Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Haha, nå begynner du å bli barnslig trassig her, Balto ;)

Du maser på Pijus om at kun Rippetoe som kilde er for dårlig og du vil ha flere kjente, mens du ikke gir noen for dine egne påstander. Greit nok hadde det bare vært dette. Men det blir rett og slett for dumt når du ikke syns at Rippetoe alene er god nok kilde, men i en tidligere diskusjon rundt synthol i denne tråden bruker et intervju med Greg Valentino som din kilde. Og når det var snakk om militærpress og, hva bruker du der som kilde? Random søkeresultater du har funnet på google? Foreslår at du kommer med konkrete sitater med kilder til det du selv skriver først så har du i alle fall ditt på det rene.

Dette er trosalt diskusjon.no ikke kveruler.no som det av og til virker som du tror :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:dontgetit:

 

STARTING STRENGTH OG STRONG ENOUGH? er kildene mine. Jeg har helt sikkert skrevet det 5 ganger, åpne opp øynene dine!

 

Så hvis du gidder, så leser du bak i bøkene. Der står alle de tusen kildene Rippetoe har brukt til boken. Sånn, diskusjon over og kom deg ut av tråden min og slutt å lag kvalme :sick: . Hver eneste svar du lager i denne tråden kommer jeg til å rappotere. :D

 

Og du som sier jeg har så mange påstander. List opp alle sammen så skal jeg svare på hver eneste av dem. Ja, hver eneste :) Og vennligst ikke ta det x/x eksempelet, allmenfakta. Fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fagfolkene som Balto velger å stole fult og helt baserer seg kanskje på lærebøker fra 70-80 tallet, som igjen baserer seg på forskningen på den tiden. Disse skal gjerne kunne om et bredt spekter, og har dermed kanskje ikke fordypet seg så mye i spesifikte ting.

 

De beste coachene (rippetoe og børge fagerli f.eks.) baserer seg på nyeste forskning, spesifik kunskap og lang erfaring på et spesielt område. Hvis du hadde lest noen av artiklene, så er referanselisten deres temmelig lang. Den inneholder gjerne flere forskningsraporter og fagtekster etc. Uten å kunne henvise til noen kilder her og nå, så finnes det MANGE eksempler på ny forskning som tilbakeviser ting som ble funnet ut når det ble forska på for noen/mange år siden. Forskningen forbedrer seg hele tiden, og da kan du ikke lenger stole på gamle resultater når de har blitt motbevist ved nyere forskning. Disse folkene har også gjerne tilgang på databaser med forskningsrapporter osv så de er oppdatert på det nyeste på den fronten til enhver tid.

 

Sier ikke at du ikke kan stole på disse fagfolkene dine, fordi mange av disse er gode og veit hva de driver med. Men det har mange ganger kommet opp eksempler på fagfolk som tydeligvis ikke henger med i tiden og veit hva de prater om. Virker som mange bare langer ut om noe bullshit som de lærte på skolen i '79 og som var riktig på den tiden.

Ang. det med mixed grep og prolaps, så har jeg hørt (børge, tror jeg) at det er best å bruke overhåndsgrep så lenge det er mulig. Dette er fordi mixed grep gir en liten vridning i ryggen. Så kan ligge noe i det. Men om dette kan gi prolaps veit jeg ikke.

Lenke til kommentar

Prolaps ja? KILDE? (og btw.. spurte om dette før, men fikk vist nok ingen)

Dette husker jeg for øvrig, så denne skal jeg svare på, dog jeg ikke finner noen kilder på nettet, men jeg har tre bekjente som slet med prolaps. De er erfarne, så de har trent ei stønn, dog mixed grep i chins og markløft gjorde at den ene delen av ryggen ble belastet mer enn den andre og etter lang tid falt leddet ut av stilling som da er kalt prolaps. Den andre benket uten å løfte ryggen ordentlig, tredjemann fikk prolaps ved å bruke mixed grep med å trene triceps i kabel, mixed grep på stang, men som sagt, blant annet i andre sammenhenger også. De trente mixed grep fordi grepsstyrken var dårlig og de kompanserte det med å trene annenhver side osv.

 

nå er vel sannsynligheten veldig stor for at mixed grep i chins er det som har gitt de dårlig rygg, ikke mark. I mark holder man jo bare grepet uten å dra til seg noe, chins bruker man jo faktisk de musklene i øvre delen av ryggen. Jeg har hvertfall alltid kjørt mixed grep uten reimer og har alle maxløfta mine (210 pers) kun med belte.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Haha, nå begynner du å bli barnslig trassig her, Balto ;)

Du maser på Pijus om at kun Rippetoe som kilde er for dårlig og du vil ha flere kjente, mens du ikke gir noen for dine egne påstander. Greit nok hadde det bare vært dette. Men det blir rett og slett for dumt når du ikke syns at Rippetoe alene er god nok kilde, men i en tidligere diskusjon rundt synthol i denne tråden bruker et intervju med Greg Valentino som din kilde. Og når det var snakk om militærpress og, hva bruker du der som kilde? Random søkeresultater du har funnet på google? Foreslår at du kommer med konkrete sitater med kilder til det du selv skriver først så har du i alle fall ditt på det rene.

Dette er trosalt diskusjon.no ikke kveruler.no som det av og til virker som du tror :)

 

Hvem er barnslig? Han som støtter påstandene han har satt Rippetoe bak med Rippetoe's kilder? Jeg spurte om solide rapporter og kildehenvisninger fra fagfolk. Når jeg har fått de kildene skal han selv få solide kilder som jeg viser til. Det her er som en gjorde når man var liten; Den som spurte først får svar først.

 

--

 

Til deg over; Det forekommer prolaps ved at et ledd glir ut eller skyves ut av ledd. Det er større sjangse desto tyngre du løfter og belaster ryggen for å få prolaps.

Endret av Balto
Lenke til kommentar

STARTING STRENGTH OG STRONG ENOUGH? er kildene mine. Jeg har helt sikkert skrevet det 5 ganger, åpne opp øynene dine!

Dette er ikke godt nok, der ligger kanskje alle kildene dine, men de er ikke nøytrale, de er subjektive i forhold til om Rippetoe har rett eller ei og det er nettopp det jeg lurer på.

 

Og du som sier jeg har så mange påstander. List opp alle sammen så skal jeg svare på hver eneste av dem. Ja, hver eneste :) Og vennligst ikke ta det x/x eksempelet, allmenfakta. Fint :)

 

Har litt annet å ta meg til på fritiden, men hovedsakelig påstandene i det ene innlegget mitt på forrige side, som var brøytet ned fra ETT av dine innlegg som jeg er interessert i.

Lenke til kommentar

Hvem er barnslig? Han som støtter påstandene han har satt Rippetoe bak med Rippetoe's kilder? Jeg spurte om solide rapporter og kildehenvisninger fra fagfolk. Når jeg har fått de kildene skal han selv få solide kilder som jeg viser til. Det her er som en gjorde når man var liten; Den som spurte først får svar først.

Barnslig trassig skrev jeg. Det i bold i qouten burde forklare hva jeg mener.

Ta å les hva jeg skriver i stedefor å putt i ord i munn. Jeg skrev ikke at jeg støttet Pijus, jeg skrev at jeg syns det blir for dumt når du er så "kravstor" til andres kilder, men tidligere tråden når det ble diskutert andre ting så var du ikke akkurat kildekritisk til dine egne kilder.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Det var jo kilder på dokumentaren om Greg hvor han legger ut om seg selv og får penger for det. Han legger nok ikke skjul på noe da, men drit i det temaet, det er utgått.

 

Jeg er særdeles kildekritisk. Det er vel ingen andre en Greg som kan svare bedre enn Greg om seg selv. Skal vi sitte en haug med nerder på nettet og bla opp om hva Greg har gjort når han sier noe annet?

 

Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Det som er morsomt er at Balto ikke engang ser selv hvor dumt det er. Kanskje det er underholdene for Balto. Men for god sake, du er 17 år gammel verdensmester og vet alt.

 

Men det verdste av det er at gregg helt sikkert ler av hvordan Balto tror at han bruke anabole steorider og ikke synthol. Jeg kan ha en kropp som Ronnie Coleman og si at jeg er helt rein, og Balto hadde trodd på det.

 

La meg forklare litt om hvordan samfunnet er.

1) Synthol er for tapere og man får dårlig rykte hvis man sier at disse musklene er sprøytet inn med olje.

2) Det er mye kulere å si at man har fått slike store ballong muskler av anabole steorider og at man har trent hardt for det. Å si at man har brukt synthol er ikke noe kult.

 

Dessverre ser du ikke det. Og du som sier at du er så kritisk til kilder. Hva med milltær pressen, et enkelt søk på google og du tror at du er verdens beste..

 

Vi ler av deg Balto, alle sammen.

 

Og for å gjøre diskusjonen over. Du har rett, du skal få lov å få tilfredstillense av å ha rett i noe. Gregg brukte kun anabole steorider.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Haha, nå begynner du å bli barnslig trassig her, Balto ;)

Du maser på Pijus om at kun Rippetoe som kilde er for dårlig og du vil ha flere kjente, mens du ikke gir noen for dine egne påstander. Greit nok hadde det bare vært dette. Men det blir rett og slett for dumt når du ikke syns at Rippetoe alene er god nok kilde, men i en tidligere diskusjon rundt synthol i denne tråden bruker et intervju med Greg Valentino som din kilde. Og når det var snakk om militærpress og, hva bruker du der som kilde? Random søkeresultater du har funnet på google? Foreslår at du kommer med konkrete sitater med kilder til det du selv skriver først så har du i alle fall ditt på det rene.

Dette er trosalt diskusjon.no ikke kveruler.no som det av og til virker som du tror :)

 

Hvem er barnslig? Han som støtter påstandene han har satt Rippetoe bak med Rippetoe's kilder? Jeg spurte om solide rapporter og kildehenvisninger fra fagfolk. Når jeg har fått de kildene skal han selv få solide kilder som jeg viser til. Det her er som en gjorde når man var liten; Den som spurte først får svar først.

 

--

 

Til deg over; Det forekommer prolaps ved at et ledd glir ut eller skyves ut av ledd. Det er større sjangse desto tyngre du løfter og belaster ryggen for å få prolaps.

 

:-) Jeg vet utmerket godt hva en prolaps er, det eneste jeg sier er at i markløft så bruker man ikke akkurat musklene på samme måte som ved chins eller pull ups. Ryggmusklene og armene er jo i en mye mer statisk posisjon enn i chins eller pull ups ? enig ? Så i chins eller pull ups kontraheres jo musklene i øvre delen av ryggen i motsetning til mark hvor mesteparten av løftet er bein og hofter. Og nei, jeg har ingen kritiske kilder :-) Tenkte bare litt rundt hvordan det kunne ha seg at de du kjente hadde fått prolaps.

 

Trenger ikke være fra trening en gang, en kompis av meg fikk prolaps i skuldra og ryggen etter å ha spilt Wii Sports :-P

Lenke til kommentar

Spør for femte gang nå.. HVA SKAL JEG OPPGI KILDER PÅ?

 

Og denne gangen legger du vekk egoet ditt og finner alt jeg skal oppgi kilder til!

 

Hvem sin skyld er det at vi har begynt å diskutere din holdning? Jo, din selv skyld. Vet at det er vanskelig å godta når du er verdensbeste.

Lenke til kommentar

Det BØR man være etter 1.5 år hvis ikke er man tilbakestående...

Ifølge Mark Rippetoe er du en advanced utøver når du på 80 kgs kroppsvekt løfter 120, 160, 200 i benk mark bøy :) Men da er det snakk om advanced i forhold til hvilken programmering du burde bruke.

 

Sier vel litt om Rippetoe og ikke avanserte byggere. Ta ting med en klype salt.

 

LITT kildekritikk og kanskje FLERE kilder ville gjort seg. Virker jo som om Rippetoe kan si at om fargen på pisset ditt er gult så er du en uerfaren sjåfør med for lave kalsiumnivåer og at fjortisene i tråden vil høre på det. Spør en lege for det medisinske og fysiotarapauter, personlige trenere og fysiologer for spørsmål om kroppen og muskler. Det hjelper ikke å høre på en haug med tull fra en erfaren styrkeløfter.

 

Jeg tror med det Rippetoe sier at en kvinne aldri kunne blitt en erfaren løfter.

 

Jeg lurer på hva du definerer som advanced utøver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...