Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Har også skaffet meg HTC Hero og er kjempefornøyd! Lurer litt på hvor mye mobilregningen min kommer til å gå opp nå da..

Jeg hadde problemer med HTC Sync første dagen, fikk en feilmelding om at den ikke fant driveren til telefonen (Norsk WinXP). Hvis andre har dette problemet, så er løsningen følgende:

- Installasjonsprogrammet til HTC Sync (2.0.4) installerer driverne i mappen C:\programfiler..., men leter senere etter de samme driverne i mappen C:\Program Files. Og der er de jo ikke

- Løsning: Prøv å kopiere mappen C:\Programfiler\HTC\HTC Driver til C:\Program Files\HTC\HTC Driver (du må nok opprette mappen. Kjør deretter installasjonsprogrammet til HTC Sync på nytt og velg "reparer". Dette fungerte for meg.

Et spørsmål: Noen som har noen god løsning på å få ordlista til å foreslå ord med særnorske bokstaver uten å måtte trykke-og-holde-og-velge? (f.eks. skrive "a" og få foreslått "å"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må huske på at batteriet ikkje fungerer optimalt før etter 4-5 laddinga.

hvorfor er det slik?

Husker ikke eksakt i farta, men er pga. batteri teknologien. Noe med cellene eller noe, men det viktigste er hvertfall at det er sånn :) å det er jo gode nyheter.

Pakken min har faktisk ikke rørt seg fra postterminalen i Oslo hvor den havnet 30/07 kl.: 17:59.... steike så tregt dette skulle gå :/

Pakken min er på samme sted. De har visst tatt helg hele gjengen. :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slette+897123
Et spørsmål: Noen som har noen god løsning på å få ordlista til å foreslå ord med særnorske bokstaver uten å måtte trykke-og-holde-og-velge? (f.eks. skrive "a" og få foreslått "å"

Uten at jeg har telefonen, er det ikke norsk T9-ordbok selv på den engelske versjonen? Ville tro å kommer før a der

Lenke til kommentar
Bare sånn for å spør, er det en myte det at man må lade mobilen i x-antall timer første gangen? Tviler på jeg kan la være å fikle med den innen 10 minutter jeg har fått den i hus!

Vel det er noe som henger igjen fra gamle batteri typer. Du trenger ikke det på li-ion. Faktisk kan det diskuteres at det er bedre å bruke opp strømmen som er på batteriet når du får den for så å lade den opp, men det spiller liten rolle også

Lenke til kommentar
Bare sånn for å spør, er det en myte det at man må lade mobilen i x-antall timer første gangen? Tviler på jeg kan la være å fikle med den innen 10 minutter jeg har fått den i hus!

Det sies at du skal lade den helt opp før du tar den i bruk. Men rent teoretisk har det ikke noe å si.

Lenke til kommentar

Med nye batterier er ikke dette lenger ett problem. Du må gjerne lade den opp bare litt. Men har hørt at det er lurt at du ikke lader den helt ut. Altså så mye at den ikke skrur seg på og så lar den ligge lengere, det kan skade batteriet (Noe med at du må ha litt strøm på batteriet for å opprettholde celler eller noe.?)

Virker også som disse batteriene blir litt bedre etter ca en uke med bruk. Batteriet skal heller ikke kunne overlades, og den stopper automatisk når den er full.

Link wikipedia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Lithium-ionbatteri

Det finnes mange myter angående batterier og hvordan de må håndteres. Myten som sier at du må lade opp mobiltelefonen (de med Li-Ionbatterier) i 12-24 timer, første gangen du bruker den er ikke nødvendig. Li-ioncellene i batteriet vil ikke ta imot mer ladning når de er fulladet siden den interne motstanden som har oppstått vil motvirke ladestrømmen.

Den andre myten går ut på at man må lade ut batteriet fullstendig før man påbegynner oppladning på grunn av «minneeffekten» i batteriets kjemi. Dette gjelder ikke li-ion batterier.

Den tredje myten sier at hvis du lader opp telefonen (eller andre gjenstander som bruker Li-Ionbatterier) litt og litt, ville batteriet bli fortere dårligere. Men man må passe på å ikke holde batteriet ved full ladning til enhver tid. Li-ion batterier trenger også en omstillingssyklus der de lades ut en gang iblant. Dette for å hindre at det dannes kobber i batteriets kjemi. Dessuten er li-ionbatterier følsomme for varme.

Endret av Phantom3D
Lenke til kommentar
Det sies at du skal lade den helt opp før du tar den i bruk. Men rent teoretisk har det ikke noe å si.

Det er en myte, trenger ikke lade helt opp

Med nye batterier er ikke dette lenger ett problem. Du må gjerne lade den opp bare litt. Men har hørt at det er lurt at du ikke lader den helt ut. Altså så mye at den ikke skrur seg på og så lar den ligge lengere, det kan skade batteriet (Noe med at du må ha litt strøm på batteriet for å opprettholde celler eller noe.?)

Li-ion skal faktisk helst "kladd laddes" altså små ladninger ofte, men bør gjøre en full sykel hver 30 ladning eller noe sånn for å resete volt måler som er i batteriene.

