gunna Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Et nytt problem: Jeg glemte igjen min mobil i en taxi i går. Så en taxi sjafør har fått seg en ny mobil. Kjip Kjipt. Men det som da kanskje er kjipere, er vel det at han da også har fri tilgang til mine mailer, kalendre, avtaler, adressebøker? (for ikke å snakke om meldinger og bilder) Men, det at telefonen er satt opp med min mailkonto er kritisk. Er det noen måte dette kan løses på? Siden du spør regner jeg med du ikke hadde installert wavesecure? Hadde du noe "opplåsningsmønster"? Hvis ikke er vel det første jeg hadde gjort å bytte passord på googlekontoen, ellers er det vel ikke så mye å gjøre Lenke til kommentar
gunna Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Alfabetisk? Etter nærmere ettertanke ser jeg at de ligger alfabetisk ja Men uansett, går det f.eks. an å lage mapper man kan plassere de? Eller stokke om på rekkefølgen? Andak hvis du vil ha mapper med snarveier kan du laste ned et program som heter "abcOrganiser lite" fra market. med dette programmet kan du lage mapper med snarveier som du plasserer på en av de syv hjemme-skjermene(altså ikke i hovedmenyen) Man trenger da vel ikke noen app for å gjøre dette? Lenke til kommentar
sveintore78 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Et nytt problem: Jeg glemte igjen min mobil i en taxi i går. Så en taxi sjafør har fått seg en ny mobil. Kjip Kjipt. Men det som da kanskje er kjipere, er vel det at han da også har fri tilgang til mine mailer, kalendre, avtaler, adressebøker? (for ikke å snakke om meldinger og bilder) Men, det at telefonen er satt opp med min mailkonto er kritisk. Er det noen måte dette kan løses på? Du har vel ikke koblet den opp mot exchange på jobb? Isåfall kan den wipes fra Outlook Web Access :-) Lenke til kommentar
kesse Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Noen som tilfeldigvis vet hva jeg må gi for en HTC Hero med Tele2 abo. på Expert? Kan jeg få den til sammen pris der som Tele2 har på sine hjemmesider?? Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Et nytt problem: Jeg glemte igjen min mobil i en taxi i går. Så en taxi sjafør har fått seg en ny mobil. Kjip Kjipt. Men det som da kanskje er kjipere, er vel det at han da også har fri tilgang til mine mailer, kalendre, avtaler, adressebøker? (for ikke å snakke om meldinger og bilder) Men, det at telefonen er satt opp med min mailkonto er kritisk. Er det noen måte dette kan løses på? Gå til politiet og meld den stjålet, eller tapt. I tillegg der kan du hos dem fylle ut et skjema som gjør at operatøren din går inn og sperrer hele telefonen. Dvs at hvis drosjesjåføren er en uærlig sjel og vil ta i bruk din telefon, så går ikke det. Verken med ditt eller hans simkort. Det er en veldig grei måte å gjøre det på. Det samme bør egentlig alle gjøre som blir frastjålet sin mobil. For da får ikke gjerningsmannen noen vinning fra telefonen. Fordi den vil ikke virke. Lenke til kommentar
trulsd Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Noen som tilfeldigvis vet hva jeg må gi for en HTC Hero med Tele2 abo. på Expert? Kan jeg få den til sammen pris der som Tele2 har på sine hjemmesider?? Neppe. Kjøpte min med Tele2 Champion 199 fra nettet for 999,- På elkjøp skulle de ha 3495,- med Champion 189. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hvor får man kjøpt microSDHC minnekort på 16GB versjon 6? Haster med svar da jeg har bursdag idag og de er ute og handler nå Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Datakjeden har noen. Elkjøp og Lefdal, har også en, men finner ikke ut hvilken class det er. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Sjekket datakjeden, men tror ikke de hadde class 6. Og elkjøp/lefdal har bare class 2 som jeg så. Står på minnekortet på bildene av det. Men nå ble det ikke kjøpt inn gave idag likevel, så kanskje nettbutikk kan bli aktuelt da. Isåfall, hvor er det greiest å få tak i? Lenke til kommentar
froe Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg skal selv prøve å fikse Tele2-innstillinger for internett nå. Kan komme tilbake når jeg har fikset det. EDIT: Du kan bruke disse instillingene for internett og MMS. Bare slett de innstillingene som allerede ligger der og lag to nye. Name: Tele2 Internet APN:internet.tele2.no Proxy: 130.244.196.90 Port: 8080 Username: not set Password: not set Server: not set MMSC: not set MMS Proxy: not set MMS Port: not set MMS protocol: Wap 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN Type: default Name: Tele2 MMS APN:internet.tele2.no Proxy: Not set Port: Not set Username: Not set Password: Not set Server: Not set MMSC: http://mmsc.tele2.no MMS Proxy: 193.12.40.14 MMS Port: 8080 MMS protocol: Wap 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN type: mms Jeg må ha på roaming for at det skal fungere, men det er vel fordi Tele2 bruker NetCom sitt nett? Regner