Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med min HTC Hero..

Jeg kommer på nett. Gmail/calender syncroniseres. Jeg kommer inn i Opera sin nettleser ,men jeg kommer ikke inn i browseren som fulgte med telefonen.

Kan Jeg laste ned denne på nytt noe sted???

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en løsning på at vekkerklokken ikke faktisk fungerer? Fins det noe annet program som klarer vekke telefonen? Kjedelig om jeg må kjøpe meg en annen vekkerklokke, fordi en så dyr telefon ikke gjør jobben som en til 500 klarer fint.

Har du problemet med at klokken først går når du vekker telefonen selv?

At klokka på den har stoppa opp til du skrur på skjermen?

Det er isåfall en feil på telefonen (jeg vet ikke helt hva). Den ser ikke ut til å være softwarerelatert, da de jeg veit om med dette problemet har prøvd å flashe med nytt, wipe og gudene veit hva. Kontakt HTC Support og klag.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en løsning på at vekkerklokken ikke faktisk fungerer? Fins det noe annet program som klarer vekke telefonen? Kjedelig om jeg må kjøpe meg en annen vekkerklokke, fordi en så dyr telefon ikke gjør jobben som en til 500 klarer fint.

Har du problemet med at klokken først går når du vekker telefonen selv?

At klokka på den har stoppa opp til du skrur på skjermen?

Det er isåfall en feil på telefonen (jeg vet ikke helt hva). Den ser ikke ut til å være softwarerelatert, da de jeg veit om med dette problemet har prøvd å flashe med nytt, wipe og gudene veit hva. Kontakt HTC Support og klag.

Bruker du taskiller eller lignende? ;)

Lenke til kommentar
Bruker du taskiller eller lignende? ;)

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har ikke problemet heller.

Men det virker som om det er tre versjoner av problemet:

1. De som ikke har skrudd på volum på alarmklokka

2. De som bruker taskkiller og dreper klokke/alarmprosessen

3. De som har ei klokke som slutter å oppdatere seg etter noen timer i standby som først oppdaterer seg når du skrur på skjermen igjen.

Edit: fjerne litt sitering

Endret av sveintore78
Lenke til kommentar
Mulig dette er et gammelt tema, men noen som vet hvordan man får Heroen til å holde seg "våken" når man ringer/snakker i telefonen?

Last ned et program som heter Power Manager fra fra Market så skal du ha valget der. Men vært oppmerksom på at du ikke må komme borti skjermen mens du er i en telefon f.eks. Har en kompis som klaget over at telefonen plutselig la på etter 10-20 sekunder under de fleste samtalene, etterhvert fant han ut at det var fordi han la telefonen inntill kinnet før skjermen hadde skrudd seg av. :p

Samme dritten skjer med den programvaren også. Det er et valg som heter "stay awake during call", men det funker ikke og ikke er det 100% slik jeg ønsker det heller da den er begrenset til 2 min. Det hender faktisk at jeg snakker lengre, selvom jeg ikke er noen skravlekjerring akkurat. ;-)

Dette at skjermen slår seg av og at det ikke finnes noen muligheter for å endre parametere på denne funksjonen, er for meg et stort irritasjonsmoment!

Lenke til kommentar
Da står mobilen til lading. Hva er det første jeg bør gjøre? hører noe snakk om noe ROM osv. Har rett og slett ikke peiling.

Slenger meg på denne. Hva bør gjøres først (utenom det åpenbare å fikse norsk språk på den)? Finnes det mange forskjellige norske firmwarer/ROMer (vet ikke helt om det kan sidestilles) Eller kan jeg ikke ta feil?

Fikk telefonen i dag. Bestilte den på morgenen på fredag og det lå mail og venta på meg da jeg stod opp i dag (lørdag) om at jeg kunne hente telefonen. Bra jobba Amentio). Dette er egentlig litt "dumt" ettersom jeg har innlevering som skal være ferdig i morgen :S men jeg hadde ikke regna med at Amention skulle bruke litt over 24t på å motta bestillingen og få telefonen til mitt postkontor.

Lenke til kommentar
Mulig dette er et gammelt tema, men noen som vet hvordan man får Heroen til å holde seg "våken" når man ringer/snakker i telefonen?

Last ned et program som heter Power Manager fra fra Market så skal du ha valget der. Men vært oppmerksom på at du ikke må komme borti skjermen mens du er i en telefon f.eks. Har en kompis som klaget over at telefonen plutselig la på etter 10-20 sekunder under de fleste samtalene, etterhvert fant han ut at det var fordi han la telefonen inntill kinnet før skjermen hadde skrudd seg av. :p

Samme dritten skjer med den programvaren også. Det er et valg som heter "stay awake during call", men det funker ikke og ikke er det 100% slik jeg ønsker det heller da den er begrenset til 2 min. Det hender faktisk at jeg snakker lengre, selvom jeg ikke er noen skravlekjerring akkurat. ;-)

Dette at skjermen slår seg av og at det ikke finnes noen muligheter for å endre parametere på denne funksjonen, er for meg et stort irritasjonsmoment!

Men jøss a mei a gitt. Når noe iriterer deg så veldig hadde det sikkert lønt seg å kikke litt rundt om på nettet. Du kan laste ned et sånnt riste telefonen i live program. Det funker, funker litt for godt for meg. Tar jeg ikke mye feil fannt jeg det på tråden "anbefalte android programmer" på dette forumet.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Men jøss a mei a gitt. Når noe iriterer deg så veldig hadde det sikkert lønt seg å kikke litt rundt om på nettet. Du kan laste ned et sånnt riste telefonen i live program. Det funker, funker litt for godt for meg. Tar jeg ikke mye feil fannt jeg det på tråden "anbefalte android programmer" på dette forumet.

Trenger å "jøsse" til meg. Hvis du hadde giddi å gjort litt mer resarch før du forsøker deg på spydigheter så hadde du også fått med deg at denne shake dritten av en software ikke er stabil og funker dårlig. Har seff testa programmet selv og har samme erfaring som mange andre har med denne Shake Awake...

Jeg er fortsatt irritert over at Android utviklerne ikke har skjønt at det er viktig å fokusere på telefonegenskapene til en enhet som faktisk først og fremst skal brukes som en mobiltelefon eller har jeg missforstått noe her?

Og selvom man digger denne Hero telefonen, så er det lov å innrømme svakheter med den også.

Det er flere andre irritasjons momenter med telefonen som f.eks. at Wifi og GPS, samt 3g burde vært "on demand" funksjoner og ikke vært enten av eller på. På min gamle S60 var dette en velfungerende løsning hvor man kun benyttet disse når man trengte dem. Men kanskje noen kjenner til apps som gjør tilsvarende på Android enheter?

Lenke til kommentar
Da står mobilen til lading. Hva er det første jeg bør gjøre? hører noe snakk om noe ROM osv. Har rett og slett ikke peiling.

Slenger meg på denne. Hva bør gjøres først (utenom det åpenbare å fikse norsk språk på den)? Finnes det mange forskjellige norske firmwarer/ROMer (vet ikke helt om det kan sidestilles) Eller kan jeg ikke ta feil?

Fikk telefonen i dag. Bestilte den på morgenen på fredag og det lå mail og venta på meg da jeg stod opp i dag (lørdag) om at jeg kunne hente telefonen. Bra jobba Amentio). Dette er egentlig litt "dumt" ettersom jeg har innlevering som skal være ferdig i morgen :S men jeg hadde ikke regna med at Amention skulle bruke litt over 24t på å motta bestillingen og få telefonen til mitt postkontor.

#1 Oppdater fw (offisiel htc rom), dette finner du på htc sine sider.

#2 Lek med tlf bli kjent med den

#3 kikk på market og les tråden om anbefalte programmer

Resten går av seg selv:)

Lenke til kommentar
Så langt er jeg meget fornøyd med tlf :)

Edit: Hva slags GPS program bruker dere?

Spørs litt hva du er ute etter..

Bruker google maps til kart og my tracks for å logge turer med bikkjene :)

Copilot skal være veldig bra til bilnavigasjon men det får du ikke kjøpt i norge uten market enabler som forutsetter roota telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...