Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har fått internettinnstillinger fra Tele2 til å fungere?

Har prøvd i en evighet men får det ikke til å fungere :ermm:

Hvis noen med tele2 som har fått internett/mms til å fungere, kunne postet tilkoblingsinfoen ville det vært snillt :innocent:

Laster ned instillingene automatisk vel? Jeg har onecall, for at det skulle fungere der måtte jeg trykke instillinger-tråløse nett-instillinger for mobilt nett- markere dataroaming. slik at den kobler til datatjenester ved roaming.

kan være greit å markere av dataroaming lyd også med det samme. Slipper du pinging hvergang den bytter nett.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å synkronisere Outlook der med mail, kontaktlister, kalender osv med telefonen? Det er det de fleste gjør?

Det jeg egnetlig mener er: Bør jeg kanskje gå over til å benytte meg av google sin epost, kalender, kontaktliste osv, fremfor Outlook når jeg begynner å bruke HTC Hero? Er telefonen mer skreddersydd for slik?

Lenke til kommentar

Hvis noen med tele2 som har fått internett/mms til å fungere, kunne postet tilkoblingsinfoen ville det vært snillt :innocent:

Jeg sliter litt med det samme. Ringte kundeservice til tele2, men de bare sa jeg skulle følge smartmobil oppsettet som du finner på smartmobil.no. Problemet er jo at jeg ikke får forandret dette, f.eks så er APN navnet internet.tele2.se, dette er noe telefonen har satt opp selv.

På signalstyrke indikatoren er det også en R hele tiden, som står for roaming. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å synkronisere Outlook der med mail, kontaktlister, kalender osv med telefonen? Det er det de fleste gjør?

Det jeg egnetlig mener er: Bør jeg kanskje gå over til å benytte meg av google sin epost, kalender, kontaktliste osv, fremfor Outlook når jeg begynner å bruke HTC Hero? Er telefonen mer skreddersydd for slik?

Ja! Benytt deg av googles sitt "opplegg". Det fungerer sømløst.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med det samme. Ringte kundeservice til tele2, men de bare sa jeg skulle følge smartmobil oppsettet som du finner på smartmobil.no. Problemet er jo at jeg ikke får forandret dette, f.eks så er APN navnet internet.tele2.se, dette er noe telefonen har satt opp selv.

På signalstyrke indikatoren er det også en R hele tiden, som står for roaming. Noen som kjenner til dette?

Jeg fikk det endelig til! :w00t:

Jeg la inn innstillingene som Eirikdg på smartmobil-forumet brukte: link

Det skal være mulig å endre på det eksisterende oppsettet, hvis ikke kan du trykke på Menu og velge "Nytt oppsett".

På signalstyrkefeltet tror jeg R'en står for roaming, noe Tele2 gjør ettersom de er i Netcom sitt nett

De fungerte for meg men nå grubler jeg bare på Android Market bug'en, der jeg ikke får opp Terms of Service

Lenke til kommentar

Ja! Benytt deg av googles sitt "opplegg". Det fungerer sømløst.

Dette blir kanskje litt off topic, men jeg prøver å stille dere spørsmålet likevell:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1151738&hl=

Lenke til kommentar

Greit, ett lite problem med google calender. Jeg har lagt inn diverse kalendere som var tilgjengelig. Helligdager, brann sine hjemmekamper osv. Problmet er at disse ikke synkroniseres mot telefonen, kun den kalenderen der jeg legger inn ting manuelt som blir synkronisert.

Er der en måte å få endret dette på slik at jeg får synkrnisert alle mine kalendere?

Lenke til kommentar

Sliter litt å legge inn hotmailen på telefonen. Tingen er det at jeg har betalt for imap støtte på hotmailen gjennom izymail, men finner ikke hvordan jeg skal legge den inn. Noen forslag?

Edit.

Er det bare meg eller finnes det ingen "last ned her" link på htc sine sider. Får ikke hentet ned ny oppdatert rom.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Er det noen grunn til å legge inn den offisielle oppdateringen dersom man har lagt inn Modaco fra før av?

Egentlig ikke, ville nok gjort det før jeg sendte den på service eller solgte den videre bare..

Ok. Er det slik at dersom jeg legger inn den nye HTC romen så blir alt "orginalt" igjen. Og det skal ikke være noe problem å legge inn den nye romen på en Hero som rootet og lagt inn Modaco?

Lenke til kommentar
Sliter litt å legge inn hotmailen på telefonen. Tingen er det at jeg har betalt for imap støtte på hotmailen gjennom izymail, men finner ikke hvordan jeg skal legge den inn. Noen forslag?

er det ut eller inn som er problemet...altså pop eller smtp?

I det hele tatt. Har prøvd med både pop og imap.

Har prøvd med in.izymail.com og out.izymail.com + port 587. Hotmail brukenavn og passord, men får opp feil.

Har fått dette til på WM telefoner, men vet ikke hva jeg skal plassere hvor her.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Er det noen grunn til å legge inn den offisielle oppdateringen dersom man har lagt inn Modaco fra før av?

Egentlig ikke, ville nok gjort det før jeg sendte den på service eller solgte den videre bare..

Ok. Er det slik at dersom jeg legger inn den nye HTC romen så blir alt "orginalt" igjen. Og det skal ikke være noe problem å legge inn den nye romen på en Hero som rootet og lagt inn Modaco?

Den blir helt original igjen.. (om du ikke har lagt inn den recovery-patchen da. Lurer på om den blir hengende igjen)

Lenke til kommentar
Alt på telefonminnet blir sletta, minnekortet skjer det ikke noe med. Dog er du synca mot google så er kontaktene tatt vare på værtfall.

Vil det si at jeg må installere alt av applikasjoner på nytt etterpå også?

Last ned mybackup først og ta en backup med dette programmet, da vil du ikke miste apps,sms,mms,mail,kontakter o.s.v :) funger som gull:)

Dog, et lite tips. Ikke ta backup av kontaktene men synk dem heller med gmail først, da slipper du å slite med dobbelt opp med kontakter etter at du laster inn backupen igjen:)

Har tenkt å oppgradere til den nye ROMen, men ønsker å miste minst mulig. Telefonen er ikke rootet, og har egentlig ingen planer om det heller.

Ser at det på http://www.rerware.com/ er mulig å kjøpe MyBackup Pro.

Hvis jeg laster ned 30 dagers versjonen av MyBackup på Marked, får jeg da oppgradert den til Pro?

Det virker: Kjøpte MyBackup Pro på websiden, fikk link til progammet, overførte med HTC Sync

Jeg har lagt inn noen personbilder på Exchange kontakter, men jeg har ikke hatt mulighet til se på de i Outlook.

Blir personbildene liggende på Exchange eller på telefonen, og i så fall, fikser MyBackup Pro det?

Klarte ikke å vente på svar: Oppdaterte med ny ROM, men bilder på kontakter forsvant når jeg synket på nytt fra Exchange :ohmy:

Endret av hjetro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...