med at det ikke skal koste meg noe mer enn vanlig? EDIT2: Du skriver at du har noen svenske Tele2-innstillinger så jeg regner med at du har Tele2? Hvis ikke vil innstillingene over selvfølgelig ikke fungere. Har noen prøvd det her oppsettet? Jeg har lagt det inn flere ganger. Men funker ikke. Begyner å bli drit lei. Har ringt både Tele2 og HTC, men liten hjelp å få. Noen som kan HJELPE.. Ja har fått til det oppsettet der. Men om det funker nå vet jeg ikke. Mottar lite MMS meldinger og bruker stortsett alltid bare nettet hjemme via Wlan. Skal på jobb i morgen og da er jeg uten Wlan skal sjekke litt da og komme tilbake. Men får du lagret det. Trykk og hold menyknappen inne litt slik at du får lagret de nye innstillingene. Stå på og ikke gi opp. Vet akkurat hvor frustrerende det kan være. Det er også litt vanskelig å få svar i denne tråden. Det meste går i avanserte greier og da blir man fort oversett når man kommer med litt mer banale ting. Prøver og prøver...frusterende. Prøvde med min gamle Sony Ericsson. Der gikk det med en gang. Hvorfor kan ikke HTC ha automatisk oppsett som alle andre har?? Det funker ihvertfall Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ser MPX har tilbud nå, men det står spesifisert at det kun er engelsk versjon. Når jeg går på Komplett står det ingenting om språk. Er det noen der som kan si meg om den de selger på Komplett har norsk språk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Selvom du kjøper engelsk versjon så trenger du ikke å gjøre noe mer enn å oppgradere firmware på den så er det en "norsk versjon". Lenke til kommentar
gotark Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er det noen andre enn meg som får slike reklamer etter endt samtale: Er det telefonen, eller en app jeg har installert? Lenke til kommentar
KurtHakon Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Det må nok være en app du har installert! Endret 7. desember 2009 av JohanOle Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Får denne til jul av mamma om jeg har lyst på. Og det har jeg, men er usikker på et par ting. Hvordan funker det å lese hotmail på den? Er glasset like "ripesikkert" som på iPhone? Hvordan er skjermen kontra iPhone med 16 millioner farger, når Hero bare har 65 000? Kan man laste ned podcast direkte via WiFi eller må man først laste ned på PC? "Norsk" tastatur? På skjermen, selvfølgelig. Kan man skrive meldinger på gamlemåten også? Batterilevetid med gjennomsnittlig bruk? Også det vanlige spørsmålet, hvit eller brun? Noen av dem som riper vises bedre på? Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Får denne til jul av mamma om jeg har lyst på. Og det har jeg, men er usikker på et par ting. Hvordan funker det å lese hotmail på den? Er glasset like "ripesikkert" som på iPhone? Hvordan er skjermen kontra iPhone med 16 millioner farger, når Hero bare har 65 000? Kan man laste ned podcast direkte via WiFi eller må man først laste ned på PC? "Norsk" tastatur? På skjermen, selvfølgelig. Kan man skrive meldinger på gamlemåten også? Batterilevetid med gjennomsnittlig bruk? Også det vanlige spørsmålet, hvit eller brun? Noen av dem som riper vises bedre på? Ang. Hotmail: ja det går ann.Her har du en widget som viser deler av epost. Jeg mener det er mye lettere å få ripe på hero enn på iphone skjerm. Skaffet meg invisibleSHIELD med engang jeg merka en liten ripe(2 år med iPhone 1 gen. uten skjermbeskyttelse, hadde mer eller mindre ripefri skjerm..). Merker litt forskjell på touch responsen, blir litt mindre sensitiv. Lenke til kommentar
Simenae Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Skal kanskje få denne telefonen litt etter jul.. Men fant ut at den ikke har FM radio... Noe som fikk meg til å revurdere kraftig.. Noen andre store "overraskelser" som dette jeg bør være klar over når det gjelder HTC Hero? Ikke som jeg kan komme på. Synes du virkelig radio er så viktig? Tro HTC Tattoo har radio... Er det noen her som har prøvd noen gode bluetooth-fjernkontroller til Hero? Ahh.. Yep, Radio er megaviktig. Går ikke en dag uten radio til og fra skolen. : ] Men HTC Tattoo ja, skal sjekkes ut Radio er avleggs =P (dog gratis), skaff deg spotify Hahah, fy søren. På 15timer så har jeg klart å gå fra fulladet batteri til under 15% Da er nå hvertfall det bevist, når man kjører litt ressurskrevende programmer så sluker telefonen batteri noe så vanvittig. Når jeg var i syden i sensommer så ladet jeg opp telefonen før jeg dro. Jeg brukte den kanskje 4 timer til musikk og video på flyet, sjekket daglig litt på internett med wifi under oppholdet (som varte en uke) og litt andre småting, men i det hele brukte jeg den ikke så veldig mye (var bare 5 telefonsamtaler på hele turen f.eks - og mobilt nettverk såklart slått av). Da holdt batteriet i ufattelige 213 timer, med ca 9% "awake time". Mens hjemme i norge holder den vel som regel et par dager, noen