Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fine tips til matlaging.

 

Åt alltid en boks med tunfisk etter trening før, men det smaker så jævlig.

Er smaken litt bedre når den blandes i salat?

 

Andre tips for å få tunfisk til å smake greit? har høyrt om å krydre den veldig, tomatpurè og sånn..

 

Prøvde meg litt frem med å krydre tunfisken her om dagen. Jeg kjørte på med cayenepepper, spisskumin (lukter som tacokrydder), hvitløkspulver, litt soyasaus og litt salsa + litt tabasco. Blei spicy og godt! Til og med kompisen min som ikke liker tunfisk syntes det smakte bra laugh.gif

 

Men er bare å prøve seg frem. Husk og smake på underveis!

Lenke til kommentar

fine tips til matlaging.

 

Åt alltid en boks med tunfisk etter trening før, men det smaker så jævlig.

Er smaken litt bedre når den blandes i salat?

 

Andre tips for å få tunfisk til å smake greit? har høyrt om å krydre den veldig, tomatpurè og sånn..

 

Prøvde meg litt frem med å krydre tunfisken her om dagen. Jeg kjørte på med cayenepepper, spisskumin (lukter som tacokrydder), hvitløkspulver, litt soyasaus og litt salsa + litt tabasco. Blei spicy og godt! Til og med kompisen min som ikke liker tunfisk syntes det smakte bra laugh.gif

 

Men er bare å prøve seg frem. Husk og smake på underveis!

 

hehe høyrtest ut som en heftig blanding :p

 

skal prøves ut ;)

Lenke til kommentar

Jeg pleier å ta en boks tunfisk + hakket paprika + mais + en form for dressing. Synes jeg smaker ganske godt. Tunfisk i gele.

 

Ellers får man også tak i mange nye kule smaker på tunfisken nå, der tunfisken ligger i en form for lake. Ulempen er at det blir mindre tunfisk per boks.

Lenke til kommentar

Uke9 - MadCow 5x5 - Mandag

Knebøy:

50kg - 5 reps

62kg - 5 reps

75kg - 5 reps

87kg - 5 reps M

100kg - 5 reps M/T

 

Benkpress:

43kg - 5 reps

53kg - 5 reps

64kg - 5 reps

74kg - 5 reps M

85kg - 3 reps(5) T

 

Stangroing:

37kg - 5 reps

47kg - 5 reps

56kg - 5 reps

65kg - 5 reps M

70kg - 5 reps M/T (nøkket)

 

Assistance Exercises

3x8-8-8 Dips - 16kg

3x15-15-15+20 Legger - 105kg

----------------------------------

Komentar:

Dette var en fin økt, benkpress helt for jævlig tungt... Ble forstyrret av en tulling som gikk forbi og komenterte og jeg mistet fokus og alt gikk til helvette. Knebøyen var helt ok og stanroingen var også helt ok.

Fikk hvertfall tatt igjen dipsen og tatt en legg økt idag.

Jeg tar samme vekt neste uke på benk, hvis det ikke går så tester jeg bare ut 1rm og ser hvor mye jeg kan øke på milltær pressen før det sier stopp..

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ja. Har tenkt å ta noen hviledager.

 

Neste uke prøver jeg igjen med 85kg 5 ganger, hvis ikke jeg klarer det så prøver jeg 1rm på fredag eller mandag neste uke. Mange som treffer veggen og klarter over den og det skal faen jeg også!

 

Har hatt tanken om styrkeløft før og hadde vært gøy å konkurere i det jeg elsker, men skal se om jeg finner mer ut av det :)

Lenke til kommentar

Om du pr dags dato greier ca 350 uten utstyr i 82,5-klassen så er bestemann pr dags dato i den klassen oppe i 342,5 kg så der kan du hevde deg ;) Med utstyr så har landets 4 beste 480 og 5 beste 415, å bli nr 5 med litt utstyrstrening burde ikke by på noen problemer. Med litt trening i klubb, mer fokus på teknikk i bøy, benk og mark så har du fort 400 uten utstyr og 500 med og hevder deg i landstoppen!

Lenke til kommentar

Takk :D

 

Vi får servert varm lunsj på skolen, så pleier å være mye forskjellig. Men fattet mitt er ofte dominert av kjøtt og salat og minimalt med karbohydrater :p. Men etter skolen pleier jeg å spise kyllingkjøttdeig med salat.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Hvorfor så avholds fra karbohydrater? Selv om du fungerer bedre på mer fett og proteiner (kanskje pga. insulinfølsomhet), så burde du få i deg nok til å sikre god prestasjonsevne, optimal muskelvekst m.m (over 100-130g)

 

I en studie fra januar 2007 (jepp, litt gammelt) fra Melbourne, Australia kom forskerne fram til at for lite glykogen i muskulaturen, hemmer genene involvert i forbrenning og muskelvekst.

 

To determine whether preexercise muscle glycogen content influences the transcription of several early-response genes involved in the regulation of muscle growth, seven male strength-trained subjects performed one-legged cycling exercise to exhaustion to lower muscle glycogen levels (Low) in one leg compared with the leg with normal muscle glycogen (Norm) and then the following day completed a unilateral bout of resistance training (RT). Muscle biopsies from both legs were taken at rest, immediately after RT, and after 3 h of recovery. Resting glycogen content was higher in the control leg (Norm leg) than in the Low leg (435 ± 87 vs. 193 ± 29 mmol/kg dry wt; P < 0.01). RT decreased glycogen content in both legs (P < 0.05), but postexercise values remained significantly higher in the Norm than the Low leg (312 ± 129 vs. 102 ± 34 mmol/kg dry wt; P < 0.01). GLUT4 (3-fold; P < 0.01) and glycogenin mRNA abundance (2.5-fold; not significant) were elevated at rest in the Norm leg, but such differences were abolished after exercise. Preexercise mRNA abundance of atrogenes was also higher in the Norm compared with the Low leg [atrogin: 14-fold, P < 0.01; RING (really interesting novel gene) finger: 3-fold, P < 0.05] but decreased for atrogin in Norm following RT (P < 0.05). There were no differences in the mRNA abundance of myogenic regulatory factors and IGF-I in the Norm compared with the Low leg. Our results demonstrate that 1) low muscle glycogen content has variable effects on the basal transcription of select metabolic and myogenic genes at rest, and 2) any differences in basal transcription are completely abolished after a single bout of heavy resistance training. We conclude that commencing resistance exercise with low muscle glycogen does not enhance the activity of genes implicated in promoting hypertrophy.

 

http://jap.physiology.org/cgi/content/abstract/102/4/1604

 

"is your goal to only consume essential nutrients and nothing else? Then by all means cut out carbs, because you're right, they are not technically essential to life. However, if your ultimate goal is increased performance and improved body composition, then some proportion of your diet should come from carbohydrates."

 

Fra: http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=5929&highlight=essential+carbohydrates

 

Les gjerne alle disse artiklene:

- http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/how-many-carbohydrates-do-you-need.html

- http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/comparing-the-diets-part-1.html

- http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/comparing-the-diets-part-2.html

- http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/comparing-the-diets-part-3.html

- http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/comparing-the-diets-part-4.html

 

Dette er absolutt ikke kritisering eller "et angrep", men heller konstruktiv kritikk. Du velger selv om du vil svare.

 

Les gjerne litt gjennom noen artikler her også:

http://www.bodyrecomposition.com/category/muscle-gain/eating-for-muscle-gain

 

Sånn, nå skal jeg ikke plage deg mer.

 

Keep it up.

 

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe... Jeg har valgt å følge Steinalder dieten, altså vil det være karbohydrater men ikke slik kosthold de fleste har idag med mye brød, poteter og ris.

 

Totalt inntar jeg ca 100 til 150g karbohydrater om dagen. Den største karbohydrat kilden til normale mennesker er stivelse og sukker idag. Ofte er unge mennesker sitt kosthold dominert av mye sukker og brød, som fører til at du får 300-500g karbohydrater om dagen, og ca 100g av de er reint sukker som kun skader kroppen.

 

I kosthold så prøver jeg å minimere ris, poteter, brød så mye som overholde mulig (der de kun gir raske karbohydrater) og erstatte det med nøtter, melk, grønnsaker og frukt.

 

Den stuiden du tok fram tror jeg har lest før. Det er noen par som går helt imot den og sier at karbohydrater er ikke så veldig viktig som folk skal ha det til, for eksempel har vi fyren Mauro Di Pasquale som har skrevet et par bøker om lavkarbo og muskler og han tok fram noen par studier der det viste at det var nok med kun en insulin "boost" i uken, og det var i helgene. Akkurat hva mer stuiden gikk ut på husker jeg ikke.

 

Har tenkt å prøve å lese alle artiklene jeg finner på bodyrecomposition, må bare finne tid :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Uke9 - MadCow 5x5 - Onsdag

Knebøy, uke2:

50kg - 5 reps

62kg - 5 reps

75kg - 5 reps L

75kg - 5 reps L

 

Milltær Press:

37kg - 5 reps

44kg - 5 reps

51kg - 5 reps M

58kg - 5 reps T

 

Markløft:

75kg - 5 reps

92kg - 5 reps L

109kg - 5 reps M

125kg - 5 reps M/T

 

Assistance Exercises

10 chin ups, ny rekord :)

----------------------------------

Komentar:

Woohh.. Dette er slike økter jeg ønsker meg! :) Først kan jeg begynne med knebøy, alt for lett, ingenting!

Så milltær pressen, jeg klarte den! Begynner å nærme meg sluten nå 61kg blir slutten, da har jeg økt fra 60kg 1 gang til 58kg 5 ganger.

 

Jeg trodde at markløften kom til å bli veldig tung idag, men det viste seg andre boller. Markløften var helt ok, dro litt på smilebåndet under settet :p Fikk noen til å se på settene, og alt var helt perfekt.

 

Btw, satt ny rekord på chin ups, 10 reps med litt fett på magen :p Fornøyd jeg ! Men var en på min alder som klarte 9 reps med 15kg (litt misunnelig :blush: )

 

Knall økt!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...