Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snip*

Gremote pro virket veldig bra. Det gikk lett å installere, og styringen fungerte bra. Kjipt at man må betale for å bruke det mer enn 5 min per gang :/

Droidpad ville rett og slett ikke fungere. mange filer som manglet, så USB-driveren funket ikke. IP-en jeg fikk oppgitt på telefonen var negativ (altså -42 feks.) og datamaskinen klarte ikke finne telefonen. Men konseptet var jo bra :)

Fant en ny app som har tilnærmet samme funksjonalitet som betal-appen Gremote, men er gratis. Også ekstremt lett å installere på pc.

Den heter Gmote, og finnes i market :)

fantastisk...

Edit: Man kan også streame musikk/film til telefonen :)

Endret av xdye
Lenke til kommentar

Hei, beklager hvis dette problemet har blitt postet før, men jeg gadd ikke lese gjennom 185 sider for å sjekke. Uansett, her er greia:

Jeg kjøpe nylig en HTC Hero og har kommet ut for følgende problem: Hvis jeg hører på musikk i den forhåndsinstallerte musikkapplikasjonen (tøfft ord) med høretelefoner og noen ringer meg, skjer følgende: mobilen begynnner å spille ringetonen og ringetonen blir også spillt på fullt volum i høretelefonene. Altså både ut av telefon-høytalerene og ut av høretelefonene.

Jeg har prøvd både med de medfølgende ørepluggene og med mine egne Koss PortaPro, som det ikke er noe i veien med, (tror jeg, de begynner å dra på åra). Jeg regner med at dette ikke er meningen. Jeg ville tro at når noen ringte mens øretelefoner var i bruk ville ringetonen bli spillt kun i disse i et volum som ikke medfører tinnitus.

Lurer på om noen andre har hatt/hørt om samme/lignende problem, eventuellt om noen vet om noen løsninger. Det er mulig det går ann å laste ned en annen musikkapplikasjon, men det skulle da strengt talt ikke være nødvendig.

For the record fikk jeg telefonen i går og den skal være rimelig oppdetert (firmware version 1.5, build number 2.73.405.5 146733 CL#)61267 release-keys)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det meningen, og har ikke noe med musikkprogrammet å gjøre. Så lenge hodetelefoner er koblet til vil ringing spilles både i høytaleren og hodetelefonen. Hadde jo vært upraktisk om ringingen ikke ble spilt i høytaleren når hodetelefoner er koblet til, hvis man har de koblet til, men ikke på seg.

Lenke til kommentar
Da var endelig Heroen i hus! Makan til deilig mobil...

Har bare et par spørsmål.

1.Hvordan kan jeg finne ut om jeg har nyeste firmware?

2.Hvorfor er alle kontaktene mine lagret helt merkelig på telefonen? Det står bla. /1 etter alle personer.

1: Home-knappen --> menu-knappen --> Settings --> About Phone

Nyeste firmware er Android 1.5, men 2.0 er rett rundt hjørnet for Hero.

Siste build number er 2.73.405.5

Hvis det er kommet noe nytt må dere si fra!

2: Kontaktene mine var også rare, de kom fra en SE 890i. Da tok jeg likegjerne meg selv i nakken og lagde ny kontaktliste på google contacts basert på mine Facebook-kontakter, og disse synces med mobilen hver gang en legges til :)

edit: For fremgangsmåte kan dere lese siste innlegg her (mitt) og linken jeg postet

Det ett tallet kommer av at sim kort ikke har støtte for flere tlfnr per kontakt(må ha flere kontakter da), men se har hacket det til med å legge på de /1 etc på kontaktnavnene. Leser du kontaktene inn fra sim kortet etter å ha hatt se telefon blir det slik. Tror det finnes et program til se som eksporterer kontaktene ut til vcard eller lignende, som du så kan importere inn i gmail, og få syncet til heroen din.

Lenke til kommentar

er det andre som har problemer med det mobile nettverket? noen ganger fungerer det å slå på, andre ganger står det "frakoblet fordi tjenesten er utilgjengelig". det gode, gamle start-på-nytt-trikset fungerer naturligvis, men telefonen bruker tross alt ganske lang tid på en restart, så det hadde vært gunstig med en annen løsning.

Lenke til kommentar
er det andre som har problemer med det mobile nettverket? noen ganger fungerer det å slå på, andre ganger står det "frakoblet fordi tjenesten er utilgjengelig". det gode, gamle start-på-nytt-trikset fungerer naturligvis, men telefonen bruker tross alt ganske lang tid på en restart, så det hadde vært gunstig med en annen løsning.

Jeg har også problemer, men det hjelper ikke med en reset. Kommer tilbake av seg selv etterhvert... Du har ikke tilfeldigvis Chess?

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer, men det hjelper ikke med en reset. Kommer tilbake av seg selv etterhvert... Du har ikke tilfeldigvis Chess?

jo, har faktisk det. kanskje det er de som er kilden til problemene. mulig det kommer tilbake etter hvert hos meg også, det har jeg ikke hatt tålmodighet til å sjekke :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om en god MSN klient på telefonen? Datatrafikk er ikke noe problem, siden eg har ubegrenset ;)

eBuddy blir fort anbefalt, men jeg bruker Meebo IM.

Eneste som mangler er IRC-klient.

Og et program som har MSN, Facebook og Skype Chat innabords.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg teste litt mer før jeg jubler, men det ser plutselig ut som at det å deaktivere proxy i tele2 gprs innstillinger fikser browserproblematikken. Har hatt store problemer med proxy på telefon tildligere. Men skal prøve over et par dager før jeg konkluderer med noe.

fant du ut noe om det hjalp? jeg holder på å bli gal med browseren å tele2.. hvor deaktiverer du proxy på heroen?

Yess, det funker fortsatt! Det kan se ut som den henger noen ganger likevell, men den spretter videre.

For å deaktivere proxy går du på settings -> wireless controlls -> mobile network settings -> access point names -> Tele2 Internet -> slett adressen som står under proxy.

Jeg har Chess og har hatt samme problem med at nettleseren henger seg opp og ikke vil gå videre. Å fjerne proxy som du sier her, fungerte strålende hos meg og =) Takk!

Jeg sliter forresten også med at nettleseren henger seg opp helt i starten av innlastingen av nettsider. Vil si den gjør det i 9/10 tilfeller, så må nesten alltid stoppe innlastingen og så taste inn addressen på nytt...

Noen som har en idé/fiks? :)

Ikke bruk taskkiller til å drepe browserprosessen. Faktisk avinstaller advanced taskkiller o.l.

Når det er gjort restart telefonen, og alt skal fungere bra

Takk =) Jeg fjernet den ikke, men nå bruker jeg den ikke for å avslutte browseren. Har fra før ikke brukt den for å drepe noen av programmene som starter med telefonen, men browseren var jo ikke en av disse. Nå bruker jeg den utelukkende bare på programmer som jeg selv har lagt inn. Har ikke hatt noen problemer med noe annet enda ihvertfall.

Dette tipset + det proxy greiene gjør at browseren fungerer alltid =)

Et alternativ til å restarte telefonen er å skru på "flight-mode" (holde inne legg på knappen), og så skru det av igjen. Riktignok må du taste inn pin kode på nytt, men du slipper ihvertfall å vente på den utrolig lange oppstartstiden =)

Jeg sleit en del med det før, men etter jeg prøvde noe for å fjerne et annet problem forsvant dette problemet og. Riktignok må du klare deg uten 3G... men..

3G ser ut til å skape mye problemer (ihvertfall gjort hos meg). Når jeg valgte å bare bruke 2G network så forsvant alle problemer. Håper på at 2.0 oppdateringen fikser dette.

Det jeg gjorde var:

settings -> wireless controls -> mobile network settings -> use only 2G network

Jeg prøvde dette for å sjekke om 3G tilkoblingen var skyld i at samtalene mine ble brutt hele tiden, -noe det var. Etter jeg gjorde dette har jeg aldri hatt en brudd i en eneste samtale - og jeg har heller ikke mistet tilkoblingen til mobilt nettverk én eneste gang.

-Er det forresten noen av dere andre som har hatt samme problem som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

Hmm er det samme glass på htc hero? Jeg fikk ripe på toppen av skjermen ved htc logoen bare ved at den var nær døra da jeg skulle inn. Han mishandler den som bare det:P Eller er det kanskje at kamera ikke greier å fange opp de småe ripene?

Endret av Tripod
Lenke til kommentar
okay... jeg har faktisk kommet borti et VELDIG irriterende problem. Under en samtale så fungerer det ikke å justere volumet på høyttaleren. Selv om jeg skrur opp eller ned er volumnivået konstant.

Kan det være det samme jeg sliter med?

Under en samtale er volumet så høyt at folk rundt meg hører samtalen, volumet er på det aller laveste. Løsningen jeg fant er at hver gang dette skjer må jeg slå PÅ og AV høyttaler funksjonen så blir volumet normalt igjen.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen et par måneder minst, og har enda ikke oppgradert android, i påvente av en 1.6 eller 2.0 versjon med gode nok forbedringer. Her følger en liste jeg håper blir fikset:

-På skolen har vi eduroam wifi, fordelt over flere trådløse punkter. Når jeg vandrer mellom disse trådløse sonene mister telefonen forbindelse, og vil ikke koble meg til igjen automatisk, jeg må inn i menyen og koble meg opp manuelt.

-Hender jeg mister dekning, hender ofte rett etter jeg har lagt på etter en samtale.

-Epostprogrammet klarer ikke lese html-formattert epost.

-Bredere støtte for forskjellige videoformater, ikke bare videotype, men også størrelse.

Vet jeg plages av mer, skal oppdatere når jeg kommer på det.

Savner også en Opera Mobile versjon til android.. Vet det kommer, men ingen sier når?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...