Det er sant at cellene kan dø hvis du lader batteriet helt ut, men telefonen skal skru seg av lenge før batteriet er i fare for å bli skadet. Men man bør ikke lade helt ut for så å legge batteriet fra seg en lengre periode. Da kan det dø

Lenke til kommentar

Det blir gjerne slik når man investerer i noe nytt at det er alle de positive sidene som fremheves :) Men for å rette et litt kritisk blikk på HTC Hero, hvilke negative erfaringer har dere gjort dere med enheten så langt? Setter veldig pris på deres erfaringer rundt dette :)

Av det jeg har notert meg så langt fra denne tråden:

- Manglende støtte for avspilling av divx (flere)

- Rart plassert back-knapp. Funker bedre når en har mobilen sidelengs (plex-)

- Å få opp listen med meldinger (SMS) er noe treigt. Står ett par sekunder med hvit bakgrunn før den faktisk viser meldingene (plex)

- Auto-roteringen fungerer ikke i feks. contacts og peeps. Utrolig irriterende og måtte skrive i portrett-modus (amplizz)

- Merker av og til den berømte laggen. egentlig ikke plagsomt, men noe man lett kan begynne å irritere seg over (?) (Dundersalt)

- Kameraet var en skuffelse, uten ideell belysning holder det ikke mål (noe som i seg selv ikke holder mål) (Dundersalt)

Kommentarer til disse? Andre?

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Kjøpte en Hero på fredag jeg, og leverte den tilbake igjen på lørdag. Hadde iPhone 3G fra før, og hadde håpet at Android var en verdig konkurrent. Men nei, helt ny Hero var en nedgradering fra forrige generasjon iPhone.

- Laggy grensesnitt

- Dårligere tastatur

- Grusomt programvareutvalg

- Tidvis ulogisk grensesnitt

Alt i alt; close but no cigar.

Lenke til kommentar
Kjøpte en Hero på fredag jeg, og leverte den tilbake igjen på lørdag. Hadde iPhone 3G fra før, og hadde håpet at Android var en verdig konkurrent. Men nei, helt ny Hero var en nedgradering fra forrige generasjon iPhone.

- Laggy grensesnitt

- Dårligere tastatur

- Grusomt programvareutvalg

- Tidvis ulogisk grensesnitt

Alt i alt; close but no cigar.

Mine erfaringer:

Den skulle nok hatt en bedre prossesor.

Tastaturet kunne vært mye bedre men, om du bruker det slik det skal så fungerer det veldig bra. Telefonen gjetter hvilket ord du skal skrive.

Programvare utvalget er noe av det bedre der ute. Apple sitt utvalg er større men, så har ikke google åpnet for programvare som koster penger. Til å være gratis programvare er det veldig godt utvalg. Potensialet for bedre programmer er også tilstede ettersom google slipper mer programvare igjennom.

Det finnes feks programmer som gjør telefonen til webserver.

Du kan da laste ned eller opp fra telefonen fra hvor som helst.

Programmer kan også kjøres selv om du går ut av dem.

Android programmer kan også samarbeide med andre programmer Feks

Shazam som hører hvilken sang som spilles fra radioen. Den kan videre søke i youtube for å høre sangen på mobilen.

Når det gjelder grensesnitt så er jeg fornøyd. Bruker du meny knappen så får du opp ekstra ting som du kan gjøre. Trykker du på søke knappen så kommer søk som passer til hvor du er i menyen.

Eneste jeg ikke helt er fornøyd med er visning av bilder på en oversiktlig måte.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

mobilen.no har sluppet sin test av Hero for de som er innteresert.

Jeg siterer: "Sammenlignet med iPhone 3GS er HTC Hero den unge, hippe, spenstige telefonen."

"HTC har har helt klart blitt en betydelig aktør i mobilmarkedet. Fra å være fokusert på teknologi er de nå også fokusert på brukeropplevelsen. Til tider har de faktisk ting å lære bort til brukergrensesnittets mestere hos Apple, og det er et stort kompliment. HTC Sense må være noe av det beste og mest fornuftige jeg har sett i denne bransjen på lenge og det er bare å håpe at andre lærer av dette."

Lenke til kommentar

Det er gratis og bruke GPS. Angående Google Maps må du laste ned kartene der du er. Dette koster, alt avhengig av hvilken oppratør du bruker.

Trur midlertidig det går ann å laste over kartene til Google Maps på telefonen, stopp meg om det er feil noen.

Lenke til kommentar

Er det noen tidligere Iphone brukere som har denne telefonen? spes 3g iphone. Jeg vurderer å bytte til Hero selv, men er litt usiker, Iphonen funker fint den. Er bare gira på et litt mere åpent system, å jeg digger sense gui`n til htc. bare lurer på om det blir en downgrade hvis jeg velger denne telefonen.

Lenke til kommentar
Er det noen tidligere Iphone brukere som har denne telefonen? spes 3g iphone. Jeg vurderer å bytte til Hero selv, men er litt usiker, Iphonen funker fint den. Er bare gira på et litt mere åpent system, å jeg digger sense gui`n til htc. bare lurer på om det blir en downgrade hvis jeg velger denne telefonen.

Jeg gikk fra iPhone til Hero, og veldig fort tilbake igjen. Åpenheten er positiv, og det er kult at programmer får snakke sammen i større grad. Dessuten er Sense penere enn iPhone OS. Problemet er bare at den totale brukeropplevelsen er veldig mye dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...