Gå til innhold

BK:Seremonimeister von Helvete

Anbefalte innlegg

Er litt i tvil om hvilken av disse som fungerer best.

Skulle gjerne hatt litt tilbakemeldinger på det. Skader heller ikke med litt generell kritikk/synsing. Er inne i en tvilende fase nemlig.

EDIT: Dette blir vist en work in progress tråd :)

Etterhvert har jeg lagt inn nye versjoner i førsteposten. Håper ikke det blir alt for forvirrende.

Først la jeg altså ut to versjoner, 1. Antique Light og 2. Normal fargeversjon, begge i liggende format.

post-70335-1248780912_thumb.jpg

post-70335-1248775629_thumb.jpg

Orginal etter litt fargejusteringer.

post-70335-1248780227_thumb.jpgpost-70335-1248780081_thumb.jpg

Stående format, etter input på beskjæring fra archongamer

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg tykkjer det første bilete var bra. Fargane gav meg god stemning.

Det andre tykkjer eg berre var kjedeleg.

God komposisjon, mykje spenning og bevegelse. Bra bilete.

Takker for hyggelig og hjelpsom kommentar :)

Men jeg er fortsatt i tvil, derfor trenger jeg flere innspill.

Og så lurer jeg fortsatt på fargene. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har forsøkt meg på å kallibrere skjermen på øyet.

Jeg har forresten brukt en Lightroom preset som heter Antique Light på den første versjonen. På skjermen min nå har bildet et gyldent preg.

En liten tillegskommentar. Nøkkelen til å forstå den første versjonen ligger i tittelen.

Lenke til kommentar

Jeg likte farge-utgaven best. Mye mer "autentisk"... ekte. Kan kanskje prøve å få blåfargen i bakgrunnen litt dypere, for å få det enda mer effektfult. Si ifra om du prøver det, og om det funker eller ikke. Jeg kommer med tips innimellom, men aner ikke om det funker eller ikke. :D

Lenke til kommentar
Jeg likte farge-utgaven best. Mye mer "autentisk"... ekte. Kan kanskje prøve å få blåfargen i bakgrunnen litt dypere, for å få det enda mer effektfult. Si ifra om du prøver det, og om det funker eller ikke. Jeg kommer med tips innimellom, men aner ikke om det funker eller ikke. :D
Sånn umiddelbart fikk jeg lyst til å prøve det du antyder. Problemet er bare at jeg har ekstremt lite kontroll på fargene for tida. Så jeg vet ikke helt hva du ser. En annen ting er at når jeg drar i blåfargen, da går det ut over fargene på Sermonimesteren. Uansett har du nok et poeng. Jeg er og litt usikker på lyset. På meg virker det som om det er blandingslys som kamera ikke har takla helt optimalt.

Blåfargen virker litt småsjuk her hjemme i stua og. Så den bør jeg nok jobbe litt videre med.

Lenke til kommentar
Blåfargen virker litt småsjuk her hjemme i stua og. Så den bør jeg nok jobbe litt videre med.
Enda en versjon i førsteposten.

Etter å ha klødd meg litt i hodet har jeg gjort et forsøk på å jobbe litt videre med blåfargen.

Men pga skjermen min famler jeg i blinde her. Så jeg har virkelig bruk for litt tilbakemeldinger.

Gjerne og litt fler synspunkter på Antique Light utgaven.

Det er mildt sagt frustrerende å jobbe med så mange ukjente faktorer i ligninga.

Lenke til kommentar

Jeg synes den siste versionen ble klart best, med nr 2 som en klar etterfølger.

Den første versionen falt ikke i smak her, og skjønte ikke hva akkurat dette skulle få til å passe med tittelen.

Kan bare være meg som er treig altså.

Ellers synes jeg du har mye på høyresiden av Hank som ikke er veldig spennende eller gir bildet noe, så han bassisten eller hvem det er du har fått med halve av, tror jeg at jeg ville like godt croppet bort han.

Lenke til kommentar

Takker. Jeg jobba en del med beskjæringa. Mange hensyn å ta.

Ville ha med publikum, samtidig som jeg ikke ville ha en alt for symmetrisk komp. Kjørte meg kanskje litt fast.

Så nå har jeg prøvd stående 5x7 format.

post-70335-1248779981_thumb.jpg

Takk for nyttig input :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...