Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du på knebøy?

 

Hvis du tenker på mine gamle økter så avsluttet jeg med 110kg og nå plutselig trener jeg med 97kg er fordi jeg stagnerte (stoppet opp å øke vekt) så derfor måtte jeg begynne på nytt igjen. Så etter noen par uker så trener jeg helt sikkert med 115kg osv.

 

Hvos du tenker på vektforskjellen på mandags økten og onsdags økten. Det er fordi på mandag har jeg en tung knebøy dag og på onsdag har jeg lett for å så der igjen ha tung på fredag.

 

Mandag: Tung (%80-90 av 5RM)

Onsdag: Lett (%60-70 av 5RM)

Fredag: Tung (%80-95 av 5RM)

 

Jeg er litt usikker på prosentene, men du skjønner tegningen..

Lenke til kommentar

også kjent som skikkelig oppvarming. Jeg kjører alltid 12-10-8-6-4-1 (repps med øking i kg) før jeg begynner settene mine. På baseøvelsen that is. Hvis jeg f.eks trener rygg tar jeg som regel 60-80-100-120-145-155 som oppvarming hvis jeg skal kjøre 165-170 5x5 eller 5-3-1 i mark. Da varmer jeg ikke noe spesielt opp på det jeg kjører av isolasjonsøvelser etterpå.

Lenke til kommentar

Uke8 - MadCow 5x5 - Fredag

Knebøy:

50kg - 5 reps

61kg - 5 reps

73kg - 5 reps

85kg - 5 reps L/M

100kg - 3 reps M

73kg - 8 reps L

 

Benkpress:

42kg - 5 reps

52kg - 5 reps

62kg - 5 reps M

73kg - 5 reps M

85kg - 3 reps T

62kg - 8 reps L

 

Stangroing:

35kg - 5 reps

44kg - 5 reps

53kg - 5 reps L

62kg - 3 reps M

53kg - 8 reps L

 

Assistance Exercises

3x8-8-5 Dips - 16kg

----------------------------------

Komentar:

Knall økt! Hadde ekstrem lyst å trene idag, kjempe vær ute og følte meg bra. Før jeg begynte å trene var jeg innom en økologisk kostholdsbutikk (kun selger økologiske sunne matvarer), der kjøpte jeg litt urter og krydder til å lage spacy mat, jeg elsker god mat. Også fant jeg en sjokolade med et %85 kakoinnhold, noe jeg seff måtte prøve ut. Kun 15g karber per 100g, og den smakte ganske godt. Fant også ZMA som de hadde på tilbud, som jeg også måtte prøve ut. Nå tror jeg egentlig ikke at ZMA har noe gunstig effekt for jeg får et stort inntak av sink, Magnesium og B6 fra mat, men får se.

 

Ellers økten, var på treningssenteret i 3 timer. Hadde en god del å ta opp med noen par gamle kompiser, vi konkurrerte også i milltær press noe som gikk hot for seg. Han slo meg haha :p Jeg følte at benkpressen gikk så utrolig bra idag, fordi han enne treningskameraten min klarte ikke 3 reps på 86kg og jeg følte meg litt sånn overlegen når jeg klarte 85kg hah ;)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Syke økter som alltid, Pijus :)

 

Den økologiske kostholdsbutikken, hva heter den og hvor ligger den? Jeg er også veldig glad i god mat. Jeg aner ikke hvilken mat man får Zink, Magnesium og B6 fra, hvilken mat er det du mener du får det fra? Har lurt på om jeg skal begynne igjen med ZMA (og kanskje kreatin), sier du at det var ZMA på tilbud på denne butikken?

Lenke til kommentar

Syke økter som alltid, Pijus :)

 

Den økologiske kostholdsbutikken, hva heter den og hvor ligger den? Jeg er også veldig glad i god mat. Jeg aner ikke hvilken mat man får Zink, Magnesium og B6 fra, hvilken mat er det du mener du får det fra? Har lurt på om jeg skal begynne igjen med ZMA (og kanskje kreatin), sier du at det var ZMA på tilbud på denne butikken?

 

Takk takk :)Kinsavik butikken. Selger kun økologiske produkter, selger også en haug med kosttilskudd og de har veldig god service. Bare å spørre så får du svar på alt :)

 

Sink finner man i kjøtt og egg. Og jeg inntar jo et par egg og kjøtt om dagen så får meg i en god del sink da ;P

 

Frukt og grønt inneholder mye magnesium, frokosten, middagen, lunsjen, og etter skolematen består av grønnsaker. Men melk, kjøtt og nøtter er også gode kilder.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ah, tenkte meg at du snakket om Kinsarvik ^^ Har vært der et par ganger på utkikk etter proteinpulver, min farmor har jobbet der faktisk. Er jo rett med treningssenteret mitt også. Skal ta en tur innom.

 

Du spiser mye kjøtt og grønnsaker sier du, det bør jeg også begynne med. Hvordan tilbereder/spiser du grønnsakene? Lager du salater med rå grønnsaker f.eks.? Hvilke grønnsaker går det mest i?

 

Og det samme med kjøtt, når og "hvordan" får du inn kjøtt i kostholdet? Kjøtt er jo dyrt, hvor og hvilket kjøtt skaffer du?

 

Mye spørsmål, håper du gidder å svare ^^

(Btw, du glemte å svare, var det tilbud på ZMA på kinsarvik?)

Lenke til kommentar

Ah, tenkte meg at du snakket om Kinsarvik ^^ Har vært der et par ganger på utkikk etter proteinpulver, min farmor har jobbet der faktisk. Er jo rett med treningssenteret mitt også. Skal ta en tur innom.

 

Du spiser mye kjøtt og grønnsaker sier du, det bør jeg også begynne med. Hvordan tilbereder/spiser du grønnsakene? Lager du salater med rå grønnsaker f.eks.? Hvilke grønnsaker går det mest i?

 

Og det samme med kjøtt, når og "hvordan" får du inn kjøtt i kostholdet? Kjøtt er jo dyrt, hvor og hvilket kjøtt skaffer du?

 

Mye spørsmål, håper du gidder å svare ^^

(Btw, du glemte å svare, var det tilbud på ZMA på kinsarvik?)

 

Kan gjerne svare jeg. Som jeg sa, så liker jeg god mat. Jeg må ofte stå på kjøkkenet 1 time hverdag for å tilbedre maten min hver eneste dag, og dette er noe jeg trenger riktig krydder og urter til.

 

Jeg kan først svare på spørsmålet om grønnsaker. Jeg liker rå grønnsaker som salat, tomater, agurker, paprika, søt paprika:love: og avogtil mais (egentlig korn).

 

Jeg kan også skrive opp hvilke retter jeg tilbedrer og hva jeg spiser på en dag:

 

Frokost:

En halv boks med tunfisk (ta gjerne mer)

tre kokte egg

Salat mix av mest salat, litt tomater, mye paprika og litt agurk (eller bare lag din egen miks)

Bruk gjerne salt og litt forskjellige urter som kommer i smak

 

Alt dette blandes sammen, gir et bra måltid med ca 50-60g protein, 10-20g fett og kun noen par gram karb.

 

Etter skole maten:

300g kyllingkjøttdeig med salat

 

Det finnes mange forskjellige måter å tilbedre kyllingkjøttdeig, andre liker tomatpure med kylling som gir en mild smak og andre liter litt sterkere smak.

 

Du steker kyllingen til den blir litt brun, jo mer du steker jo sprørere blir den, men ikke overstek den da :p

Så setter du ned varmen og tilsetter et lite glass med vann, så kylling blir mer saftigere og ikke så tør. Jeg synes det smaker veldig godt hvis du tar noen dråper med soya saus. Så kan du krydre den med oregano, salt og pepper. Dette snes jeg smaker dritt digg ;)

 

Ellers så har vi den andre variaten en i klassen er veldig glad i, tomat kylling. Du gjør akkurat det samme, men bytter ut soya sausen med tomatpure eller tomatkepkjup. Men husk på at tomatpureren gir en mild smak så du må ofte krydre den sterkt med salt. Tomatkepkjup gir kyllingen en søtt smak som jeg er veldig glad i og dette kan vel forklares med at tomatkjepkjup inneholder store mender med sukker :whistle:

 

Jeg liker å bruke mye salat, paprika, agurk og mais i salaten. Dette måtltidet gir ca 60g protein og 30-40g fett.

 

Dette er to måltider jeg ofte bruker, billige er dem også. Kyllingkjøttdeien koster i overkant av 33kr, som er ganske billig. Og tunfisk for en latterlig pris for 5-10kr :p

 

Jeg kan svare på kjøtt. Nå er jo det min mor som betaler for maten min (helvidvis). Men det finnes en god del billige aternativer ute på markdedet. Dyrt kjøtt er ofte bacon og forskjellige filerer og biff for eks. Svine koteleter pleier å koste rundt 35kr for 1kg som er ganske bra pris. Kylling er også en grei pris på.

 

Det var tilbud på ZMA for 79kr for 150 piller png de var gått ut på dato. No big deal egentlig.

 

Sorry hvis det ble litt rottete og mye skrivefeil. Tataturet mitt er litt fucked og ofte så klikker det i noen par sekunder og ikke får med seg tastene.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Wow, tusen takk, mange bra tips her ^^, Setter pris på at du tar deg tid. Jeg liker jo å stå på kjøkkenet, men liker å tro at jeg er en travel mann, så jeg tenker det kan være en idé å lage en massiv bolle med salat som jeg kan forsyne meg av utover uken f.eks. Ville dette funket tror du? Eller blir grønnsaker og slikt dårlig om det står noen dager i kjøleskap? Kokte egg og tunfisk i salat er jo simpelthen genialt, om jeg klarer å tilpasse meg tunfisksmaken.

 

Skal ta en titt på Kinsarvik og se på næringsinnholdet i ZMA'en ^^ Ofte ekstremt lave nivåer av de ulike mineralene..

Lenke til kommentar

Syns den smaker litt som leverpostei, jeg, bare mye bedre :p

 

Du kan blande den i salaten, steke den, krydre den, dippe den (ja, faktisk), lage et smørbrød med forskjellig pålegg som du liker godt, også får du tunfisk i olje osv. som gir en litt annen smak enn den i vann.

 

Gode mattips, Pijus. Tomatkyckling må nesten prøves ut! :)

Lenke til kommentar

Hei hei.

 

Har et par tunfisk retter i boks.

 

Salat tunfisk smaker egentlig helt ok, er heller ikke big fan av tunfisk i boks smaken :p

 

Men ellers har jeg denne oppskriften her:

Løk

Egg

Tunfisk

 

1) Stek løkene på medium varme.

2) Klekk eggene over og stek dem i passe varme

3) Bland tunfisken i pannen.

 

Spises best kaldt.

 

Finnes mange tunfisk oppskrifter rundt om på nettet.

 

Jeg liker jo å stå på kjøkkenet, men liker å tro at jeg er en travel mann, så jeg tenker det kan være en idé å lage en massiv bolle med salat som jeg kan forsyne meg av utover uken f.eks. Ville dette funket tror du?

 

Salaten skal nok holde 2-4 dager.

Jeg kan skrive opp næringsinnholdet av ZMA'n hvis du vil.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Vitality Line ZMA

Døgndose 3 kaspler

 

Vitamin B6 3,9mg

Sink 24,3mg

Magnesium 450mg

 

Det jeg tuset litt på var at det stod at man skulle ta 1 kapsel 30 min før leggetid på bruksanvisningen. Men på innhold stod det at døgndosen var på 3 kaspler, altså at man skulle innta 3 kaspler per døgn. :hmm:

Lenke til kommentar
Fine mattips.

 

Hva spiser du i de resterende måltidene?

 

Frokost:

Tunfisk egg, salat, melk

 

Lunsj:

Varmmat skolen lager (pleier å være mye kjøtt og salat og mindre karbohydrater, fordi koken tenker lavkarbo :))

 

Etter skole/før trening:

Kylling og salat

 

Etter trening:

1 banan og 6 kokte egg

 

Middag:

Mammas mat, alltid kjøtt her.

 

Kvelds:

0,5dl melk og dosere på med olivenolje hvis jeg trenger kalorier.

 

Jeg prøver så godt jeg kan å ha kostholdet som lavkarbo/steinalder vis, så hovedkarbohydratene kommer fra frukt, grønnsaker, bær, nøtter og melkesukker.

Vel, jeg er snart fjorten år ( 7 dager)

Lurer på om noen øvelser for å fjerne magen og bygge mot six pack :p ?

 

Vel, min far på over 40 bulker han tok 160kg (tror jeg) i benk *stolt* :p

Det hadde vært greit om du kunne ha laget en egen tråd for dette så kan jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...