Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Prøver Sync nå i første omgang, har lasta ned med siste oppdatering (13.1.10), men Sync finner ikke Hero når tilkoblet med USB? Kjører Vista.

Sync er vel mest for å synkronisere kalender, legge inn programmer, osv ..

 

Doubletwist er ihvertfall genialt. Den auto-konverterer videofiler t.o.m. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære vene, vi har fått disse spørsmålene besvart bare for en side eller to siden.

 

Les litt før du poster,da :)

 

Du kan legge av/på brytere for Wifi, mobil nett og bluetooth som widgets på skjermen. Da kan du slå dem av og på som du vil.

Wifi-nett finner du i settings.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg gir opp hele HTC sync. Nytter faen ikke hva jeg gjør eller hvilke guides jeg følger.

Her er status så langt.

 

Alt er fjernet og avinstallert.

Så snart jeg putter USB-kabelen i telefonen, installeres en driver.

Drar ut kabelen.

Installerer så HTC sync 2.0.18.

Setter i kabelen. Sync viser "Disconnected".

 

Sjekker i Devices and Printers. Der har jeg en Android Phone. Dobbelklikker, går til driver. Det eneste telefonrelaterte der er minnekortet jeg kan mounte som en disk. Ingenting om telefonen eller "HTC Dream interface" eller whatever det skal være. Prøver jeg å oppdatere driverne med å velge folder på disken "HTC Drivers x64" jeg lastet ned, sier den at driver ikke passer.Jeg får aldri velge noe "My HTC". Det er fordi disken såklart virker, det er jo bare en 16GB usb-drive i praksis. Så unzippet jeg filene i htc drivers til c:\windows\System32 og SystemWOW64 (just to be sure)..unplugga telefonen, og plugga inn igjen..fortsatt ingen connection.

 

Status: gir opp. It doesn't make sense.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ser man det, ja. Her drukner man i steg for steg guides, også er det ingen av dem som sier at man må inn på notifications og slå på HTC sync på telefonen også. Da fikk jeg frem driverinstall for telefonen, som failet, og jeg fikk frem ADB i devices and printers (med rødt kryss over). Update driver, pekte til folderen med HTC Drivers x64, så installerte den heroen som My HTC Device. At last. Nå er den connected i programmet. :w00t:

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med kontaktene mine... Har trålt nesten gjennom hele forumet for å se hvis noen av lignende problemer.

 

Etter at jeg brukte ContactSync og Contact2Sim av Happydroid eller hva utvikleren het, har kontaktene blitt veldig teite. Først var jo at alt forsvant, men så fant jeg ut at kontaktene lå allerede i kontakter, men ble bare ikke vist frem. Så etter at jeg slettet disse applikasjonene, slettet cachen til Kontakter og Personer, montert nytt ROM(MODACO 3.1) og siste radio, så får jeg overført alt til mobilen, og funker fint. Men etter at mobilen har syncet med Gmail, så forsvinner muligheten for å ikke vise Google kontakter, så da sitter jeg med dobbelt sett av kontakter.

 

Har knotet mye med dette i de siste dagene.

 

Er litt utålmodig... Ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette uten å resette og alt mulig?

Lenke til kommentar

Har et lite problem med meldingene nå. Etter at jeg fikk noen meldinger i dag og etter at jeg har lest opptil flere ganger, så står de fremdeles som ulest på toppen av skjermen.

 

Får de ikke bort derfra uansett hva jeg prøver.

 

Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Går det an å laste noen ander meldingsapps eller gjør det ikke noe forskjell.?

Lenke til kommentar

Har et kjapt spørsmål - og tipper dere kan svare meg!

 

Jeg har bestilt en HTC Hero u/abbonement til sviger-søster.. er usikker på hvor mye hun kommer til å surfe med den.. men hvor mye MB går det hvis man surfer litt rundtomkring (3G-surfing) feks på vg-nett og 2-3 andre aviser?

 

Hvis det går 10-20 MB bare der, så kan jeg ikke bestille OneCall Faktura som jeg hadde tenkt til. Hva anbefales av abbonement da?

Lenke til kommentar
Har et kjapt spørsmål - og tipper dere kan svare meg!

 

Jeg har bestilt en HTC Hero u/abbonement til sviger-søster.. er usikker på hvor mye hun kommer til å surfe med den.. men hvor mye MB går det hvis man surfer litt rundtomkring (3G-surfing) feks på vg-nett og 2-3 andre aviser?

 

Hvis det går 10-20 MB bare der, så kan jeg ikke bestille OneCall Faktura som jeg hadde tenkt til. Hva anbefales av abbonement da?

 

Hvis du surfer "vanlig" dvs uten komprimering og laster ned alle bildene i full størelse til mobilen så går det 10-20MB å laste ned et par forsider til nettaviser (som jo ofte er på over 10000 px).

 

Men hvis du surfer på mobile versjonen av nettavisene, f.eks. m.vg.no osv, eller kjører opera mini og skrur på komprimering, eller rett og slett ikke laste ned noen bilder så vil man greie seg ganske lenge med 10 mb.

 

Man må rett og slett tilegne seg nye surfevaner, driver man og surfer lik som på en PC kan det fort bli dyrt på 3g.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med kontaktene mine... Har trålt nesten gjennom hele forumet for å se hvis noen av lignende problemer.

 

Etter at jeg brukte ContactSync og Contact2Sim av Happydroid eller hva utvikleren het, har kontaktene blitt veldig teite. Først var jo at alt forsvant, men så fant jeg ut at kontaktene lå allerede i kontakter, men ble bare ikke vist frem. Så etter at jeg slettet disse applikasjonene, slettet cachen til Kontakter og Personer, montert nytt ROM(MODACO 3.1) og siste radio, så får jeg overført alt til mobilen, og funker fint. Men etter at mobilen har syncet med Gmail, så forsvinner muligheten for å ikke vise Google kontakter, så da sitter jeg med dobbelt sett av kontakter.

 

Har knotet mye med dette i de siste dagene.

 

Er litt utålmodig... Ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette uten å resette og alt mulig?

 

 

Kan være dette er en tungvindt måte, men :

 

Jeg ville først gått inn på gmail.com med kontoen din, vist du har alle kontaktene lagret i kontakter der.

Så eksportert ut alle kontaktene til outlook (finnes exporter funksjon helt oppe til høgre inne på kontakter)

 

Legge inn alle kontaktene i outlook, se igjennom å fikse på kontaktene i outlook. Gå inn på google og slettet alle kontaktene som ligger der. Slettet alt som ligger på mobilen av kontakter + slette cache i kontakter / personer applikasjonen på telefonen.

 

Så ville jeg exportert alle kontaktene fra outlook til en csv fil og importert denne til gmail --> kontakter igjen.

 

Deretter kun kjørt en sync fra telefonen til gmail kontaktene dine.

Deretter bare ha alle kontaktene som google kontakter.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med kontaktene mine... Har trålt nesten gjennom hele forumet for å se hvis noen av lignende problemer.

 

Etter at jeg brukte ContactSync og Contact2Sim av Happydroid eller hva utvikleren het, har kontaktene blitt veldig teite. Først var jo at alt forsvant, men så fant jeg ut at kontaktene lå allerede i kontakter, men ble bare ikke vist frem. Så etter at jeg slettet disse applikasjonene, slettet cachen til Kontakter og Personer, montert nytt ROM(MODACO 3.1) og siste radio, så får jeg overført alt til mobilen, og funker fint. Men etter at mobilen har syncet med Gmail, så forsvinner muligheten for å ikke vise Google kontakter, så da sitter jeg med dobbelt sett av kontakter.

 

Har knotet mye med dette i de siste dagene.

 

Er litt utålmodig... Ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette uten å resette og alt mulig?

 

 

Kan være dette er en tungvindt måte, men :

 

Jeg ville først gått inn på gmail.com med kontoen din, vist du har alle kontaktene lagret i kontakter der.

