Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke8 - 5x5 - Onsdag

Markløft:

80kg - 5 reps L

92kg - 5 reps L

108kg - 5 reps L/M

123kg - 5 reps M

Militær Press:

30kg - 5 reps L

40kg - 5 reps L

45kg - 5 reps L

56kg - 5 reps T+++

Komentar:

Markløft var grei. Store rødemerker på både legger og lår, men slik er det ! :) Milltær Pressen i den andre enden var tung som fy, men det var grunnet for at jeg tok på 3kg for mye hehe... Skulle ha på 53kg tror jeg..

Tror jeg vil følge med på denne..

Den e fin maan :)

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Uke8 - 5x5 - Fredag

Knebøy:

60kg - 5 reps L

70kg - 5 reps L

82kg - 5 reps L

96kg - 5 reps L

113kg - 5 reps M

82kg - 8 reps L/M

Dips 5x5 - 30kg

Chin Ups 5x5 - 8,5kg

Komentar:

Strålende trening! :) Skulle egentlig ta 3 reps, jeg kjente at den tredje repitisjonen gikk så greit, så hvorfor ikke 5 reps?

Dipsen gikk veldig greit, samme gjor chin upsen :cool:

Lenke til kommentar

Har sluttet med benk. Ikke bare er den vond mot skulderen og ikke bare en øvelse som stopper opp og opp gjentatte ganger, men trenger også variasjon. Bytta av den grunn da med Dips.

Eneste øvelsene jeg gjør er: Knebøy, markløft, milltær press, dips og chin ups. Samt turn øvelser, men her må jeg få en bedre plan og oversikt.

Benken er byttet ut med dipsen.

Lenke til kommentar

Ok. Selv gjør jeg dips og benkpress annenhver treningsøkt, (og tilsvarende med roing og pullups). Men liker virkelig at du kun kjører såpass grunnleggende styrkeøvelser kombinert med turnøvelser. Om en ser på hvilke atleter/toppidrettsutøvere som har best kropp, er jeg ikke i tvil...

Lenke til kommentar

Har sluttet med benk. Ikke bare er den vond mot skulderen og ikke bare en øvelse som stopper opp og opp gjentatte ganger, men trenger også variasjon. Bytta av den grunn da med Dips.

Eneste øvelsene jeg gjør er: Knebøy, markløft, milltær press, dips og chin ups. Samt turn øvelser, men her må jeg få en bedre plan og oversikt.

Benken er byttet ut med dipsen.

? Benk mot dips ? Greit nok at en skrå dip kan være en ekstra isolasjonsøvelse for bryst, men i forhold til en kontrollert benk med trykk fra hofter og bein ? næææ. Hvis du sliter med skuldrene i benk, løfter du nok som de fleste gjør altfor høyt opp på brystet. 45 grader på overarm i forhold til lats og det burde ikke være noe problem. Har sliti mye med en skulder selv, og i forhold til muskeløking og styrke er "white knuckles" og riktig vinkel på benk alfa omega.

Kan kikke litt på videoer fra Diesel Crew for riktig teknikk.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Uke9 - 5x5 - Mandag

Knebøy:

60kg - 5 reps L

72kg - 5 reps L

84kg - 5 reps L

98kg - 5 reps L

113kg - 5 reps L/M

120kg - 4 reps M/T

Dips 5x5 - 31kg og 1 sett med 10 reps

Chin Ups 5x5 - 9kg

Komentar:

EKSTREMT BRA! :) Alt gikk som toget på skinner, strålende! Hadde så mye energi på slutten av knebøyen at jeg gikk for å prøve 120kg på knebøy (da 113 føltes som 100kg og jeg ble :w00t: ). Dipsen gikk så bra at jeg like gjerne tok 10 reps på første sett. 10 reps med 31kg :cool:

Chin upsen var forsåvidt ganske tung, men da var jeg også helt kjørt.

Bestilte et par bøker fra Amazon. Fikk alle i posten idag - og en av dem var:

746290.jpg

Begynner på denne boken eller 48 laws of Power etter jeg er ferdig med En kort historie om nesten alt.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Kinoene henger jeg rundt livet med tau og belte.

Hvilke turnøvelser tar du? Og hvilke andre bøker fikk du?

Jeg holder meg til kun l-sit, men skal lage meg et program. edit: kjører også dips og chin ups hvis det var det du tenkte åp..

Jeg fikk tilsent: 48 laws of power, Fight Club, How to win friends and influnce people (har nå lest denne på pcen) også venter jeg på The Little Black Book of Violence: What Every Young Man Needs to Know About Fighting og The Art of Manliness :thumbup:

En av grunnene for at jeg gjør turn øvelser er for styrken man bygger med det, og ikke for å snakke om hvor bra det egentlig ser ut også. Den andre grunnen er for fleksbiliteten med turnøvelsene, gjør det når som helst hvor som helst. Ikke noe behov for treningsstduio eller noe sånt. Å mestre styrken over sin egen kropp er en nokså god egenskap.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...