Tore Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Jeg har to Eksterne HDD fra Western Digital (500Gb USB) Gjennom USB får jeg bare 29MB/s overføringshastighet uansett... Men når jeg flyttet en inn i PCn til SATA fikk jeg : 92 - 45MB/s (64kB Block) 46 - 44MB/s (4kB Block) Noe som er bedre en Samsung (400Gb) disken jeg tenkte å bruke... 74 - 38MB/s (64kB Block) 27 - 26MB/s (4kB Block) Spørsmålet er da om jeg skal om rokere data slik at jeg får de to identiske WD diskene ledige så jeg kan kjøre de i RAID-0.? Men når jeg har søkt litt på nettet så ser jeg folk snakker ikke noe varmt om RAID-0 på HDD... Jeg leste et sted at man ville få bedre ytelse med én Raptor Disk... (NB, jeg tenker da ikke på driftsikkerhet, vet den er hallvert ved RAID-0) (Jeg har aldri prøvd meg på RAID) Endret 27. juli 2009 av Tore Lenke til kommentar
Varj Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) det er ikke noe poeng å kjøre raid0 over usb, da det ikke endrer flaskehalsen. med sata kan du fint øke ytelsen med raid0, med tallene du oppgir er det ikke sikkert det vil slå raptor, men uansett bedre enn singel disk. Endret 28. juli 2009 av Varj Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Hei, beklager om det ser ut som jeg tenkte RAID-0 over USB, det var ikke meningen.. Jeg mente å poengtere at å bruke de som jeg gjør i dag som Ekstern Disk gir elendig overføringshastighet... Så da flytter jeg de heller inn i PCn... (da jeg ikke tar de med noen steder uansett, har 3stk..) Hvilke hastigheter kan jeg forvente med å kjøre to slike i RAID-0.? 92 - 45MB/s (64kB Block) vil bli doblet, eller er det snakk om 20% økning.? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 gitt at bussen ikke er overbelastet, at partisjonene er aligned og vi snakker perfekt type last, så kan du få dobbel hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå