Crazymech Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei, eg syns alltid det har vært litt vel hype over å ha en dyr mus og tastatur kombinasjon til rundt 500(+/-),- for hver. Gjerne med en musematte til noen hundrekroner i tillegg(men musematte skjønner eg ) Hva er egentlig fordelene med det? Merker man mye forskjell i forhold til billigere tastatur og mus? Da tenker eg ikke på den harde anti-ergonomiske dritten som gjerne kommer med pc'er, men heller billige sett med tastatur og mus. Som eksempel har eg de siste 5 årene brukt Dette tastaturetkjøpt i bundle med mus som på denne. (hvis det var forståelig) Poenget var at denne kostet meg begge gangene eg har kjøpt den rundt 450,- for både mus og tastatur tilsammen, og eg syns det har vært behagelig og responsivt å bruke, med akkurat passe media knapper. Vurderer nå å oppgradere og kjøpe høy kvalitets tastatur og mus, så det eg egentlig spør etter er, er det verdt det? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) man kjøper ikke noe fordi det er dyrt. finner du en mus til 200,- som er bedre enn en til 500 så kjøper du denne! dyr musematte skjønner jeg i ingenting av. selv har jeg biltema-matte til 25 kr. dette er utentvil det beste jeg har vært utefor innen musematte verdenen. det eneste er vist man trenger mer plass. drit i pris. du må finne ut hva du skal bruke PC-en til. så finner du ut hvilke krav dette stiller til mus/tastatur. SÅ kan du begynne å tenke på pris. du tar det som passer best for deg innen for den pris kategorien du vil gi. og for alle del. ikke kjøp en mus fordi den har et tøft lys, når du kan før en mus som er vell så god(om ikke bedre), 200 kr. billigere. edit: ja. man merker forskjelden, men det trenger ikke bli så veldig mye dyrere. det er vell helst til gaming man merker forskjeld. på musen er det respons, knapper og vekt som teller mest. tastatur er det litt opp til en selv. at tastene ikke bråker, at man når alle tatsene/ ikke stu,per i dem ol. Endret 27. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Så klart er det kvaliteten som gjelder og ikke prisen, men nå lurer eg på om produktene i den høyere prisklassen er vesentlig bedre enn billig-pakker til halveprisen (dvs om 500,- stykk klassen er verdt prislappen) Men kan nevne at pc'n blir brukt til gaming, av de fleste sjangrer. Prisen er jo egentlig ikke nøye for meg i dette tilfellet, men det virker for meg som om de fleste i "high-end" ligger i 500kroners sjiktet. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) sånne "pakker" pleier ikke være det helt beste, men igjenn er dett helt opp til den enkelte. selv mener jeg at man tjener mye på å betale litt ekstra, men som sagt er det mulig å finne et knakende godt produkt til ekstremt lav pris. eks: musematten fra biltema Endret 27. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg har en kombinasjon av G15, Razer krait og Steelseries glassmatte. Ikke noe å skryte av egentlig. G15 bråker og noen taster begynner å bli slitt/vanskelige å trykke på. Virker som om skjermen er det som koster og at resten er rørt sammen for en 200 lapp. Razer krait musen er helt ok, fin respons og jeg er fornøyd med den. Var ikke lyset som fristet men heller at det var en av de få uten tillegsknapper på siden og den så ikke "kjedelig ut", og det er den formen som passer håndflata mi best, sånne ergonomiske klarer jeg ikke bruke. Musematta er heller ikke noe å klage på ennå, så mus/musematte kombinasjonen jeg har vil jeg råde andre til å velge men vurder et tastatur med belysning i tastene, det klarer jeg meg ikke utenom idag. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) musen min: Logitech MX518 denne er jeg meget godt fornøyd med. den koster ca. 300 kr. tastaturet jeg har er Logitech G15. som Thor sier er ikke dette noe å skryte av. til tross for en prislapp på drøye 700 kr! det dyreste er ikke alltid det beste. edit: G15 er vell. helt greit, men til den prisen er det labert.. Endret 27. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Joda, programmerbare taster, bakgrunnsbelysning og display men tastene blir dårlige med tiden. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Joda, programmerbare taster, bakgrunnsbelysning og display men tastene blir dårlige med tiden. det eneste som egentlig betyr noe.. det bråker fælt og det er lett for å stumpe i tastene.. Endret 27. juli 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 På min spillePC har jeg et eldre Logitech media tastatur som er verdt rundt 100kr og som jeg fikk med en PC jeg kjøpte for en stund siden. Denne fungerer helt topp, det eneste jeg savner er lys i tastene, som er ganske praktisk i mørket. Den musen jeg bruker nå er MS Sidewinder og den fungerer ganske godt. Mange taster, er presis og har en helt grei software som følger med. En del praktiske løsninger på den også. Hadde MX518 før og var også kjempefornøyd helt til den sluttet å fungere for en stund siden. Musematten er Steelpad 4D som er ikke så stor, men fungerer helt greit med både Sidewinder'en og MX518. Her mener jeg er at det ikke er så veldig farlig med det dyreste, men det er nok best med en ensfarget musematte for ellers så vil enkelte mus "hoppe rundt" på skjermen med musepekeren. Alt i alt så er tastatur ikke så viktig etter min mening. Finnes mange billige tastatur som gjør jobben helt strålende. På musesiden er det ofte kjekt med noe litt dyrere som ligger godt i hånda og er presist. Her behøver det egentlig ikke å koste mer enn 500kr for mus og matte totalt for å få en bra kombinasjon. Mener at det ofte er kjekt å dra til for eksempel Elkjøp og kjenne hvordan musen ligger i hånda. Er det ikke noe godt så blir det ofte litt problematisk å aime mener jeg Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Hmm, så generelt sett mener folk at det er verdt å investere litt i en mus. Akkurat spesifikke mus/tastaturer er ikke så nøye, det får bli en annen tråd eller noe sånt i "hjelp til kjøp å salg" senere, er for øyeblikket bare interessert i å tanke igjennom om det er verdt det. Edit: Kan forsåvidt nevne at musematten eg bruker er en vanlig softgel med håndledd støtte. Deilig! Endret 27. juli 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Kan forsåvidt nevne at musematten eg bruker er en vanlig softgel med håndledd støtte. Deilig! hådledd støtte er goodie og de fleste musemattene av denne typen pleier å ha en god overflate som er i toppklassen uansett hvilken mus man bruker. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du må ikkje nødvendigvis bruke tusenlappar på mus og tastatur, men å bruke litt tid på å finne noko du likar å bruke, og som er bra, vil eg seie er lurt. Prosessoren sit inne i maskina, mus og tastatur er det du faktisk utset hendene dine for. Sjølv brukar eg eit Logitech UltraX-tastatur, fantastisk sak. Brukar òg Logitech MX510 som mus, som eg er svært nøgd med (eg gløymde musa når eg reiste på TG i år, måtte kjøpe ein MX518 for å få same grepet ). Har òg brukt MX1000 ein del, denne likar eg òg, men den er trådlaus, som eg meiner er negativt (kabelen er ikkje i vegen for meg, og eg slepp å tenke på batteri og opplading). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå