Svirre91 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Lurer på om noen som veit om tuning tips til Volvo 760 GLE... Det sitter en B280F (PRV-6) motor i den... Har satt på power-filter, og håper at jeg snart kan bygge doble 3" eksosrør ut fra hver side av motoren... Komme med forslag??? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Denne motoren er ikke noe å trimme, men alt går ann om man har penger og kunnskaper. Hvor mye er du villig til å legge ut for å få trimmet den? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Regner man ikke ca 1000 kroner per hestekraft når man trimmer en original sugemotor? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hva forventer du å utrette med doble 3" eksosrør? Sånn bortsett fra å bidra til norsk rørindustri Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 få heller tak i turbomotoren til 760. Færre sylindre men den er svensk. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Enig, en turbomotor vil gi mer for pengene. Men, bestemmer du deg for å beholde motoren du har kan det hjelpe på både forbruk og dreiemoment å få motoren til å puste bedre. Da mener jeg i forhold til bruken. Doble 3" eksosrør er alt for stor diameter til den motoren som står i nå. OK, kan jo se tøft ut, men vil redusere bunndraget. Så store rør vil senke gasshastigheten inn i motoren (bensin/luft-blandingen) på grunn av at sugeeffekten i eksosen uteblir ved for stor diameter. Doble 3" eksosrør er slike rør man har på topfueldragstere med litt mer hestekrefter enn du får i en vanlig Volvo . Gå heller for skikkelige grenrør og maks dobbel 2" eksos, da vil du få både bedre lyd og bedre bunndrag. Les artikkelen "Hverdags akselerasjon" av Torbjørn Lindstrøm, der står en del prinsipper og tips til forholdsvis enkel trimming uten turbo. Artikkelen tar for seg spesielt 5,7 liters V8, men prinsippene er de samme uansett antall sylindre og slagvolum. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Har tenkt til å beholde den motoren som sitter i... Kasnskje 3" blir for mye, men det SKAL legges opp dobbelt... Er helst ikke interessert i å gi så mye for å få mer gamp ut av motoren, men lyden har jeg et ønske om at skal bli litt bedre ja... Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Siden det er en V6 så burde det være godt potensiale til å få god lyd i den. Så det er vell bare å begynne å mekke eksos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå