Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Har gått over til Ludo Mobil nå, og prøvde med de innstillingene jeg fant på siden deres til MMS. Men jeg får ikke lastet ned MMS allikevel. Mulig jeg har "sperret" telefonen for å koble seg til noe nettverk som koster penger utover sms og telefonsamtaler, men prøvde å huke av "Data roaming" under "Mobile network settings", men det virket fortsatt ikke.. Noen forslag?

Noe hjelp å få? :)

God helg forresten

EDIT: Lest masse både her, smartmobil sitt forumet og andre, og ser ut til at mange har slitt med det samme, men jeg får det ikke til å funke. Prøvd med restart av telefon etter endring av innstillinger osv, men vil ikke! Kan noen være så snille å komme med helt riktige innstillinger som virker for Ludo? Og hva må hukes av for at mobilen skal kunne laste ned MMS?

Endret av spruddel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått denne nå:

http://www.htcaccessorystore.com/no/p_htc_item.aspx?i=187366

Ganske dyr med frakt (DHL only). Virker grei, helt standard, ikke skreddersydd men passer fint.

Kjøpte meg også en sånn:

http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-hero-...kon-21986p.html (original HTC)

Er nok mer fornøyd med den. Synes Hero virker lett å miste med sin form og sitt materiale, men med denne utenpå sitter den godt i hånden, og glir dessuten ikke så lett ut av bukselommer e.l.

Lenke til kommentar
Har gått over til Ludo Mobil nå, og prøvde med de innstillingene jeg fant på siden deres til MMS. Men jeg får ikke lastet ned MMS allikevel. Mulig jeg har "sperret" telefonen for å koble seg til noe nettverk som koster penger utover sms og telefonsamtaler, men prøvde å huke av "Data roaming" under "Mobile network settings", men det virket fortsatt ikke.. Noen forslag?

Noe hjelp å få? :)

God helg forresten

EDIT: Lest masse både her, smartmobil sitt forumet og andre, og ser ut til at mange har slitt med det samme, men jeg får det ikke til å funke. Prøvd med restart av telefon etter endring av innstillinger osv, men vil ikke! Kan noen være så snille å komme med helt riktige innstillinger som virker for Ludo? Og hva må hukes av for at mobilen skal kunne laste ned MMS?

Er et valg som heter noe ala "use 2g network only" Kan det være denne som står på?

Lenke til kommentar

spruddel: Pass på at det står type: mms (ned små bokstaver) i apn'en for mms. Da skal dotten ved siden av apn'en for mms forsvinne i lista over apn'er. Det skal bare gå an å velge mellom internett/wap apn'ene i den lista, mms trengs ikke velges.

Danny92: Alt i Nexus One kommer nok i Android 2.1, siden den er gitt ut av Google, og ikke har noen ekstra ting (som f.eks. Sense).

Lenke til kommentar

Hai. Det er mulig dette er blitt besvart, men det begynner å bli en del sider i denne tråden.. :)

Jeg har nå investert i en engelsk versjon av Hero fra Amentio, og lurer på hvordan jeg da ligger an med tanke på bokstavene æ, ø og å? Går det an å ordne på noe vis?

Jeg lurer også på hvordan talelyden er under samtaler med telefonen. Jeg leste i et foruminnlegg at det kan skurre grunnet antenneplasseringen som er under telefonen, hvilket gjør at brukeren må vri telefonen litt fram nede, istedefor å holde den rett opp og ned. Stemmer dette?

Edit: Hadde et ytterligere spørsmål om laderen, men fant ut av det.

Endret av Episong
Lenke til kommentar
spruddel: Pass på at det står type: mms (ned små bokstaver) i apn'en for mms. Da skal dotten ved siden av apn'en for mms forsvinne i lista over apn'er. Det skal bare gå an å velge mellom internett/wap apn'ene i den lista, mms trengs ikke velges.

Jeg har laget to forskjellige APN-er. En for mms og en for internett. Internett-APN har jeg valgt med sånn grønn prikk ja og MMS har jeg ikke valgt. Har også skrevet med små bokstaver. Men er det nødvendig at "data roaming" eller "mobile network" skal være på? Godt mulig jeg liksom har nektet telefonen å koble til noen type nettverk som kan påkoste ekstra kostnader. Så hva må være "lov" for å kunne laste ned MMS?

Lenke til kommentar
Hai. Det er mulig dette er blitt besvart, men det begynner å bli en del sider i denne tråden.. :)

Jeg har nå investert i en engelsk versjon av Hero fra Amentio, og lurer på hvordan jeg da ligger an med tanke på bokstavene æ, ø og å? Går det an å ordne på noe vis?

