Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor stort skritt er egentlig forlovelse?

Gjest Hvorstort

Anbefalte innlegg

Gjest Hvorstort

Hvor stort skritt er egentlig forlovelse?

For noen virker det som om det bare er det neste steget etter at man har begynt sammen. Det er liksom ikke så mye. Og for noen er det liksom en slags ventetid før man skal gifte seg, har man sagt ja til forlovelse skal man gifte seg etter så så lenge. Hva er deres syn på saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et stort skritt, men er liksom ikke "så nøye" så lenge man ikke har gjort noe formelt, som å gifte seg.

Er noe veldig mange tar fryktelig lett på. Det er jo så stas å kunne si at man er forlova, og ring får man også.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Jeg ble nettopp forlovet, og jeg synes ikke det er noen forskjell. Det er min kjæreste som synes dette er noe stort. Den eneste forskjellen er at man går med ringer som viser at man tilhører noen andre, men det er enda bare å ta av ringen og slå opp om man ønsker. Man er ikke mer bundet enn i et vanlig forhold.

Mener jeg :)

Lenke til kommentar

Mitt syn på saken er at en forlovelse er en avtale om giftemål, og at det praktisk talt er det samme som å være gift, men at de formelle tingene som må i orden for et giftemål ikke er i orden.

Jeg ville aldri forlovet meg med ei jeg ikke var 99% sikker på at jeg ville gifte meg med.

Lenke til kommentar
Forlovelse er vel fortsatt ingen juridisk forpliktelse ?

Nei, men det var det før.

For meg var det helt uaktuelt å annonsere en forlovelse før vi hadde satt en dato som var maks 1-2 år unna. Men jeg er ganske konservativ, så når folk annonsere en forlovelse og de ikke har satt en dato, synes jeg ikke det er noen big deal.

Lenke til kommentar

Personlig synes også jeg forloveles er et stort steg. Da skal man være sikker på at man skal gifte seg i nærmeste fremtid.

Å bare forlove seg bare for å "ta det neste steget" føler jeg er mer for de usikre. Som bare tar steget videre fordi det er forventet, eller slik en skal gjøre det. Å avbryte en forlovelse er ikke noe jeg hadde tat lett på, selv om enkelte jeg kjenner har nå er forlovet for andre gang. De er på min alder, 21 år.

Tragisk, mener jeg.

Lenke til kommentar
En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid.

I mine øyne er det stort pga. at det sier at de kommer til å gifte seg i nær framtid.

Det er dessverre endel som bruker det som "the next stage" uten at de er riktig gifteklare.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende er det en stor greie, selv om andre reagerer paa at kjaeresten min og jeg forlovet oss tidlig. Det faar saa vaere, for meg er det en viktig og riktig forpliktelse. Og bare saann for aa ha sagt det, bryllupet skal staa i 2011, saa det er ikke en forlovelse, bare for aa vaere det.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Hei.

Dette forumet tillater gjesteposting, man må ved dette ikke være registrert for å kunne poste her. Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold.

Da tråden anses som brudd for regler for refererte funksjon stenges tråden.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...