Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Uke9 - MadCow 5x5 - Fredag

Knebøy:

50kg - 5 reps

62kg - 5 reps

75kg - 5 reps

87kg - 5 reps M/L

102kg - 3 reps M

75kg - 8 reps L

 

Benkpress:

42kg - 5 reps

52kg - 5 reps

62kg - 5 reps

73kg - 5 reps M

85kg - 5 reps :D T

62kg - 8 reps M (kort pause)

 

Stangroing:

56kg - 5 reps

45kg - 5 reps

55kg - 5 reps

64kg - 5 reps M

70kg - 5 reps T (testet 5rm, nøkket litt)

 

Assistance Exercises

3x8-8-8 Dips - 18kg

3x15-15-15+17 Legger - 106kg

----------------------------------

Komentar:

Dette var knall! Tok 85kg på benkpress 5 ganger, var egentlig ikke så gale. Jeg hadde gledet meg til å spise jordbær etter treningen idag, og kanskje dette motiverte meg? ^^

Det som var ekstra digg var at jeg tok egentlig 1kg for mye på dips, og dette kjentes egentlig ikke så tungt ut!

 

Strålende økt!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke du som var helt ram på dips for lenge siden?

Mener å huske at det var deg.. :hmm:

 

Ram? Tok en god del mer vekt for en stund siden, men det var i repsfasen 1-5 og noen par min pause. Men nå trener jeg med små pauser (maks 30sek) og går helt ned på dips (over 90grader).

Lenke til kommentar

Ja, var sikkert det jeg tenkte på. Skjønner at du trener litt forskjellig nå, var ikke det jeg mente. Men kunne bare huske at du hadde ganske imponerende vekt på dipsen eller var ganske sterk i dips i forhold til mye annet.

 

Trener jeg med 5 reps og går kun ned til 90 grader får jeg helt sikkert på 25-30kg. Men da trenger jeg mye lengre pauser også.

 

Digger egentlig sånn "speed" traning. Korte pauser og høyt treningsnivå.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Uke10 - MadCow 5x5 - Mandag

Knebøy:

51kg - 5 reps

64kg - 5 reps

77kg - 5 reps L

90kg - 5 reps M/L

102kg - 5 reps M

 

Benkpress:

43kg - 5 reps

53kg - 5 reps

64kg - 5 reps

74kg - 5 reps M

85kg - 5 reps T

 

Stangroing:

Testet 5rm, 70kg perfekt teknikk

 

Assistance Exercises

3x8-8-8 Dips - 19kg

3x15-15-15+20 Legger - 107kg

Dips 10reps - 25kg

----------------------------------

Komentar:

Var syk idag, men fy faen for en fantastisk økt! Kommer der med sår hals, ekstrem hodepinne og tett nese men etter noen par minuter under knebøyen er alt vekk, følte meg helt fantastisk.

Jeg gjor en feil under benkpressen, og det var å tenke negative tanker. Husker ikke hva jeg tenkte på, men alt ble plutselig 10x ganger tyngre, men skjerpet meg og begynte at jeg kom til å klare det og plutselig følte jeg at noen hadde tatt av 10kg. Mind owns.

Testet også ut 5RM på stang roing som ble 70kg uten nøkk, fikk en styrkeløfter til å se på teknikken og alt var bedre enn perfekt. Noen venner utfordret meg også på å ta dips og klarte 10 reps med 25kg ^^

 

Lærer mer for hver dag og idag fikk jeg lært hvordan leggene fungerer og hva som virkelig gjør dem til å vokse. Må kanskje endre litt på legge øvelsen, får se hva neste dagene bringer.

 

Alt i alt, kunne ikke vært bedre :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt var at på skolen hadde jeg nesten ikke noe energi, holdt på å sovne i sofaen på skolen med pcen på fanget. Men når jeg kom på treningssenteret begynte hodet og kroppen å våkne opp, og før jeg viste ordet av det hadde jeg overskdud av energi :D

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Uke10 - MadCow 5x5 - Onsdag

Knebøy:

51kg - 5 reps

64kg - 5 reps

77kg - 5 reps L

77kg - 5 reps L

 

Milltær Press:(overhode press)

37kg - 5 reps

45kg - 5 reps M

52kg - 5 reps M/T

59kg - 5 reps T

 

Markløft:

77kg - 5 reps

95kg - 5 reps M

112kg - 5 reps T

128kg - 5 reps T

 

Assistance Exercises

Chins ups

Planken

Jogg i 10 min HaHaHa...

----------------------------------

Komentar:

Jeg klarte løftene, men stress og ork var det. Jeg hadde muntlig matte tentamen, så var litt stress i morges. Men ellers, en helt ok økt :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne noe, jeg gjør press med beina litt fra hverandre. Sånn "ekte" milltær press er gjort med beina helt samlet, men en fyr som jobber der sa at det ikke spilte noe så veldig stor rolle om jeg hadde beina sammen eller fra hverandre. Han sa at jeg burde velge noe jeg var mer komfortabel med.

 

60kg neste trening ;) Min gamle 1RM før jeg begynte med programet, nå mine nye 5RM :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ahaha, fy søren. Gleder meg til den dagen jeg trener med 120kg i knebøy og kan si "ah, min gamle 1RM".

 

Jeg står også med beina litt fra hverandre, ca. i skulderbredde. Bedre balanse.

 

På kun 10 uker har jeg;

 

Økt 5rm på benkpress med 10kg (fra 75kg til 85kg)

Økt 1RM på Overhode press til 5RM.

Aldri trent med så tunge vekter på knebøy og markløft (usikker på hvor mye jeg har økt, men vil tro at jeg økt 5-15kg på markløft)

Økt 0kg på stangroing lol (gjorde noe feil..)

 

Og dette er tatt i betraktning at jeg har gjort noe feil på programmet, startet for tungt på noen øvelser.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

er forskjell på overhead og militær jo. bredden på beina har absolutt noe å si, har mye mer støtte med en bredere beinstilling...bare prøv, så kjenner du forskjell... og husk at det skal være null hjelp med beina, altså ingen "dupp" for å hjelpe med løftet, det er en push press !

Lenke til kommentar

Det er forskjell, det er det. Foreksmepel så aktiverer man mer ryggen ved milltær press og hvordan du holder stangen har også veldig mye å si.

 

Altså, jeg gjør min press slik:

 

Skulderbredde mellom beina, ta clean for å få stangen opp mot brystet. Så presser jeg vekten opp kun ved hjelp av overkroppen og presser hodet ut for å få stangen over hode. Så ned med stangen til hakken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...