Gå inn på htc sine sider også laster du ned siste firmware, da får du telefonen på norsk.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvordan talelyden er under samtaler med telefonen. Jeg leste i et foruminnlegg at det kan skurre grunnet antenneplasseringen som er under telefonen, hvilket gjør at brukeren må vri telefonen litt fram nede, istedefor å holde den rett opp og ned. Stemmer dette?

Jeg kjøpte også engelsk versjon, og på den første oppstarten ble jeg spurt om hvilket språk jeg ville ha, og valgte norsk. "Ø" ligger da på "O" tasten, og "Æ Å" ligger på "A"tasten. Det skal nevnes at jeg hadde nyeste firmware innstallert når jeg fikk telefonen, så du bør som 2mmy91 sier sjekke opp at du har det før du begynner å installere noe. Hvis ikke finner du nyeste utgave på HTC.com som nevnt.

Angående samtalekvalitet har jeg opplevd den som svært god og stabil, minst like god som min gamle SE K810i vil jeg si :)

Lenke til kommentar
lurer på hvordan jeg da ligger an med tanke på bokstavene æ, ø og å? Går det an å ordne på noe vis?

Du kan laste ned Scandinavian Keyboard fra Market. Da får du æ, ø og å som egne knapper.

Internett-APN har jeg valgt med sånn grønn prikk ja og MMS har jeg ikke valgt.

Går det ann å velge mms-apn'en? Altså, er det en grå prikk ved siden av den? Det skal det ikke være. Hvis du setter type til mms, så skal prikken forsvinne.

Lenke til kommentar
Internett-APN har jeg valgt med sånn grønn prikk ja og MMS har jeg ikke valgt.

Går det ann å velge mms-apn'en? Altså, er det en grå prikk ved siden av den? Det skal det ikke være. Hvis du setter type til mms, så skal prikken forsvinne.

Det er ikke sånn grå prikk ved siden av MMS-APN'en nei. Kan det være noe med "Data roaming" og slike ting??

Lenke til kommentar

Hei alle sammen, når jeg gikk over fra min gamle tlf til Hero, så ble alle kontaktene på simkortet lagret som 1/ "etternavn" "fornavn"

altså eksempel 1/ole krist: mob .

Noe som er ganske så annoying... finnes det noe program for og lett redigere dette? eller må jeg gå manuelt gjennom hele lista? :/

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet, veldig irriterende. Løsningen jeg brukte var å:

1. synce alle kontaktene mine til "Google kontakter"

2. slette alle kontakter fra sim-kortet

3. synce alle kontakter fra google til telefonen

Dette gjør at jeg har tilgang til alle kontaktene mine både online (gmail) og på telefonen, og endringer som gjøres oppdateres begge steder. Ganske kjekt, men likevel ikke en optimal løsning for alle.

Lenke til kommentar
Kan noen være så snille å komme med helt riktige innstillinger som virker for Ludo? Og hva må hukes av for at mobilen skal kunne laste ned MMS?

Jeg slet med det samme! Etter en kjapp mail til Ludo fikk jeg dette oppsettet i svar. Og det funket for meg..

Manuelt oppsett MMS/WAP for HTC

MMS:

Name: Ventelo MMS

APN: mms.ventelo.no

Proxy: blank

Port: blank

Username: ventelo

Password: 1111

Server: Blank

MMSC: http://mmsc/

MMS proxy: 10.10.10.11

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN type: mms

WAP:

Lag et apn som har navn internet og apn internet.ventelo.no og APN type: default

Viktig: viktig at du har med den default..hvis ikke så funker ikke mms

Lenke til kommentar

Jeg har laget to forskjellige APN-er. En for mms og en for internett. Internett-APN har jeg valgt med sånn grønn prikk ja og MMS har jeg ikke valgt. Har også skrevet med små bokstaver. Men er det nødvendig at "data roaming" eller "mobile network" skal være på? Godt mulig jeg liksom har nektet telefonen å koble til noen type nettverk som kan påkoste ekstra kostnader. Så hva må være "lov" for å kunne laste ned MMS?

Mobile network må være på for at man skal kunne motta MMS så vidt jeg vet. Anbefaler å legge inn widgets for Mobile network og Wifi. Add widgets > HTC > Settings

Jeg anbefaler å bruke telefonen med engelsk system (jeg foretrekker alltid engelsk, fordi oversettelsene til norsk ofte er dårlige, og dessuten er det mye enklere å søke opp ting med engelske feilmeldinger osv). Bare velg å bruke norsk ordbok. Da vil den autofullføre ordene dine med æøå, så du trenger ikke Scandinavian keyboard, det gjør i alle fall ikke jeg.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål... På Google Kalender kan man automatisk legge inn når diverse fotballag spiller kamper... Er det mulig å synce dette med Heroen?

Btw. Hvordan kan jeg synce alle kontaktene mine til Gmail/Google?

Endret av REBBERN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...