Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har igjen satt av litt tid til å få til HTC Sync. Når jeg aktiverer USB Debugging dukker telefonen opp i Min Datamaskin, men i HTC Sync står det fortsatt Frakoblet.

Jeg har forresten oppdatert HTC Sync og Driver, men virker ikke som om det hjalp.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Nice. :D Håper du blir fornøyd, noe jeg ikke er siden jeg ikke får oppdatert til en dugende firmware ..

Så langt har jeg prøvd på to XP-PC-er og en Vista-PC. Og samme problemet oppstår, HTC Sync finner ikke telefonen. Da regner jeg med at det er telefonen det er noe galt med, eller er det noe jeg må gjøre med HTC Sync for å få det til å funke?

Sync-ikonet på Hero-en kommer heller ikke opp, men det kom opp før, samt Sync-oppsett greiene. Sync-ikonet kommer opp når jeg kobler den til Mac, men det hjelper jo ikke. :glare:

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Ja får håpe jeg blir fornøyd. :)

Så har jeg et spm som egentlig ikke burde postes her, men kanskje jeg får hjelp allikevel. Noen som skjønner noe av det som står her? Får nemlig med Mobilsurf Large med telefonen min.

Det står at det er 1 GB inkludert. Så står det 0,17 pr MB (ved bruk av hele pakken). Så står det til slutt MB-pris over pakke på 0,99? Helt uforståelig for meg :p

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med tilkobling til mobilt nettverk etter at jeg (eller dvs jobben) porterte til NetCom fra Telenor.

Tidvis (og hver morgen), virker det som om telefonen ikke helt har koblet seg til det mobile nettverket. Jeg kan ringe og sende SMS, men hvis jeg først forsøker å koble meg på internett over mobilt nettverk får jeg svar "Service not available". Været oppdaterer seg heller ikke til riktig lokasjon.

Hvis jeg derimot går inn på 'Mobile nettwork settings' -> 'Network operators' og velger 'Select Autmoatically', så får jeg beskjeden "Registered on network", og alt fungerer perfekt. Ikke noen problemer med 3G datatrafikk etter dette. Inntil neste morgen eller en lang periode med inaktivitet.

Hadde ikke det problemet før portingen. Bruker APN-settingene som oppgitt på Netcoms hjemmesider og tidligere her i tråden.

NetCom har ingen forslag til hva som kan være galt, og ber meg kontakte HTC. Og de ber meg kontakte min operatør. Sukk.

Altså håper jeg at den enorme kollektive brainpower her inne kan hjelpe meg. Det føles litt unødvendig å måtte inn i settings hver dag.

Virker som dette kanskje er et problem med mange på netcom sitt nett?! Jeg har hatt mye problemer med 3G nettet (har Chess og de bruker jo netcom sitt nett) - som blant annet var skyld i avbrutte samtaler og ustabil tilkobling til mobilt nettverk.

Prøv å skru på funksjonen "2G mobile network only" og se over noen dager om ting blir bedre. Du får jo så klart ikke hastigheten til 3G eller høyere, men.. Etter jeg gjorde dette forsvant så og si alle problemene mine med telefonen. Dette var noe jeg testet (skrev her i tråden for en liten stund tilbake), men har enda ikke fått svar på om noen andre har prøvd det. Kanskje ditt problem også blir borte om du prøver dette? Så får vi håpe på at problemet blir fikset i neste oppdatering med android 2.0 som ikke kommer om så alt for lenge.

Om det funker så er det jo en grei fiks så lenge. Om man vet at man skal bruke mye datatrafikk, eller trenger litt kjappere linje, kan man jo bare skru over til 3G i det tidsløpet. (for 3G fungerer, problemer skjer når telefonen er inaktiv, eller bytter mellom forskjellige 3G nett/baser)

Lenke til kommentar

Så har jeg et spm som egentlig ikke burde postes her, men kanskje jeg får hjelp allikevel. Noen som skjønner noe av det som står her? Får nemlig med Mobilsurf Large med telefonen min.