Så eksportert ut alle kontaktene til outlook (finnes exporter funksjon helt oppe til høgre inne på kontakter)

 

Legge inn alle kontaktene i outlook, se igjennom å fikse på kontaktene i outlook. Gå inn på google og slettet alle kontaktene som ligger der. Slettet alt som ligger på mobilen av kontakter + slette cache i kontakter / personer applikasjonen på telefonen.

 

Så ville jeg exportert alle kontaktene fra outlook til en csv fil og importert denne til gmail --> kontakter igjen.

 

Deretter kun kjørt en sync fra telefonen til gmail kontaktene dine.

Deretter bare ha alle kontaktene som google kontakter.

 

Litt vanskelig måte. Men jeg kjører nå bare google-kontaktene. Problemet er at det kommer ikke opp i menyen for å velge hva som skal vises, så absolutt alt som ligger på google-kontoen ligger tilgjengelig. På en måte kan man si at mobilen ikke forstår at den er koblet opp mot google, feks er jo gruppene jeg har på google der, men menyen for å velge hvilke grupper jeg vil synkronisere, les fjerne alle kontaktene, er ikke der. Det er litt irriterende.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig måte. Men jeg kjører nå bare google-kontaktene. Problemet er at det kommer ikke opp i menyen for å velge hva som skal vises, så absolutt alt som ligger på google-kontoen ligger tilgjengelig. På en måte kan man si at mobilen ikke forstår at den er koblet opp mot google, feks er jo gruppene jeg har på google der, men menyen for å velge hvilke grupper jeg vil synkronisere, les fjerne alle kontaktene, er ikke der. Det er litt irriterende.

 

Det kan hende jeg har missforstått deg, men sier du at alle google kontaktene vises istedenfor en viss grupper? Isåfall kan du gå inn på personer, grupper, meny, også velger du å synkronisere en viss gruppe og ikke hele google kontaktlisten din.

 

Hvis jeg har missforstått deg, beklager at jeg kommer med en løsning på et ikke-problem, men det er sikkert noen andre som lurer på det.

Lenke til kommentar
Litt vanskelig måte. Men jeg kjører nå bare google-kontaktene. Problemet er at det kommer ikke opp i menyen for å velge hva som skal vises, så absolutt alt som ligger på google-kontoen ligger tilgjengelig. På en måte kan man si at mobilen ikke forstår at den er koblet opp mot google, feks er jo gruppene jeg har på google der, men menyen for å velge hvilke grupper jeg vil synkronisere, les fjerne alle kontaktene, er ikke der. Det er litt irriterende.

 

Det kan hende jeg har missforstått deg, men sier du at alle google kontaktene vises istedenfor en viss grupper? Isåfall kan du gå inn på personer, grupper, meny, også velger du å synkronisere en viss gruppe og ikke hele google kontaktlisten din.

 

Hvis jeg har missforstått deg, beklager at jeg kommer med en løsning på et ikke-problem, men det er sikkert noen andre som lurer på det.

 

Det som skjer er at det ikke kommer opp. Kan det med å velge ut, men hvis du trykker på meny > vis så skal det komme opp hvilken kontakter du vil vise blandt "alle", alternativene skal være google, telefon og sim, og i grupper skal du kunne velge mellom hva du skal synkronisere, men problemet er at google er helt borte fra menyene, både fra "alle" og fra grupper. Men samtidig viser den google-kontaktene...

Lenke til kommentar

 

Hvis du surfer "vanlig" dvs uten komprimering og laster ned alle bildene i full størelse til mobilen så går det 10-20MB å laste ned et par forsider til nettaviser (som jo ofte er på over 10000 px).

 

Men hvis du surfer på mobile versjonen av nettavisene, f.eks. m.vg.no osv, eller kjører opera mini og skrur på komprimering, eller rett og slett ikke laste ned noen bilder så vil man greie seg ganske lenge med 10 mb.

 

Man må rett og slett tilegne seg nye surfevaner, driver man og surfer lik som på en PC kan det fort bli dyrt på 3g.

 

Takk for det unwill! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...