Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et lite problem. får ikke det trådløse nettet til. har lagt inn den nye rommen. Nettet funket fint fordet. men, idag. plutselig så får jeg ikke nett. har signal fra routeren, men får ikke kommet på internett. har restartet telefonen og tatt ut batteriet. Ikke snakk om da heller! Noen som vet hva jeg kan gjøre? uten å sette opp mobilen på nytt?

Jeg skjer også meg noen ganger, problemet hos meg er den trådløse routeren, ikke telefonen. Prøv å restarte routeren.

Nå har jeg brukt telefonen noen dager, men det jeg merker er at nettverket i blandt forsvinner. Går den automtisk over på å laste ned fra 3G da? Er det noen måte å se hvilket nett den benytter seg av? Hvor mye som er lestet ned? Går det å si at telefonen ikke skal laste ned data via 3G uten å spørre?

Hvilket nettverk er det som forsvinner? Mobilt eller WIFI? Den skal automatisk gå over til mobilt nettverk hvis den mister WIFI ja. NetCounter er et fint program for å se hvor mye du laster ned fra WIFI eller mobilt nettverk og du kan jo bruke mobile network widgeten for å skru av og på mobilt nettverk.

Lenke til kommentar

Da var HTC Hero'en bestilt, og man venter som ett barn på å få den i hus.. Satser på at man slipper unna noen av de småproblemene enkelte ser ut til å ha hatt.. Konto hos Wimp var også fikset nå da, så det blir morsomt å sjekke ut hvordan det fungerer.. Har så vidt rukket å prøve det på pcen, og satser på at klienten i Android er like brukanes! :)

Lenke til kommentar

Dette har jeg skrevet til det danske forum, men nordmænd har jo også en veludviklet podcast kultur emoimwinking0214165.png

Podcast direkte til din Smartphone?

Frihed til at lytte til alt det der interesserer dig - når du har tid og lyst!

Hvis du gik glip af ugens radioudsendelse pga. en familiefødselsdag, glemte at tænde for ”dit favoritprogram” eller bare ønsker at genhøre det, eller bare har hørt en kollega snakke begejstret om et afsnit af en radioudsendelse , ja så er Podcasts lige noget for dig.

Podcast er sat sammen af 2 ord – iPod og broadcasting. En iPod er som bekendt en lille og populær musikafspiller fra firmaet Apple. Broadcasting betyder egentlig bare, at man sender noget ud – typisk tv- og radiostationerne. Et podcast betyder altså noget i retningen af en sending, du kan hente ind på din afspiller og det kan være af et hvilket som helst mærke. Et podcast ligger som en lyd- eller videofil på Internettet.

Fra siden "23 gratis lektioner" fordelt på 4 temaer http://udpaanettet.blogspot.com/ (anbefales for alle)!

Genialt app gør det nemt at høre podcast direkte på din smartphone!

Hvis du er til podcast, kan du nu springe din PC´s mediaplayer over og downloade og streame direkte til din smartphone via WiFi eller 3G . Det vil sige at du sparer et irriterende og tidrøvende mellemled og kan lytte til til dine favoritudsendelse når du har tid og lyst

Benyt app. Mediafly Mobile i kombination med filmanager app ASTRO.

Når du har downloadet din podcast genfinder du den igen med ASTRO på sd kortet i mappen kaldet mediafly mobile.. Derefter afspilles den valgte podcast automatisk i din fortrukne musikafspiller.

Ydermere er det muligt at få programmet til automatisk at hente den nyeste podcast i i udsendelses rækken, så du altid har en frisk version klar.

Jeg benytter selv musikafspiller kaldet mixing Lite, da den har direkte adgang til sd kortet, og man derfor undgår ASTRO, men mulighederen er mange, og hvilken afspiller der er nemmest /bedst er ikke rigtig til at svare på? Hvad synes du?

Hvilken musikafspiller benytter du og hvorfor?

Søgefunktionen på MediaFly er rimelig effektiv og du kan finde alle udsendelser, bare du søge efter titlen på podcasten,- også de danske og norske. Fra du søger på en podcast, til den ligger færdig arkiveret på dit SD kort går der vel 3-4 minutter. Streamning starter derimod næsten med det samme.

Få evt. en kort introduktion til Mediafly Mobile (10min.) Iøvrigt er der en glimrende hjælpegudie når du har installeret ASTRO; meny/more

http://www.youtube.com/watch?v=GF3HKEW9ILY

Tips, tricks og andre/bedre forklaringer er velkomne - jeg er også helt ny i Android :thumbup:

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Helt siden den kom ut i sommer, og har vært litt seint ute med å oppgradere til nyeste ROM. Men forrige dagen oppgraderte jeg til den nye offisielle ROMen fra HTC sine sider. Etter at jeg har oppgradert har telefonen blitt hinsides treig! Når jeg åpner en kontakt kan det ta fra 5-25 sekunder før det skjer noe. Jeg synes ikke at den gamle ROMen var noe treig i det hele tatt, merket at det lagget en gang i blandt, men det var ikke til bry. Nå er telefonen så treig at det nesten ikke går an å bruke den. Når jeg skal redigere en kontakt må jeg først åpne kontakten, så trykke på meny, og velge redigere (som alle andre). Dette burde ta noen få sekunder, jeg må vente i over ett minutt. Og når jeg skal spille av musikk så lagger musikken (Har kjøpt meg 8gb transcend micro sdhc class 6 kort).

Er det noen andre som har opplevd det slik i den nye ROMen?

Evt, går det ann å få en dårlig installasjon eller noe som tilsier at dette bare er en software-feil?

Har elsket min helten min siden jeg fikk den, men nå hater jeg den... Og sånn skal det ikke være :p

Lenke til kommentar
Har elsket min helten min siden jeg fikk den, men nå hater jeg den... Og sånn skal det ikke være :p

Hmm, jeg ville nok prøvd å resatt den og prøvd å sette opp på nytt..

(skru av, hold inne home og back imens du skrur på)

Evt. prøvd å flashe på nytt om du får det til.

Telefonen _skal_ bli merkbart raskere.

Lenke til kommentar
Etter at jeg har oppgradert har telefonen blitt hinsides treig! Når jeg åpner en kontakt kan det ta fra 5-25 sekunder før det skjer noe. Jeg synes ikke at den gamle ROMen var noe treig i det hele tatt, merket at det lagget en gang i blandt, men det var ikke til bry. Nå er telefonen så treig at det nesten ikke går an å bruke den. Når jeg skal redigere en kontakt må jeg først åpne kontakten, så trykke på meny, og velge redigere (som alle andre). Dette burde ta noen få sekunder, jeg må vente i over ett minutt. Og når jeg skal spille av musikk så lagger musikken (Har kjøpt meg 8gb transcend micro sdhc class 6 kort).

Er det noen andre som har opplevd det slik i den nye ROMen?

Evt, går det ann å få en dårlig installasjon eller noe som tilsier at dette bare er en software-feil?

Kjenner ikke til problemene du beskriver, har samme ROM som deg og bruker et Class 4 kort på 8GB fra sandisk, glir unna helt greit med alt av musikk o.l.

Du kan jo prøve å legge inn ROM på nytt, men rart om det ikke ble riktig første gang

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med med helten min:

Jeg fikk telefonen for to dager siden, og hadde lest om problemer med alarmnklokken. Så jeg sørget for full lyd på alarmtonen, og passet på å ikke trykke end task i taskmanager.

Når jeg så våkner idag av alarmen på min andre telefon(denne hadde jeg på for sikkerhetsskyld), viser det seg at klokken har stilt seg inn på en tidssone langt pokker nedi Afrika! Vet noen hvordan dette kan ha skjedd, og eventuelt en måte å fikse det på?

Etter å ha brukt telefonen litt i morges, har den selv gått tilbake til Norge.

Endret av zimbad
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette hjelper zimbad, men du kan hvertfall gå inn på klokka, trykke "menu" og "home settings" og velge byen som er nærmest deg. Du kan også prøve deg litt fram med instillingene under "Location" under "Settings", kan jo være noe der som gjør at telefonen plutselig tror du er i Afrika.

PS. Nå har deler av Afrika samme tidssone som Norge så det er ikke sååååå langt unna sånn sett ;)

Lenke til kommentar

Har også problemer med alarm og klokken. Det har funket helt fint til nå, men nå funker ikke klokken oppe til høyre. Den eneste klokken som fungerer er widgeten. Tror jeg skal formatere alt å innstallere på nytt.

Edit: I tillegg har mobilen begynt å bli treg.

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar

Jeg fikk telefonen for to dager siden, og hadde lest om problemer med alarmnklokken. Så jeg sørget for full lyd på alarmtonen, og passet på å ikke trykke end task i taskmanager.

Når jeg så våkner idag av alarmen på min andre telefon(denne hadde jeg på for sikkerhetsskyld), viser det seg at klokken har stilt seg inn på en tidssone langt pokker nedi Afrika! Vet noen hvordan dette kan ha skjedd, og eventuelt en måte å fikse det på?

Du har krysset av for hvilke dager alarmen skal ringe på? På Repeat altså?

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette hjelper zimbad, men du kan hvertfall gå inn på klokka, trykke "menu" og "home settings" og velge byen som er nærmest deg. Du kan også prøve deg litt fram med instillingene under "Location" under "Settings", kan jo være noe der som gjør at telefonen plutselig tror du er i Afrika.

PS. Nå har deler av Afrika samme tidssone som Norge så det er ikke sååååå langt unna sånn sett ;)

Takk for svar Guardian. Jeg har satt byen min som "home", så det er ikke der problemet ligger. Får vel satse på at det var et engangstilfelle, har hvertfall ikke klart å reprodusere feilen. Tidsforskjellen var forresten på ganske mange timer, så den hadde vel vekket meg til lunch! :p

Lenke til kommentar

Du har krysset av for hvilke dager alarmen skal ringe på? På Repeat altså?

Jepp...

Lenke til kommentar

Ny versjon av MoDaCo Custom ROM ute. 2.4

2.4

Faster than 2.2!

Recommended for use with radio 63.18.55.06FU_6.35.07.08

New WWE core image

Another busybox update - 1.15.2 release

Added dropbear binaries in ROM (will add as a service in a later release)

Replaced CustomLocale with MoreLocales

Added IM application in ROM

Maps is now no longer removed

Other tweaks I forgot!

Endret av masterj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...