Det står at det er 1 GB inkludert. Så står det 0,17 pr MB (ved bruk av hele pakken). Så står det til slutt MB-pris over pakke på 0,99? Helt uforståelig for meg :p

Ikke så vanskelig vel?

Første 1Gb du laster ned per mnd gjør du til prisen 0,17kroner per Mb.

Laster du MER enn 1Gb per mnd, koster det 0.99 per Mb etter de første 1Gb.

Med andre ord billigere å surfe så lenge du holder deg under 1Gb per måned.

Lenke til kommentar

Ikke så vanskelig vel?

Første 1Gb du laster ned per mnd gjør du til prisen 0,17kroner per Mb.

Laster du MER enn 1Gb per mnd, koster det 0.99 per Mb etter de første 1Gb.

Med andre ord billigere å surfe så lenge du holder deg under 1Gb per måned.

Jeg må jo betale 100 kr i mnd i tillegg. Synes det var rare greier. Og så står det jo 1 GB inkludert.

Lenke til kommentar

Du betaler 170 kr for 1 GB. Det blir da billigst per MB hvis du bruker hele pakken og laster ned 1 GB. Da blir det 0,17 kr per MB men dette er ikke ekstra, men prisen på pakken delt på 1000. Hvis du bruker mer enn en GB må du betale ekstra, og da betaler du 0,99 kr pr MB.

Med andre ord. Hvis du bruker under 1 GB per måned, betaler du ikke mer enn måndesprisen.

Lenke til kommentar
Du betaler 170 kr for 1 GB. Det blir da billigst per MB hvis du bruker hele pakken og laster ned 1 GB. Da blir det 0,17 kr per MB men dette er ikke ekstra, men prisen på pakken delt på 1000. Hvis du bruker mer enn en GB må du betale ekstra, og da betaler du 0,99 kr pr MB.

Med andre ord. Hvis du bruker under 1 GB per måned, betaler du ikke mer enn måndesprisen.

Da er jeg med. :)

Mens jeg venter på telefonen, finnes det noe lesestoff? Noen som har gode anmelderlser eller sider med oversikt over hva det finnes av programmer til Android? Dedikerte Android eller HTC forum, sider, blogger etc.?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen kamera applikasjon som kan aktivere noen form for nattmodus? Min jeg brukte tilnermet aldri blitz på min K850i det siste året grunnet ødelagt lyssensor, men likevell kunne bilder i nattmodus være fullt brukbare.

Bildere i normalt innelys på kveldstid på HTC hero blir totalt ubrukelige....

Lenke til kommentar
Nice. :D Håper du blir fornøyd, noe jeg ikke er siden jeg ikke får oppdatert til en dugende firmware ..

Så langt har jeg prøvd på to XP-PC-er og en Vista-PC. Og samme problemet oppstår, HTC Sync finner ikke telefonen. Da regner jeg med at det er telefonen det er noe galt med, eller er det noe jeg må gjøre med HTC Sync for å få det til å funke?

Sync-ikonet på Hero-en kommer heller ikke opp, men det kom opp før, samt Sync-oppsett greiene. Sync-ikonet kommer opp når jeg kobler den til Mac, men det hjelper jo ikke. :glare:

jeg har nettopp kjøpt meg en htc hero. jeg hadde samme problemet som deg på det å legge inn ny software. men fant ut at jeg trengte for så vidt ikke htc sync. bare ha programmet åpent mens du dobbelklikker på nye softwaren. ett install-program åpner og etter 10min har du ny software inni den nye mobilen din:D

Lenke til kommentar

jeg har nettopp kjøpt meg en htc hero. jeg hadde samme problemet som deg på det å legge inn ny software. men fant ut at jeg trengte for så vidt ikke htc sync. bare ha programmet åpent mens du dobbelklikker på nye softwaren. ett install-program åpner og etter 10min har du ny software inni den nye mobilen din:D

Får prøve det. Takk så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...