ganger mindre, noen ganger mer. Var veldig digg å slippe å lade den på hele turen. Alfabetisk? Etter nærmere ettertanke ser jeg at de ligger alfabetisk ja Men uansett, går det f.eks. an å lage mapper man kan plassere de? Eller stokke om på rekkefølgen? Andak hvis du vil ha mapper med snarveier kan du laste ned et program som heter "abcOrganiser lite" fra market. med dette programmet kan du lage mapper med snarveier som du plasserer på en av de syv hjemme-skjermene(altså ikke i hovedmenyen) trenger ikke noen app for dette. trykk "+ knappen" og "add folder" og "new folder". Sjekket datakjeden, men tror ikke de hadde class 6. Og elkjøp/lefdal har bare class 2 som jeg så. Står på minnekortet på bildene av det. Men nå ble det ikke kjøpt inn gave idag likevel, så kanskje nettbutikk kan bli aktuelt da. Isåfall, hvor er det greiest å få tak i? Jeg kjøpte mitt hos cdon.com - der var det spesifisert class 6 og leveringstiden var vel 3 dager. husker ikke pris, men den var ikke så hakkandes gærli. Lenke til kommentar
Simenae Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Får denne til jul av mamma om jeg har lyst på. Og det har jeg, men er usikker på et par ting. Hvordan funker det å lese hotmail på den? Er glasset like "ripesikkert" som på iPhone? Hvordan er skjermen kontra iPhone med 16 millioner farger, når Hero bare har 65 000? Kan man laste ned podcast direkte via WiFi eller må man først laste ned på PC? "Norsk" tastatur? På skjermen, selvfølgelig. Kan man skrive meldinger på gamlemåten også? Batterilevetid med gjennomsnittlig bruk? Også det vanlige spørsmålet, hvit eller brun? Noen av dem som riper vises bedre på? -hotmail aner jeg ikke, men det burde fungere uten problemer. enten i nettleseren eller via mail app'n som følger med. -jeg vil tru det er like ripesikkert. hatt min siden den kom og har ikke fått noen riper overhodet, verken på skjermen eller baksiden. Skjermen er bra, kontra iphone (som kjæresten har) kan jeg ikke se store forskjellen. -jeg har lastet ned pdf, dokumenter og lyder og videoer på telefonen via wifi og alle disse har fungert fint, så podcast (som jo er en lydfil) burde fungere fint. - norsk tastatur på skjermen kan du få ved å legge inn scandinavian keyboard, men i mine øyne er dette unødvendig på hero fordi det tastaturet som følger med er bedre å skrive på (igjen i mine øyne) og det retter på ord så genialt. taster du pa, blir det på (og du kan selvfølgelig velge pa om du vil det, enkelt oversiktlig meny med ord dukker opp - som du kan flytte hvor du vil - som prøver å gi det du skal skrive) den husker også hva du gjør så neste gang vil den velge det du skrev fremfor standaren. Du kan også skrive meldinger på gamlemåten, men det tviler jeg på at du kommer til å gjøre -gj.snittlig bruk varierer jo fra pers til pers, men hos meg er det omtrent 2 dager. -jeg valgte brun, kompisen min har hvit. virker ikke som det er noe forskjell iht riper. Velg den du liker best. ellers kan jeg nevne at jeg ikke angrer et sekund på at jeg kjøpte den og at min personlige mening er at det ikke finnes en bedre telefon pr dags dato. (og jeg snakker ikke om ytelse osv teknisk drit, men ren brukeropplevelse. merk min opplevelse, og noen venners). Sense UI som HTC har kommet med er intet mindre enn genialt og jeg merket fort hvor genialt det egentlig er når jeg lånte telefonen til en kammerat (android). Igjen alt dette er min personlige mening. eneste minus er kamera Lenke til kommentar
xdye Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 trenger ikke noen app for dette. trykk "+ knappen" og "add folder" og "new folder". Oj, det visste jeg ikke leste i et annet forum et sted at det var dette programmet man måtte bruke hvis man skulle ha mapper. Lenke til kommentar
-Guardian- Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 trenger ikke noen app for dette. trykk "+ knappen" og "add folder" og "new folder". Oj, det visste jeg ikke leste i et annet forum et sted at det var dette programmet man måtte bruke hvis man skulle ha mapper. Man må ikke, men det er noen ulemper ved å bruke de innebygde mappene. Blant annet så fjernes innholdet i mappene av en heller annen grunn hvis man bytter mellom forskjellige scenes. I tillegg får man jobben med å legge alt i de forskjellige mappene igjen dersom man bytter litt mellom forskjellige ROMs og ved oppdateringer. Selv bruker jeg Apps Organizer, her legger man forskjellige "labels" på programmene og kan legge mapper på skrivebordet som inneholder programmene du har lagt til den "labelen". Den største fordelen er at programmet lagrer hvilken "label" du har på programmet på minnekortet slik at når du bytter ROM eller legger inn en oppdatering kan du bare legge inn programmet og den vil automatisk vite hvilken mappe de forskjellige programmene skal i basert på det du har lagt inn tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå