gehe_cheetah Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Hei Jeg har nettopp kjøpt en Dlink DIR-615 som jeg er delvis fornøyd med. Rekkevidden er ok, men problemet oppstår i det jeg kobler meg til WLAN. Krypteringen er standard WPA-PSK(tror jeg, eller AES) Jeg kobler til WLAN, åpner nettleser, ingen internett. Pinger routeren, får svar. Pinger vg.no, ikke svar. Går inn på routeren via nettleseren, trykker på DHCP-renew, alt fungerer. Alle lys på routeren lyser som de skal, og det virker ikke som routeren har noe problem med å koble til internett. Den stasjonære mener jeg at fikk kontakt med internett(kablet). Er det DHCP som er problemet og hva er det evt. som skaper denne feilen. Håper noen der ute forstår seg på dette. Fant ingen tråd med samme problemet. Finnes det en tråd om dette så hadde en link vært supert. Endret 28. juli 2009 av gehe_cheetah Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Er det ingen som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Mange som sliter med DIR-615. Har du mulighet så bytt til DIR-635 eller DIR-655. Når du sliter med forbindelsen så er første bud å prøve uten kryptering. Du kan også prøve CMD: ipconfig /all for å se om du har korrekt IP, GATEWAY og DNS. Det kan være verd et forsøk å bytte driver til WLAN-nettverkskort. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Mange som sliter med DIR-615. Har du mulighet så bytt til DIR-635 eller DIR-655.Når du sliter med forbindelsen så er første bud å prøve uten kryptering. Du kan også prøve CMD: ipconfig /all for å se om du har korrekt IP, GATEWAY og DNS. Det kan være verd et forsøk å bytte driver til WLAN-nettverkskort. Problemet er ikke dårlig signal, jeg har fullt signal og internett går for full pupp ETTER at jeg har trykket DCHP-renew. Men før det kommer jeg ikke på internett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg mente ikke at du hadde svakt signal, bare at du ikke hadde stabil forbindelse hele tiden. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Hei, takk for svar. Skal forske litt på det i kveld. Men hva mener du skal stå når jeg kjører ipconfig/all. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 ipconfig /all IP: 192.168.0.xxx Gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1 eller de som din nettleverandør har. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Jeg får opp akkurat det samme som deg der. Ingen forandring etter DHCP-renew bortsett fra at jeg kommer på internett. DHCP aktivert: JA Fysisk adresse: 00-21-5c-04.9a-cd Automatisk konfiogurasjon aktivert: JA IP-adresse: 192.168.0.101 nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.0.1 DHCP server: -||- DNS servere: -||- IP-ruting aktivert: nei WINS PRoxy aktivert: nei Søkeliste: lan nodetype: Hybrid Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Du kan jo prøve å sette statisk ipadresse, gateway og DNS i PC for å se om det hjelper. På din PC må du bytte ut 192.168.1.x med 192.168.0.x Tror egentlig dette skyldes WLAN-driveren din på PC, så hvis du prøver å oppdatere den så kan det hende det fungerer uten å gjøre spesielle ting. Endret 2. august 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Har nå oppdatert driver fra versjon 11.xxxx -> 12.xxxx. Så får vi se om det hjelper... Har nå oppdatert driver fra versjon 11.xxxx -> 12.xxxx.Så får vi se om det hjelper... Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Det hjalp ikke å oppdatere driverne... Jeg har ikke lyst til å drive med statisk IP da det ødelegger mye av det funksjonelle med WLAN. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Du bytter IP med et klikk om du lager en bat-fil. Bytt IP-adresse med script Her er et eksempel på å sette en fast IP-adresse, subnettmaske, default gateway og dns: 1. Åpne Notisblokk og lim inn følgende: netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = static addr = 192.168.1.2 mask = 255.255.255.0 netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" gateway = 192.168.1.1 gwmetric = 1 netsh interface ip set dns name = "Local Area Connection" source = static addr = 195.159.0.100 netsh interface ip add dns name = "Local Area Connection" addr = 192.168.1.1 2. Lagre filen som 192-168-1-2.bat. PS! Bytt ut Local Area Connection med navnet på ethernet interface du benytter. Her er et eksempel for automatisk oppsett (DHCP): 1. Åpne Notisblokk og lim inn følgende netsh interface ip set address name = "Local Area Connection" source = dhcp 2. Lagre filen som dhcp.bat PS! Bytt ut Local Area Connection med navnet på ethernet interface du benytter. Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Jeg bruker mange forskjellige WLAN, kommer an på hvor jeg er. Vil ikke dette gjøre det veldig vanskelig? Å gjøre dette hver gang? I tillegg er det flere som benytter dette WLAN'et som ikke er datakyndige og som bruker flere WLAN... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå