 

...hvilket leder til spørsmålet: Finnes det kartprogram man kan laste ned/kjøpe som ikke er fra Google?

Lenke til kommentar
Har et par spm ang. Hero:

 

- GPS'en som er innebygd. Kan man bruke den uten å være tilkoblet 3G, som en vanlig GPS?

- Kan man laste ned norsk querty tastatur?

- Hvor rask er den, sammenlignet med iPhone 3gs ?

 

- Allerede svart på-----

 

- Ja norsk tastatur kan skaffes--

 

- JEG syns den er temmelig rask, men så kjører ikke jeg 900 apps gående om dagen, men iphone 3gs er nok litt raskere, spesielt i web browseren.

Men nå som 2.1 snart kommer til HTC Hero, da blir det andre boller tenker jeg : 3

Lenke til kommentar
GPS'en som er innebygd. Kan man bruke den uten å være tilkoblet 3G, som en vanlig GPS?

Det eneste GPS gjør er å finne ut hvor du er. 3G brukes blant annet til å laste ned kartene til google maps.

Så hvis du har et kartprogram med ferdig nedlastede kart kan du bruke GPS uten å ha på 3G.

 

Og før du spør: Nei, du kan ikke laste ned kartene til google på forhånd for å bruke dem senere.

 

...hvilket leder til spørsmålet: Finnes det kartprogram man kan laste ned/kjøpe som ikke er fra Google?

 

Copilot, men det får du ikke i Norge uten pga mangel på betal-apps. Jeg får det her i Spania uten problemer. Det koster endel. Du kan lure telefonen til å få opp betal-apps i Norge. Dette finnes det mange guider på.

 

 

Har et kjapt spørsmål - og tipper dere kan svare meg!

 

Jeg har bestilt en HTC Hero u/abbonement til sviger-søster.. er usikker på hvor mye hun kommer til å surfe med den.. men hvor mye MB går det hvis man surfer litt rundtomkring (3G-surfing) feks på vg-nett og 2-3 andre aviser?

 

Hvis det går 10-20 MB bare der, så kan jeg ikke bestille OneCall Faktura som jeg hadde tenkt til. Hva anbefales av abbonement da?

 

Sleng inn NetCounter så finner du fort ut ditt forbruk og hvilket abb. du burde ha på bakgrunn av det.

Lenke til kommentar

For å legge inn musikk, så må jeg koble til å blablabla, så får jeg opp mappa med alle de tigene, så i guiden står det at jeg skal opprette en mappe i rotmappen til lagringskortet.

Betyr det at jeg bare skal lage en mappe som eks Musikk?

Endret av MusiQ
Lenke til kommentar
For å legge inn musikk, så må jeg koble til å blablabla, så får jeg opp mappa med alle de tigene, så i guiden står det at jeg skal opprette en mappe i rotmappen til lagringskortet.

Betyr det at jeg bare skal lage en mappe som eks Musikk?

 

Kommer an på hva du bruker for å håndtere musikken din.

Jeg bruker winamp, og den legger all musikken rett i root mappen med mapper per artist og undermapper per album.

Foretrekker det fremfor å bruke explorer, ihvertfall nå med oppunder 11gb musikk.

Hvis du går den veien, bare sørg for at musikken din er skikkelig tagget, for alle mappene blir generert basert på id3 informasjonen i filen.

 

Men hvis du vil kan du bare manuelt kopiere filer over og legge de hvor som helst på kortet.

Lenke til kommentar

Dukket opp en interessant video på YouTube som visstnok skal være av den kommende 2.1 oppdateringen: http://www.youtube.com/watch?v=_cCacNsz59Y

 

Man ser blant annet en ny funksjon på hjemmeskjermen, der man kan "zoome" ut slik at man ser alle de 7 forskjellige skjermene, ganske kult.

 

En annen funksjon ser ut til at man kan skrive bokstaver med fingeren når man for eksempel søker etter kontakter...

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Noen som har oversikt over hvordan man root'er telefonen nå om dagen? Har nyeste oppdatering fra HTC, så vet det ble litt vanskeligere å åpne telefonen da.

 

http://www.kamr.no/2009/11/14/installere-m...o-mobiltelefon/

 

Denne er til og med på norsk. eneste forandring er at du vil ha versjon 3.1, ikke 2.9... :)

 

EDIT: Du trenger forsåvidt verken å formatere minnekortet eller wipe telefonen. jeg gjorde ingen av delene, og funker helt fint hos meg. :)

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar
Noen som har oversikt over hvordan man root'er telefonen nå om dagen? Har nyeste oppdatering fra HTC, så vet det ble litt vanskeligere å åpne telefonen da.

 

http://www.kamr.no/2009/11/14/installere-m...o-mobiltelefon/

 

Denne er til og med på norsk. eneste forandring er at du vil ha versjon 3.1, ikke 2.9... :)

 

EDIT: Du trenger forsåvidt verken å formatere minnekortet eller wipe telefonen. jeg gjorde ingen av delene, og funker helt fint hos meg. :)

 

Er vel 2.9 som er linket til på siden? Men om jeg selv går å finner 3.1, f.eks her: http://android.modaco.com/content/htc-hero...online-kitchen/ og legger inn den istede så har vel ikke det noe å si?

 

Edit: Var vel det du mente med at jeg vil ha 3.1 og ikke 2.9.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...