Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk! :) Intereserer meg ganske mye for kosthold og trening enn de andre gutta på treningsstudioet. Hadde jeg bare trent for å se bedre ut (bli bedre likt av jenter) hadde jeg aldri vært her jeg er idag. Nå trener jeg for å bygge opp pysken for å bli en stor kroppsbygger, jeg er ikke den fyren som spiser det han kommer over og trener benkpress 3-5 ganger i uken, alt jeg gjør er planlagt, ofte mange dager/uker før. Kostholdet mitt er svært nøye. Mange som tror jeg kanskje er "rar" og wannabeboler, men det er dette jeg liker, det er en livsstil. Faktisk en av mine første bøker jeg leste var en bok om kroppsbyggning.

 

Får ringe til en styrkeklubb her i Bergen en dag, spørs om de slipper inn 14 åringer, og må også vurdere om det er verdt å forlate gode kompiser som trener med meg. Jeg har faktisk vurdert noen ganger å begynne på en styrkeløftklubb der jeg er noen par ganger i uken, hvis noen bor i Bergen og går på en klubb, kan dere PM meg? Takk.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Mandag Uke2 - 3x5 Milltær Press - 1RM 50KG

 

Milltær Press:

Oppvarming

1x5 20kg

1x5 26kg

1x3 30kg

Worksett

32kg - 5 reps

38kg - 5 reps

42kg - 13 reps

 

Assistance Exercises

Milltær Press

5x10-10-10-10-10 32kg

----------------------------------

Komentar:

Da har jeg markløft teknikken i boks. Økten ble bedre enn den andre med 2kg og 3 reps mer :) Intervaller på slutten av treningen gikk kjempe greit :) Fra 8 til 16. Hadde en styrkeløft undervisning idag.

Denne økten ble: Bedre enn forrige.

 

Forrige økt:

 

 

Mandag - prøveuke

 

Markløft:

Oppvarming

1x5 42kg

1x5 54kg

1x3 64kg

Worksett

70kg - 5 reps

82kg - 5 reps

92kg - 10 reps

 

Millitær Press:

Oppvarming

1x5 18kg

1x5 24kg

1x3 40kg

Worksett

30kg - 5 reps

36kg - 5 reps

40kg - 10 reps

 

Assistance Exercises

5x10-10-10-10 Markløft - 50kg (lett)

5x10-10-10-10 Millitær Press - 30kg (rushet gjennom siste 2 settene, litt tungt)

----------------------------------

Komentar:

Treningen gikk lett for seg, worksettene var ok. Siste settet på markløft måtte jeg bare gi meg fordi vekten holdt på å skli ut av hendene mine, var helt stiv i hånden etter. Millitær press gikk også ganske lett, fikk høre av treningskameraten at noen av repsene gikk ikke helt ned til haken (han var litt missunnelig fordi jeg klarte 10 reps og han klarte bare 2 :p)

For å si det, jeg har aldri kjørt 5 sett med 10 reps før. De første settene gikk veldig fint med 10 reps med 50kg, men så begynte jeg å kjenne det i nedre del av ryggen. Millitær press måtte jeg rushe gjennom, kan så si, reps 9 og 10 kjente jeg det virkelig godt i muskelen. Var kanskje litt lett på assistanse øvelsene, skulle egentlig kjørt med %60. Men idag var det bare prøve uke. Jeg kjenner det fortsatt godt i føttene etter markløft treningen. Fin treningsøkt (skal jeg gi karakter?)

 

Jeg er ganske fokusert på størelsene på lårene. Syntes at de har blitt større. Tror dette blir ganske bra, får vel en god størrelse på lårene etter 1 år med bulk og deff. Gleder meg til resultatet.

 

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Hei, må si jeg er veldig inponert over styrken din. Det er nok ikke mange 14 åringer som er flinke til å passe så godt på kostholdet sitt.

 

Men jeg har hørt at det ikke er bra å trene når man er ung, er dette bare tull? Jeg er selv 15 år og har ikke drevet med sport på en stund, det siste jeg drev med var karate, nå har jeg egentlig lyst til å begynne med styrketrening. Jeg har alltid vært spinkel og undervektig(Jeg har en ekstrem forbrenning) Jeg veier 50kg og er sånn passe høy. Jeg er så dritt lei av å bare sitte her forran datan eller inne på rommetr mitt å spille gitar hele dagen. Vil bli større og få bedre selvtillit. Da jeg var yngre spiste jeg nesten ingen ting, nå spiser jeg når jeg er sulten. Dette må selvfølgelig forandres hvis jeg begynner å trene. Men med god motivasjon skal nok det gå. Er det ikke 16 års grense på treningsentre?

Lenke til kommentar

Vi to er ganske like, var selv 49kg når jeg begynte. 49kg fordelt over 169-170cm. Nå, 8 månder seinere er jeg 75kg. Jeg gikk inn for det, jeg ville bli stor. Trodde først at jeg ikke ville bli noe innenfor denne sporten, jeg var jo som en pinne. Værste av alt, jeg var skinny-fat. Jeg begynte å lese bøker, satt lenge opp om netter og leste, leste og leste. Samlet innformasjon fra flere steder, trakk konklusjoner og fant hva som funket for meg. Nå sitter jeg her, og ser hvordan vektløfting har forandret livet mitt. Ikke bare har jeg fått bedre selvtilit og hele pakken, men faktisk fått en stor sosial-krets.

 

Jeg synes du burde prøve ut vektløfting og ihvertfall prøve det ut 1-3 månder og se hvordan leddene dine er. Kan jo aldri være helt sikker, men jeg mener at hvis du har teknikken i boks og ikke lar egoet ta helt over så går nok det fint.

 

Kostholdet er nok bare blitt en vane, husker det var ganske vanskelig å kutte ut mitt 0,5l og 200g sjokolade om dagen-kostholdet. I mine yngre dager spiste jeg heller ikke noe, kunne unne med bare middagen. Moren trodde at jeg hadde en sykdom eller noe, men det hele viste seg at jeg hadde dårlig appetit. Gjennom årene har det endret seg, JEG ELSKER MAT!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar. Vi er GANSKE like, hvordan reagerte de litt eldre ''tøffe'' gutta på studioet da det kom en spinkel fyr på 49 kilo? Fikk du noen kommentarer?

 

Jeg var først med noen gamle kompiser, men disse sluttet etter 1-2 månder. Det var der 2 stykker som jeg ble godt kjent med, de hadde trent der i 1,5 år. Det som var ganske rart var jo at han enne kompisen som jeg trener med nå veide 70kg når jeg begynte der, så jeg synes at han så veldig svær og sterk ut. Nå veier han det samme som meg. Han er vel en fyr som ikke bryr seg så veldig mye om hvilken muskler han trener, så lenge han blir sterkere i benk så er han fornøyd. Første øvelsen jeg gjor og lærte meg var knebøy, denne øvelsen har jeg tatt hver uke siden jeg begynte. De sa nok ikke direkte til meg at jeg var spinkel.

 

Jeg må innrømme at jeg noen ganger har sklidd på feil spor avogtil, en helg gomlet jeg i meg 200g sjokolade (noe som er ganske unormalt for meg, fordi jeg pleier ikke å spise lørdagsnop). Det jeg også har merket er at hvis jeg ikke har en kostholds plan (diet) som går fra jeg står opp til jeg legger meg kan jeg faktisk gomle i meg masse annen mat (går mest på frukt). Det har vært en periode der jeg spiste når jeg var sulten, det er ikke noe for meg. Uansett hvordan jeg brir eller snur på kostholdet mitt vil det være egg, kylling og melk hverdag og fisk 3-5 ganger i uken.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Imponerende. :) Styrke ligger mye i pysken.

 

Oi, glemte å svare på denne. Det er SANT! SANT OG SANT!

 

Your body has no idea what your motivations are in the gym.

 

Your body doesn’t know that you are surrounded by barbells, dumbbells, machines and other people who are doing the same thing as you. When you perform a set of bicep curls to muscular failure, all that your primitive instincts know is…

 

Muscle tissue is being damaged and broken down.

Energy reserves are being used up.

Central nervous system is being taxed.

Joints and connective tissue are under stress.

Survival is being threatened.

 

As a result, the survival mechanism switch is turned on and the body says…

 

Pain, pain, pain.

Stop, stop, STOP!

 

Your body is physically motivated to avoid the gym at all costs. The gym represents nothing more than unnecessary stress that should be avoided.

 

Anbefaler de som er interesert i pysken bak kroppsbyggning bør lese boken Bodybuilding Innergame

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg satt her og tenkte litt, hvis jeg tar 11 reps på knebøy med 94kg så må 1RM min være litt høyere enn 120kg..

Tror jeg ligger på rundt 130kg på 1RM.

 

Men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal teste ut 1RM før jeg stanglerer på programmet.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Mandag Uke2 - 3x5 Markløft - 1RM 112KG

 

Markløft:

Oppvarming

1x5 44kg

1x5 54kg

1x3 64kg

Worksett

74kg - 5 reps

86kg - 5 reps

96kg - 15 reps

 

Assistance Exercises

Stangroing

1x10 - 50kg

4x5-5-5-5 - 60kg

----------------------------------

Komentar:

En hellsikens økt, måtte sitte igjen på skolen så fikk litt dårlig tid. Men jeg fikk virkelig kjørt meg! Slo forrige økt med 3 reps og 4kg :) Jeg tror det har noe med måltidet før trening å gjøre, 200g kylling og masse grønnsaker. Prøvde 50kg stangroing som var ganske lett, så jeg økte til 60kg. Men for at stangen skal tuche brystet/magen må jeg ta et lite hopp med ryggen på hver repitisjon uansett hvor mye vekt jeg har på.

Mer skole, mindre trening. Jeg liker egentlig mer trening, mindre skole :p

Denne økten ble: Bedre enn forrige.

 

Forrige økt:

 

 

Mandag - prøveuke

 

Markløft:

Oppvarming

1x5 42kg

1x5 54kg

1x3 64kg

Worksett

70kg - 5 reps

82kg - 5 reps

92kg - 10 reps

 

Millitær Press:

Oppvarming

1x5 18kg

1x5 24kg

1x3 40kg

Worksett

30kg - 5 reps

36kg - 5 reps

40kg - 10 reps

 

Assistance Exercises

5x10-10-10-10 Markløft - 50kg (lett)

5x10-10-10-10 Millitær Press - 30kg (rushet gjennom siste 2 settene, litt tungt)

----------------------------------

Komentar:

Treningen gikk lett for seg, worksettene var ok. Siste settet på markløft måtte jeg bare gi meg fordi vekten holdt på å skli ut av hendene mine, var helt stiv i hånden etter. Millitær press gikk også ganske lett, fikk høre av treningskameraten at noen av repsene gikk ikke helt ned til haken (han var litt missunnelig fordi jeg klarte 10 reps og han klarte bare 2 :p)

For å si det, jeg har aldri kjørt 5 sett med 10 reps før. De første settene gikk veldig fint med 10 reps med 50kg, men så begynte jeg å kjenne det i nedre del av ryggen. Millitær press måtte jeg rushe gjennom, kan så si, reps 9 og 10 kjente jeg det virkelig godt i muskelen. Var kanskje litt lett på assistanse øvelsene, skulle egentlig kjørt med %60. Men idag var det bare prøve uke. Jeg kjenner det fortsatt godt i føttene etter markløft treningen. Fin treningsøkt (skal jeg gi karakter?)

 

Jeg er ganske fokusert på størelsene på lårene. Syntes at de har blitt større. Tror dette blir ganske bra, får vel en god størrelse på lårene etter 1 år med bulk og deff. Gleder meg til resultatet.

 

 

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Får vel oppdatere hvordan dagsformen ser ut for tiden;

 

2u7vh2u.jpg

edit:

wow for et krappy kvalitet.. hater den blitsens btw..

 

Som dere kanskje ser så har jeg kanskje litt fett på kroppen som dekker for "the ripped look". Ingen planer med å kvite meg med fettet :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...