Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke2 - MadCow 5x5 - Onsdag

Knebøy:

54kg - 5 reps L

67kg - 5 reps L

81kg - 5 reps L

81kg - 5 reps L

 

Overhode press:

33kg - 5 reps L

39kg - 5 reps L

46kg - 5 reps L

52kg - 5 reps M

 

Markløft:

74kg - 5 reps L

89kg - 5 reps L

104kg - 5 reps L

119kg - 5 reps L/M

 

Assistance Exercises

2x10-10 Pull ups og Chins ups

----------------------------------

Komentar:

Lett og bra! Overhode pressen var den tyngste idag.

Lenke til kommentar

Uke2 - MadCow 5x5 - Fredag

Knebøy:

54kg - 5 reps L

67kg - 5 reps L

81kg - 5 reps L

94kg - 5 reps L

111kg - 3 reps L/M

81kg - 8 reps M

 

Benkpress:

39kg - 5 reps L

49kg - 5 reps L

58kg - 5 reps L

68kg - 5 reps L

80kg - 3 reps M

58kg - 8 reps L

 

Roing:

30kg - 5 reps L

36kg - 5 reps L

43kg - 5 reps L

50kg - 5 reps L

59kg - 3 reps L

43kg - 8 reps L

 

Assistance Exercises

2x8 og 1x5 Dips - 23kg

3x5 Chin ups - 5kg

----------------------------------

Komentar:

Strålende bra :) Knebøyen ble merkbart bedre etter jeg tok meg en uke fri og skrudde programmet tilbake, kunne lett ha klart 2 flere repitsjoner uten noe stress. Dette va bra!

De to siste øvelsene, dips og Chin ups var tyngre enn jeg hadde forventet. Dipsen var så tung at jeg faktisk ga meg på 5 reps på siste, kjente heller ikke noe pump følelse, som var litt dumt :(

Chin ups var også veldig tungt. Tok 30 sec pause mellom settene, kanskje derfor ? :) Neste trening prøver jeg med lengre pauser.

Lenke til kommentar

Hola! Jeg er for øyeblikket skadet. Fått strek i både ræven og ryggen (av en merkelig grunn). Var på fredagskvelden, rolig ikke noe stress og plutselig kjenner jeg at noe harsker opp i ræven og deretter fælger ryggen med. Så droppa treningen idag. Men skal nok trene imorgen.

 

Btw.. Jeg har fått Starting Strength i posten. Passet meg veldig bra :)

Lenke til kommentar

Hola! Jeg er for øyeblikket skadet. Fått strek i både ræven og ryggen (av en merkelig grunn). Var på fredagskvelden, rolig ikke noe stress og plutselig kjenner jeg at noe harsker opp i ræven og deretter fælger ryggen med. Så droppa treningen idag. Men skal nok trene imorgen.

 

Btw.. Jeg har fått Starting Strength i posten. Passet meg veldig bra :)

Mista såpa i dusjen etter gymmen på skolen? :tease:

 

Neida, har du trent markløft? Om jeg ikke konser MAKS da så strekker jeg ompa og ryggen rett over... DET suger...

Lenke til kommentar

Vil faktisk skylde på bøyen og roingen på fredag. Knebøyen var topp den, men føler at roingen ble en rush som førte til at stod litt feil med ryggen. Først kjente jeg et jævlig strekk i ræven på fredag, og det var ikke godt. Var vondt å sitte, så plutselig kom ryggen, og da ble det vondt å bøye og sitte. Men er nesten borte nå.

 

Jeg prøvde på lørdag å teste ut hvor smerten satt. Når jeg tok knebøyen kjente jeg ingenting, når jeg prøvde meg på good mornings kom smertente. Når jeg prøvde markløft kom smertene gradvis etter hver repitisjon (markløftet med en båt).

 

Roing føler jeg også er en øvelse jeg slitter litt med. Teknikken er helt på topp har mange sagt og en styrkeløfter som jobber der. På treningen pleier jeg ikke å kjenne noe, men etter trening pleier jeg å kjenne noe ubehagelig rusk i ryggen. Men pleier å gå vekk etter noen par timer.

Lenke til kommentar

Uke3 - MadCow 5x5 - Mandag

Knebøy:

55kg - 5 reps L

70kg - 5 reps L

83kg - 5 reps L

96kg - 5 reps M

111kg - 5 reps M

 

Benkpress:

40kg - 5 reps L

50kg - 5 reps L

60kg - 5 reps L

70kg - 5 reps M

80kg - 5 reps M

 

Chin ups:

5x5 - 2kg M

 

----------------------------------

Komentar:

Gaad så sliten jeg er idag. Før trening var jeg en levende zombi og vondt i ryggen, på treningen var jeg full av energi og verden gikk min vei. Rygg problemet var faktisk borte også. Men det er jo vanlig med slike lykkerus man får på treningen, right.. Glemmer alt av problemer.

Jeg og en som jobber diskuterte litt fram og tilbake på hvorfor jeg hadde vondt i ryggen, og vi kom fram til at jeg trente rygg for mye. Noe jeg var ganske enig i, så derfor bytter jeg ut roingen med chin/pull ups for en stund. Ellers var knebøyen ganske grei, vi gikk også gjennom teknikk og sånt, alt var bra untatt av litt rumpe vink til han som stod bak meg. Som vi fant løsning på, beina var ikke lik stilt opp, en av dem hadde en annen vinkel (vanskelig å forklare) men ikke noe big deal. Benkpressen var litt tung idag, men skal beholde troen på meg.

 

Ellers kom jeg hjem, lå meg på sofaen og sovnet som en stein. Våknet 2 timer.. ZzZzzzzzzzzzZZZ (and so on, so forth) Natta.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Uke3 - MadCow 5x5 - Fredag

Knebøy:

54kg - 5 reps L

75kg - 5 reps L

85kg - 5 reps L

97kg - 5 reps M

114kg - 3 reps M/T

75kg - 8 reps M

 

Benkpress:

40kg - 5 reps L

50kg - 5 reps L

60kg - 5 reps L

70kg - 5 reps M

82kg - 5 reps M/T

70kg - 8 reps L

 

Pull ups:

3x5 - 5kg

 

Dips:

5x5 - 25kg

 

----------------------------------

Komentar:

Trøtt.. Veldig trøtt idag. Lå meg i 11 tiden, stod opp kl5.30, tentamen kl 9. Helt utslitt, noe som ble merket veldig bra på treningen. Men som alltid, full av energi på treningen. Men det var tungt.

 

Ryggen var ikke helt god idag heller, men knebøyen gjor den så mye bedre. Jeg og noen kamerater av meg hadde dips konkuranse på slutten av treningen, tok 30kg 8 ganger og der røk høyre skulderen. Jaja, Pijus dum hva?

 

Må bare få gratulere en kompis av meg. 104kg i benkpress, like gammel som meg. Veier 80kg med en stolt inbody å vise over, muskler = ekstremt, fett = lavt, overkrodd styrke = normal og underkropp styrke = stor.

 

Men han tar meg aldri igjen på knebøyen og marken, og alltid jeg som får smilet frem i jentene :roll: Så respekt , men ikke misunnelse doohh ;)

 

Og en annen ting, så er jeg også stolt over en kamerat av meg som har trent med meg i den lange tid. Han har trent i 3 år nå og ikke fått like bra resultater som oss andre og sliter litt med overvekt. Må bare seriøst si, konge jobbet! Helt syk av viljestyrke du har, keep on buddy ;)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Du virker som en flott fyr, Pijus :)

Kjipt at skulderen røk da...

 

Takk :)

 

Skader er alltid noen kjipe greier. Men nå føler jeg heller ikke at skulderen kommer til å bli en stor big deal (noe jeg også egentlig trodde om ryggen) som har vart i flere uker :whistle: . Men poenget.. ja.. får håpe skulderen klarer benken på mandag, og det er til onsdagen den virkelig må være klar.

