Gå til innhold

vifte på hovedkort!?!?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!!

Jeg har et Abit KT7A-RAID socket-A ATA-100 RAID hovedkort. Å på det er det en liten vifte. Men problemet er at den bråker så fryktelig!!! (tror den er skjeiv eller no) så jeg her koblet den ut (dradd ut kontakten) så lurer jeg på om det har noe å si for varmen på hovedkortet eller nå? kan det bli for varmt? Har sånn VIA Hardware monitor som måler temperatur på cpu og systemtemperatur. Så lurer jeg på om systemtemperatur er den som måler temeraturen under den lille vifta som er på hovedkortet?? mye bal her nå.. :smile: den viser 22 grader..som er en fin temperatur. Håper det er noen kloke hoder som har fundert på det samme som meg!! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: lars33lars på 2002-01-23 23:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en liten vifte (40*40) på kortet er det mest sannsynlig at det er den som sitter på chipsettet, maskinen funker greit uten denne men vil allikevel anbefale deg å skite denne ut.

Har hatt samme kort med samme problem. Min løsning var å kjøpe en ny chipset-vifte fra microplex som erstattning for den bråkete viften som satt på h-kortet. Abit sine chipset-vifter har en tendens til, etter en tids bruk, å begynne å bråke - dette er i alle fall min erfaring, har gjordt det på alle mine Abit-kort og jeg har hatt en del av dem.

Soyo K7V-Dragon+

Amd XP1900+

Alpha Pal8045 m/Papst 19db vifte

2 * 256 Apacer DDR

2 * 60GB Ibm GXP60

Asus Gforce 2 Pro 64MB DDR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...