Gå til innhold

Nikon D300 + 18-200mm VR og noen minnekort til 10.000,- en OK pris?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter dette utstyret og fikk en telefon nå nettopp etter å ha lagt ut en ønskes kjøpt-annonse. Utstyret var ett år gammelt og pent brukt, som nytt. Fulgte med ett 8gb, ett 16gb og "noen" 4gb minnekort. Nypris på hus + objektiv er så vidt jeg kan se ca 17-18000,-

Hva syntes dere om denne prisen, han ville fortsette å ringe på "ønskes kjøpt"-annonser i morra, så jeg burde reagere i kveld om dette er et godt kjøp?'

Vet ikke heeelt hva verdien er på dette, så derfor jeg tenkte å høre med dere som er litt mer inn i slike priser. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D300 er et av de beste APS-C kameraene som er mulig å få kjøpt i dag, det går rykter om at det kommer en D300s nå snart med små forbedringer. 18-200mm er en av de bedre ultrazoomene til speilrefleks, og er sikkert veldig greit å ha i begynnelsen, og til reiser. Jeg synes det ser ut som et godt tilbud.

Lenke til kommentar
Er på jakt etter dette utstyret og fikk en telefon nå nettopp etter å ha lagt ut en ønskes kjøpt-annonse. Utstyret var ett år gammelt og pent brukt, som nytt. Fulgte med ett 8gb, ett 16gb og "noen" 4gb minnekort. Nypris på hus + objektiv er så vidt jeg kan se ca 17-18000,-

Hva syntes dere om denne prisen, han ville fortsette å ringe på "ønskes kjøpt"-annonser i morra, så jeg burde reagere i kveld om dette er et godt kjøp?'

Vet ikke heeelt hva verdien er på dette, så derfor jeg tenkte å høre med dere som er litt mer inn i slike priser. :)

D300 kamerahus (uten objektiv eller annet stæsj) går for ca 7000-8000 om dagen (om tilstanden er bra). Så dette var ikke helt borti natta med tanke på pris. Nypris på objektivet 18-200mm VR ligger på litt i underkant av 6000. Minnekortene er kjekke og ha, men salgsverdien er lik ingenting.

Lenke til kommentar
Takker for meget raske svar! Ser D300-hus selges for 5700,- på finn (svindel?) og 11000,- på foto.no så er stooor forskjell i pris "der ute".

Hva er bruktverdi på kun 18-200mm VR om det er pent brukt? 3500-4000,-?

Kjenner flere som har solgt D300 til rundt 7000 i det siste. Er det litt slitt og har gått 20-30.000 eksponeringer så er nok i underkant 6000 fornuftig pris. Husk at nypris på D300 har steget. Så har du flaks, 6500,-, har du uflaks 7500-8000 :)

Lenke til kommentar
Takker for meget raske svar! Ser D300-hus selges for 5700,- på finn (svindel?) og 11000,- på foto.no så er stooor forskjell i pris "der ute".

Hva er bruktverdi på kun 18-200mm VR om det er pent brukt? 3500-4000,-?

Bruktpris på strøkent brukt 18-200mm VR er ca 80% av nypris hos de billigste seriøse butikkene som f.eks. Japan Photo osv.

Lenke til kommentar

Spørs veldig på lanseringsprisen til D300s, om den havner på 15.000 så skjer ingenting med bruktprisene på D300. Mest sannsynlig skjer veldig lite inntil D300s er tilgjengelig i butikkene.

Må muligens vurdere å selge mitt tilnærmet ubrukte D300 (2500 eksponeringer), men på en annen side... greit å ha som backup. Gidder ikke svi av penger på D300s (eller noen andre DX-kamera).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Det er nå også rykter via nikonrumors om at en oppdatert utgave av 18-200mm VRII vil bli presentert på torsdag.

For egen del er det bare spennende om det endelig kommer ny utgave av 70-200mm f/2.8 VRII, selv om jeg er veldig fornøyd med den gamle på FX. Men får de luket bort eksisterende svakheter er ingenting bedre enn det. Spesielt med tanke på høyoppløsningssensorer og deres brutale krav (D3x).

Lenke til kommentar
Støttes uten tvil TGB! Men jeg tenkte det var greit å nevne dette i forhold til trådstarters opprinnelige spørsmål ;)

Vet jeg faller litt "off-topic" her, jeg er allerede klar til å bestille jeg så fort pressemeldingen er lagt ut (gitt at ryktene stemmer).

Lenke til kommentar
Da ser jeg med glede fram til din første tilbakemelding etter at du mottar glasset (har overtalt din bedre halvdel om at dette på langt nær ikke er et nytt glass - men noe du har hatt leeeenge) og har fått prøvd det ut! :)

Ikke noe stress, tar henne med på ferietur til Amsterdam (5* hotell) nå snart. Så da er alt lov etterpå (for en stund) :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...