 

Var en ego handlig av meg, kjente det godt i skuldrene på 7 repitsjonen på dipsen, men presset meg til en til før jeg ga meg.

Skal virkelig passe opp de neste ukene, kanskje tøye litt ut i helgen og forbedre fleksibiliteten.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Vær forsiktig med kroppen din, så du ikke får noen skader som setter deg ut av spill over lengre tid. Det er ikke no gøy ;)

 

Jeg valgte å droppe trening i dag og på onsdag selv om ryggen min nesten var bra, men ikke helt. Ikke så morsomt det heller, men vil heller være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Uke4 - MadCow 5x5 - Mandag

Knebøy:

57kg - 5 reps L

71kg - 5 reps L

85kg - 5 reps L

100kg - 5 reps L

114kg - 5 reps M/T

 

Benkpress:

41kg - 5 reps L

51kg - 5 reps L

62kg - 5 reps L

72kg - 5 reps L/M

82kg - 5 reps M

 

Chin ups:

3x5 - 5kg

----------------------------------

Komentar:

Dette va bra! Kameraten min sa at mange av repsene på siste settet på knebøyen ikke var godkjent, derfor tok jeg et til sett med 114kg x 3 reps. Var ikke fult fokusert.

Benkpressen gikk veldig bra, kjente det litt i skulderen fra skaden.

 

Så hadde jeg 1,5 timer med håndball rett etter, chill :)

Lenke til kommentar

Joda. Men det er mange delte menninger om hva som er milltær press og hva som egentlig er press. Noen mener at milltær press er beina fra hverandre, mens andre sier at milltær press er beina sammen. Milltær press med beina sammen ble jo først tatt i bruk i milltæret for å presse gæverene overhode på soldatene, beina sammen gjor det tyngre.

 

Så.. derfor skriver jeg kun Overhode Press.

Lenke til kommentar

Joda. Men det er mange delte menninger om hva som er milltær press og hva som egentlig er press. Noen mener at milltær press er beina fra hverandre, mens andre sier at milltær press er beina sammen. Milltær press med beina sammen ble jo først tatt i bruk i milltæret for å presse gæverene overhode på soldatene, beina sammen gjor det tyngre.

 

Så.. derfor skriver jeg kun Overhode Press.

 

Om du vil bruke den norske termen vil du bruke militærpress, skal du bruke den engelske vil det være overhead press. Norsk ville uansett, siden det er et sammensettende språk, brukt "overhodepress" - Det samme med "benkpress", "armhevninger", "kroppshevninger" og "stupebrett". Militærpress er stående skulderpress, mens sittende heter det skulderpress. Det er vel ikke delte meninger om tema, heller misforståelser rundt faktum.

 

Flott ^^,

Lenke til kommentar

Så det heter ikke Military press på engelsk? woh?

 

Hva er et press? Øvelsen Press er gjort med en vekt overhode, så det korrekte navnet på Overhode Press er Press. De fleste sier Overhode Press for å unngå forveksling med benkpress. Benkpress er bare en variant av øvelsen Press. Overhode press er gjort med beina skulderbredte bredt. Armene og skuldre skyver vekten over hodet. Det er et Press.

 

Så har vi jo forskjellige typer press, som jeg nevnte så er benkpress et press, mens overhode press er det "egentlig" presset.

 

Militær Press. Press overhode gjort med hælene sammen. Dette gjør Military Press hardere enn Press.

 

Push Press. Press overhode ved hjelp av beina.

 

Jerk. Press som er gjort som en knebøy mens du presser opp vekten.

 

Så poenget er jo at mange forveklser ordet milltær press, hva heter presset som er gjort med helene sammen på norsk? Skriver overhode press for ikke å få missforståelse, som jeg faktisk har fått i tråden en stund siden.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...