JFM Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg spør igjen: Tror dere min bluetooth handsfree fra Nokia vil funke på Hero? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Hvordan kan jeg få påminnelser om bursdager til folk i kontaktlisten min? De er linket opp mot facebook og mobilen viser bursdager under People, Updates and events. Jeg ønsker å få en beskjed som notification, gjerne på et bestemt klokkeslett. Ønsker helst ikke ekstra program til dette, men må man så må man Endret 23. desember 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Vet ikke, til dere begge ovenfor meg Noen som har en bedre facebook app? enn "facebook for android" (den offisielle). Suger å måtte go inn i browsern når man svarer på notifications.. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg spør igjen: Tror dere min bluetooth handsfree fra Nokia vil funke på Hero? jeg bruker en blåtann håndfri fra Sony Ericsson på min HTC Hero og det fungerer utmerket. Så jeg vil anta (uten å ha noen dokumentasjon på det) at det vil fungere like fint med en Nokia HF. Jeg har tidligere brukt Nokia blåtann håndfri på iPhone 3G. Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg spør igjen: Tror dere min bluetooth handsfree fra Nokia vil funke på Hero? Jeg bruker selv en Nokia bluetooth handsfree til min HTC Hero. Kan bekrefte at dette fungerer bra. Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvordan kan jeg få påminnelser om bursdager til folk i kontaktlisten min? De er linket opp mot facebook og mobilen viser bursdager under People, Updates and events. Jeg ønsker å få en beskjed som notification, gjerne på et bestemt klokkeslett. Ønsker helst ikke ekstra program til dette, men må man så må man Regner med at du har gmail-konto. Det finnes en app på face som lar deg eksportere bursdagene til folk inn på google-calender, på den måten kan du ha kalenderen oppe med notifications etc. http://www.facebook.com/apps/application.p...p;id=2222147890 eller søk på "fbcal". Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 hvordan jeg byttet meldingstone? og noen får brukt noen av di temane som er på marked? Vil gjerne ha Android wallpaper, hvor får jeg tak i det a? Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Her finner du litt wallpapers: AndroLib For meldingstone, lag følgende mappestruktur på sdcard: "media/audio/notifications" (media/audio/ringtones for ringetoner) Da skal tonene havne i listen sammens med de som følger med. Endret 24. desember 2009 av Gree Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 hva hvordan gjør jeg det? skjønte ikke dette jeg ass Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 og hvordan funker mms oppsettet på mobilen? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) jeg bruker en blåtann håndfri fra Sony Ericsson på min HTC Hero og det fungerer utmerket. Så jeg vil anta (uten å ha noen dokumentasjon på det) at det vil fungere like fint med en Nokia HF. Jeg har tidligere brukt Nokia blåtann håndfri på iPhone 3G. Jeg bruker selv en Nokia bluetooth handsfree til min HTC Hero. Kan bekrefte at dette fungerer bra. Takker Endret 24. desember 2009 av JFM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Er det bare meg eller er volumknappen på siden der utrolig følsom? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Er nok bare du som er hardhendt Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Bare lurer... hvordan lukker man applikasjoner ? får bare lagt de i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Finn en task manager i Market. Men hvorfor vil du lukke prorgrammene? De fleste bruker ingen prosessorkraft i bakgrunnen Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Bare lurer... hvordan lukker man applikasjoner ? får bare lagt de i bakgrunnen. Programmene legger seg i dvale og bruker 0% CPU når de ikke er oppe. Dette ser jeg i det ene programmet for systemovervåking som jeg har. Det viser at det er kun programmet selv + android-prosessen som tar CPU. Det tar minne, men det er hele poenget med minne. De 6 nyeste programmene får vel hovedprioritet der. Noen programmer tar ressurser selv når de ikke er oppe. Disse kan som regel lukkes via programmet, eller så kan man velge i innstillingene om de skal kjøre i bakgrunnen eller ikke. Eksempler er Spotify, og programmer som syncer automatisk som Facebook app. Andre eksempler kan være nettverks-overvåkingsprogrammer som følger med på trafikken du bruker. Men generelt fører det bare til problemer å drepe programmer hvis du ikke vet hva du gjør. Jeg anbefaler "Advanced Task Killer Free". Grei til å se åpne programmer (tar ikke med systemprosessene så du ikke klusser til systemet), og evt lukke et program om behovet er der. Pass på å ikke lukke programmer som klokken, meldingsprogrammet, kalender osv. Da risikerer du å gå glipp av meldinger, alarmer osv. Veldig fornøyd med min Hero hittil! Eneste er at kameraet suger, mer enn jeg hadde trodd. Tregt som f*** og altfor mørke bilder selv i grei belysning. Føler også at telefonens form gjør at jeg kan komme til å miste den lettere i bakken enn min gamle Nokia N95 8GB. Men jeg er generelt veldig forsiktig med mine dyrebare saker Endret 24. desember 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Herregud, for en herlig telefon! En spørsmål, kommer sikkert flere utover kvelden Er det noen forskjell på å lagre kontaktene på telefon eller SIM-kort? Hvor mange kan lagres i SIM-kortet? Med mindre det blir fort fullt så er det jo en fordel å lagre kontaktene der så har man dem uansett telefon. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Er det ingen annen måte å få valgt bakgrunnbilde på enn å bruke den "firkantmarkøren" som ikke samarbeider spesielt godt med meg? Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Kom borti litt problemer med min Helt idag. Skulle prøve å motta sanger via blåtann, men det fikk jeg ikke til å virke. De andre telefonene fant ikke min helt, selv om jeg hadde slått på blåtann og satt på synlighet. Jeg fant alle deres telefoner når jeg søkte. Jeg har heller ikke skjønt hvordan jeg sender over sanger via blåtann til andre. Håper noen kan hjelpe, kanskje ikke idag:) Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Kom borti litt problemer med min Helt idag. Skulle prøve å motta sanger via blåtann, men det fikk jeg ikke til å virke. De andre telefonene fant ikke min helt, selv om jeg hadde slått på blåtann og satt på synlighet. Jeg fant alle deres telefoner når jeg søkte. Jeg har heller ikke skjønt hvordan jeg sender over sanger via blåtann til andre. Håper noen kan hjelpe, kanskje ikke idag:) Du må legge inn et program for filoverføring (ikke innebygd i Android 1.5). Installer "Bluetooth File Transfer" fra Market. Herregud, for en herlig telefon! En spørsmål, kommer sikkert flere utover kvelden Er det noen forskjell på å lagre kontaktene på telefon eller SIM-kort? Hvor mange kan lagres i SIM-kortet? Med mindre det blir fort fullt så er det jo en fordel å lagre kontaktene der så har man dem uansett telefon. Ja, ikke sant Legg de på telefonen du, eller Google om du vil synkronisere med Google-kontoen din (veldig greit). SIM-kortet har vel en begrensing samt mangler den mulighet for å legge inn div informasjon utover telefonnummer. Kontaktene kan jo synkroniseres med Google, Exchange e.l, de kan eksporteres til CSV (med et program) eller legges over på SIM-kortet hvis du har behov for å overføre de til en annen telefon. Endret 24. desember 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå