Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Håper ikke at fjortsfylla tar meg snart da? Kommer jo ingen vei med treningen hvis jeg kommer til å drikke hver helg...

 

Vil bare fylle inn her. Tror ikke du skal være så redd for det, er selv 18 år. Drikker som regel vær helg fredag og lørdag. Men poenget mitt er at det ikke vil påvirke treningen din drastisk, hvis du ser på min logg, vær helg fra midten midten av sommerferien til nå novemeber, er det kanskje 2-3 helg jeg ikke har drukket i denne perioden, og fra min erfaring går det ikke utover treningen så mye som man tror.

 

Det eneste jeg vil si er at når jeg ikke var på kreatin kunne jeg få litt dårligere resultater eller samme resultater på neste trening etter helgen (kunne også øke). Men Når jeg var på kreatin var det enten det samme eller økning. Bare pass på når du drikker at du spiser bra om dagen og får i deg den maten kroppen din trenger, så når du ligger fullsjyk dagen etter vondt i hodet osv bare pass på at du får i deg nok næring og mat.

 

Siden jeg har passet på kosthold og næring, og andre ting, så har jeg da muligheten til å drikke vær helg uten at det stopper opp progresjonen min, men at jeg alltid øker.

 

Men dette er bare min erfaring, så ikke gru deg til den tiden, Enjoy it !

 

Sjapp konklusjon: Hvis du drikker, bare pass på mat og næring dagen derpå så kommer du deg fort.

Endret av Zennien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å gjenta hva jeg har skrivd i en annen tråd om alkohol;

 

Når det gjelder alkohol så er ikke det bra for styrketrening nei. Alkohol kan bryte ned testosteron og øker konsentrasjonen av stresshormon. Og dettte kombinert over lenger tid, kan medføre til nedbryting av muskelmasse. En annen ting å huske på er at kroppen prøver å kvitte seg med alkohol raskest mulig, fordi det faktisk er en gift. Og da bruker kroppen store mengder vitaminer og mineraler på å gjennomføre dette. Og sist, men ikke minst, så dehydrerer det voldsomt og inneholder mye kalorier wink.gif

 

Er jo opp til hver enkelte å bedømme hvor seriøs de vil ta treningen sin. Jeg er også på byen så og si hver helg, men har veldig mange edru turer ;) og siden du nevner fjortissfyll, kan du vel bare slurpe på en vannflaske og late som du blir drita? Er det inntrykket jeg har fått av de fleste fjortisser på fylla :)

Lenke til kommentar

Kommer med litt godsakker før jeg hiver meg på 12 ukers stronglift:

 

Sånn ser jeg ut akkurat nå;

Rygg:

11qo9pu.jpg

 

Arm:

2wgep39.jpg

 

Målinger kommer seinere, jeg orker ikke å dele bilde av brystet mitt fordi jeg er litt flau over det :blush: . Så ganske flat ut på bildet, mens i speilet ser litt større ut.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Første treningsøkt Uke 1 (Stronglifts 5x5) - 16 November 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 90kg

5x5 Benkpress - 68kg

5x5 Dips - 20kg

3x10 Rows

3x12 Resv Crunch

------------------------------------------------------------

Komentar:

KONGE ØKT! YEAH!! Fikk presset meg sikkelig ut på alle øvelsene, og i dag fikk jeg følelsen av at beina var spagheti. Fikk kjørt ut beina HELT! Orket så vidt å gå seinere. Benkpressen gikk også veldig bra, med 68kg (70kg på fredag <3). Det var noen digge damer på treningssenteret idag, så jeg måtte jo bruke litt tid på de da :p. Skulle egentlig kjøre Rows før Dips, men de ville se når jeg gjor Dips. Mange nye folk som hadde begynt idag, mange som spurte meg om hjelp. Det var også en fyr som trodde at han kunne ta 68kg på benkpress, men failet :p hehe.. Håper jeg får flere slike dager!

 

Iden av å presse meg helt ut fikk jeg av en bok som heter "husker ikke, men noe med Muscle secrets, av Sean". Så det skal jeg forsette med.

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig tenkt å begynne med 64kg på knebøy og 40kg på benkpress.. Men vatafaen! Det blir jo 7 uker uten muskelbyggning, så jeg tenker på å kjøre meg ut på failure hver gang, det er jo det vi bygger muskler av vel?

 

Beina trenger litt mer venkt enn 90kg egentlig, våknet opp frisk og fin i beina.. Men brystet var jeg litt stiv i ;)

Det som overraska meg var jo at jeg kjørte meg helt ut på benkpress, også helt ut på dips.. Helt sikkert png jeg ikke ville dritte meg ut foran damene :!:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Synes det var dårlig gjrot av deg å snesurerer linselusa på det ene bildet ;) Brodern?

 

Om du skal ha flere boktips så er starting strength og prectical programming av Mark Rippetoe god lesning ift teknikk i øvelser og oppsett av treningsprogrammer. Det er i stor grad disse 2 bøkene Medhi på stronglifts.com har brukt som basis for 5x5-programmet du trener, advancedversjonen og texasutgaven :)

 

hvordan synes du knebøyen går?

Lenke til kommentar

Har hørt om Mark Rippetoe sine bøker, har sett alle tenknikk filmene hans (Millitær press, Knebøy, Markløft og Benkpress)

 

Knebøyen går ganske bra egentlig, men tror jeg må endre litt på Stronglifts programmet.. Kan ikke kjøre 3x knebøy i uken med å presse meg helt ut. Hvis jeg tar knebøy før markløft vil det gå over markløften.

 

Det var egentlig den grunnen for at jeg ikke begynte med Stronglifts 5x5 før. Jeg hadde tenkt men måtte slutte fordi det ble for jævlig for beina, hvis jeg tok knebøy, markløft og millitær press på en og samme dag. Så jeg fik en ide om å kjøre med %30 av 5RM.. Men tror ikke at det hadde funket så bra, fordi for å bygge muskler må man presse musklene ut på det ytterste.

 

Jeg er helt ødelagt i beina etter gymen.. Får vel bare kjøre noen økter med Optimal Oppvarming.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Er ingen problem å kjøre 5x5 knebøy tre ganger i uka. Så klart vil det gå ut over markløftet den dagen, men på sikt går jo markløftet opp samtidig som bøyen. Du bør ligge på en vekt der du kan fullføre 5x5. Vekta du klarer å fullføre 5x5 med vil ligge rundt 30% lavere enn din 1RM.

 

Du blir fort vant til det. Ikke tull for mye med programmet med det første :)

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar

Så jeg burde kjøre %30 av 1RM de dagene jeg har markløft? Du, det går fysisk ikke ann å kjøre markløft og bøy samme dagen.. Iallefall ikke når jeg pusher meg hver eneste trening. Kunne så vidt gå sist trening, hvordan skal jeg klare markløft da?

 

Kan jo prøve da.. Men er ganske sikker på at det ikek går.

Lenke til kommentar

Jeg kjører til failure på knebøy, det vil si til The Hypertrophy Phase. Men kan prøve.

 

 

Egentlig skulle jeg begynt på %30 av 5rm.. Som vil si 60kg på knebøy,60kg på mark og 40kg på benkpress.. Men det orker jeg bare ikke, dette blir 6 ukers sløs med trening.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på noe.. Når jeg kjører meg fult ut på knebøy hver trening.. Blir da ikke lår, rumpe og ... overtrent? Det strider jo imot muskel byggning.. Flere og flere kroppsbyggere har gått med å trene 1 muskelgruppe i uken.

 

Leste i boken at hvis jeg trente til failure holdt det masse nok med EN trening for den muskel gruppen i uken. Eller vil musklen fort bli overtrent.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...