Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart det der ja. Venstre bryst er også større. Men har endelig begynt å jevne seg litt ut, i starten var det jo helt på tryne.

Det der er forsåvidt litt gamle målinger. Men seriøst, jeg tror ikke jeg gidder å måle, ta bilder og sjekke vekta. Så lenge jeg blir sterkere er jeg fornøyd. Har tenkt å oppbarbeide meg noen par gode år med powerlifting før jeg begynner med kroppsbyggning. Følger Arnold...

 

Synes at 5/3/1 med 5x10 på slutten av treningen er ganske hardcore og jeg liker det. Har aldri fulgt et program som kjører lavere reps enn 3

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg har det, men alle er liksom samme konsept, men bare forskjellige øvelser.

Men nå har jeg lest 5/3/1 boken og er overrasket! Stopper jeg opp tar jeg bare en deload uke og prøver ut en ny maks og begynner med %90 av 1RM igjen.

Ikke tenk på hvor mange kg du tar idag, men neste mnd.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Har målt både biceps og rundt hele armen (under triceps) før, ligger i noen av innleggene.
QUOTE(Pijus @ 18/11-2009 : 20:12)

Biceps høyre: 33cm | Biceps venstre: 33,5

 

Arm høyre: 32,5 | Venstre: 33 (måldt under triceps)

 

Hva er egentlig forskjell på biceps høyre og arm høyre?

Lenke til kommentar

Fredag Uke1 - 3x5 Benkpress

 

Benkpress:

Oppvarming

1x5 30kg

1x5 38kg

1x3 46kg

Worksett

52kg - 5 reps

60kg - 5 reps

66kg - 8 reps

 

Markløft:

130kg x 1 (

) - Ble litt irretert på han i gul tshorte, sorry for det. Han må alltid irretere.

140kg x 1 (

)

 

Assistance Exercises

Benkpress

3x10-9-8 - 56

2x10-8 - 50kg

----------------------------------

Komentar:

Tok ny maks på markløft, jeg viste jeg hadde noe mer å gå på! :thumbup: Min forrige maks var 120kg (som jeg synes var ganske tungt) og min nye er 140kg. Benkpressen var faktisk ganske tung, noen treningskamerater spurte om jeg kunne vise om jeg klarte 80kg på maks. De fikk ut en god del energi fra meg.

Denne økten ble: Bedre enn forrige.

 

Forrige økt:

 

.Testet ut 5-3-1 system idag.

 

Knebøy:

Oppvarming

1x5 42kg

1x5 54kg

1x3 64kg

Worksett

70kg - 5 reps

82kg - 5 reps

92kg - 8 reps

 

Benkpress:

Oppvarming

1x5 30kg

1x5 38kg

1x3 46kg

Worksett

50kg - 5 reps

58kg - 5 reps

64kg - 8 reps

 

Assistance Exercises

4x10-9-8-8 Benkpress - 58kg (%70 av 1RM)

1x10 Knebøy - 82kg (%70 av 1RM)

----------------------------------

Komentar:

Testet ut prosentregning for første gang, worksett på knebøy og benkpress var ikke noe tungt egentlig. Men assistance exserises var uffatelig tunge. EKSTREMT!

Trodde virkelig ikke at jeg hadde sunket så dypt. På benkpressen gikk det ned i repsantall hver gang, og på knebøyen var det så tungt at jeg bare måtte gi opp (Fuuck, jeg er stiv i ræven og lårene)

 

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Synes du skal jobbe en del mer med teknikken på marken din....greit nok at det er et maksløft, men ikke bra for ryggen akkurat. Du har vel sjekket ut spesielt Rippetoe videoene i teknikktråden her ? Må bruke mye mer bein i bunn av løftet, du løfter hofta uten å løfte vekta og havner i nesten strakmark posisjon der...

 

http://www.youtube.com/watch?v=sP4FwBkuK6o

 

Få riktig teknikk på det som er av løft, så vil du løfte mye mer enn det her korrekt i løpet av et par måneders tid, uten tvil....og du ødelegger ikke korsryggen din.

Lenke til kommentar

Har fått flere til å sjekke ut teknikken min på markløft. Alle sier det ser bra ut, kanskje litt lengre ned med ræven.

Så på videon selv og merket at det så ut som jeg dro hele vekten med ryggen, men det var ikke sånn det føltes.

 

Litt av en maskin du er.

Selv om du trener styrke hvordan er vekten? Volum? Fremgangen.

Jeg tar ikke maksløft ofte, men følte at jeg hadde noe ekstra å gi på marken. Bryr meg ikke så mye om vekten forsåvdit, så lenge jeg blir sterkere så spiller det liten rolle.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Har fått flere til å sjekke ut teknikken min på markløft. Alle sier det ser bra ut, kanskje litt lengre ned med ræven.

Så på videon selv og merket at det så ut som jeg dro hele vekten med ryggen, men det var ikke sånn det føltes.

 

Litt av en maskin du er.

Selv om du trener styrke hvordan er vekten? Volum? Fremgangen.

Jeg tar ikke maksløft ofte, men følte at jeg hadde noe ekstra å gi på marken. Bryr meg ikke så mye om vekten forsåvdit, så lenge jeg blir sterkere så spiller det liten rolle.

 

Det er ikke riktig teknikk som du kjører det hvertfall...er ikke sikkert de som har sjekket ut teknikken din vet hvordan det utføres korrekt heller....se på Rippetoe videoene så ser du hvordan det skal gjøres korrekt....som han forklarer det så enkelt som mulig : "hoppe så høyt du kan" bredde på beina, stanga midt over foten, ta grep på utsida beina, bøy ned til leggene treffer stanga, opp med kassa så mye du klarer....og barabing, korrekt utgangsposisjon...løft opp.

 

Ser du på deg selv fra sida da så ser du at ryggen din fra nakke ned til hoftene vil være helt rett...løft hofta samtidig som du drar opp stanga (bruk beina) og skyt hofta fram ca når du runder knærna med stanga....ingen vits å lene deg langt bakover på toppen eller shrug'e, løftet er ferdig når hofta er låst ut.

 

Løft mye, løft riktig !

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg hadde trening igår, og jeg imponerte meg igjen!

 

Hadde lite å gjøre så jeg prøvde ut 60kg på millitær press, noe som jeg har hatt til mål ganske lenge. OG DET KLARTE JEG! Ganske utrolig, jeg synes selv at 54kg var dødstungt. Følelsen var ganske unik også. jeg dro opp vekten til brystkassen, og presset opp. Men jeg klarte det ikke, jeg kom bare halveis. Så jeg tok vekten ned til brystet igjen og tenkte "FAEN PIJUS! SKJERP DEG!", før jeg presset den opp igjen. Og der gikk det. Helt fantastik følelse å holde 60kg overhodet.

Jeg var ekstremt sliten i skuldrene, jeg kunne nesten ikke føle dem når jeg tok armene overhodet, men tok meg rundt 10 mins pause og imponerte meg igjen! Kjørte en speedøkt med skulderpress med manualer, gikk fra 14kg til 19kg. For å si det selv, jeg har aldri klart å presse opp 19kg over hode, men nå gjor jeg det hele 10 ganger. På slutten av økten tok jeg benkpress med 20kgs manualer på hver hånd, som var rimelig lett og speed traning med 70kg på knebøy med 30 sec pause.

Lenke til kommentar
Men av nysgjerrighet, tenkte du virkelig "Faen Pijus, skjerp deg!" eller ditt eget navn? :p Skjønner at du kanskje ikke vil skrive ditt eget navn i tråden, men bare synes det virket rart å tenke det der på egen hånd.

I videoene kaller jo kompisene hans "Pijus", så det er ikke så rart om han gjorde det.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...