BIG1 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei. Jeg er ansatt i et vekterselskap, nå har de plutselig ikke mer oppdrag til meg og jeg sitter bare hjemme og venter på at de skal ringe. Får jeg betalt ifølge kontrakten på XX antall timer uten å jobbe ? Det er jo på en måte en permittering uten at jeg har blitt varslet... Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei. Jeg er ansatt i et vekterselskap, nå har de plutselig ikke mer oppdrag til meg og jeg sitter bare hjemme og venter på at de skal ringe. Får jeg betalt ifølge kontrakten på XX antall timer uten å jobbe ? Det er jo på en måte en permittering uten at jeg har blitt varslet... Om det står at du får lønn, men må være tilgjengelig så gjelder dette. Om det står at du får lønn ettersom du blir kalt ut gjelder dette. Såre enkelt. Men det er bedre om du evt. legger til kontrakten. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Det står ingenting om at jeg skal stå i beredskap etc. Men i loven står det jo at jeg skal ha arbeidsplan for 2 uker fremover. Dette står: Stilling: sommervikar Arbeidstid: Deltid, 115 timer per måned Lønn: Iflg. tariff Andre vilkår: Ferieavvikling, gjensidige oppsigelse etc... Vekteroverenskomsten: http://www.nhoservice.no/getfile.php/Filer...202008-2010.pdf Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Du skal da få lønn for 115 timer per måned. Det har du signert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå