Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Andre treningsøkt Uke 2 (2.termin) - 28 Oktober 2009

 

Trening:

1x5 Markløft - 90kg

5x5 Millitær press - 30kg

3x10 Stang roing - 40kg

1x8, 1x5 Chin ups - 2kg

1x10 Biceps Curl - 10kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Ganske så bra treningsøkt, synes at markløft begynner å bli serdels tung.

 

Kommentarer ønskes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tredje treningsøkt Uke 2 (2.termin) - 30 Oktober 2009

 

Trening:

5x5 Benkpress - 62kg

5x5 Knebøy - 72kg

2x10 Step up - 52kg

3x10 Flyes - 8kg

2x1 Millitær press - 50kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Ganske så bra treningsøkt, skal legge ut teknikk video av knebøy. Step up var ganske så tung og det brant i ryggen, prøvde meg også på maks på millitær press png av at treningskameraten prøvde på det også.

 

Kommentarer ønskes :)

Lenke til kommentar

Andre treningsøkt Uke 2 (2.termin) - 2 November 2009

 

Trening:

1x5 Markløft - 90kg

1x10 50kg, 1x10 60kg, 1x10 70 kg knebøy

5x5 Millitær press - 32kg

3x10 Stang roing - 40kg

1x5 Chin ups - 2kg

1x10 Biceps Curl - 10kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Markløften var mye lettere enn forrige gang, og denne gangen måtte jeg ikke stoppe opp og ta et hvilepust :)

Knebøyen var også lett, tok pyramide på dype. Det jeg bør jobbe på er Chin ups, kan være at jeg kutter ut denne øvelsen :(

 

Kommentarer ønskes :)

Lenke til kommentar

Andre treningsøkt Uke 3 (2.termin) - 4 November 2009

 

Trening:

5x5 Benkpress - 64kg

3x10 Flyes - 10kg

1x10 20kg, 2x10 15kg - skrå benk

1x3 Dips - 20kg

1x3 Dips - 30kg

1x1 Dips - 40kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Bra treningsøkt :) Skråbenk er way to easy, dessverre har de ikke mer enn 20kg på manualer :S. En venn utfordret meg i dips, han hadde dog trent dips i snart 3 månder og var klar til å utforde meg. Dessverre for han så måtte han stoppe på 30kg, og jeg klarte meg opp mot 40kg. Andre reppen på 40kg dips, sa stopp. Der jeg fikk "strek" i brystet og måtte gi meg.

Ellers en grei økt, gleder meg til å øke på benken :) Kostholdsplanen blir stor forandring på, der jeg skal få imeg mye mer proteiner og karbohydrater enn før!

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Har dere ikke høyere manualer enn 20kg?!? Hva for et studo trener du på? Høres jo latterlig ut.. Vi har 40 her, og jeg syns det er for lite.

 

Jeg går liksom på Ungdom's treningssenter. 13 år aldersgrense, eneste i bergen som har det. Jeg har fått flere beskjeder på at jeg ikke skal gå tyngre enn 10kg på dips og 70-80kg på knebøy. ehheheh..

 

Delavar:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Tredje treningsøkt Uke 3 (2.termin) - 6 November 2009

 

Trening:

5x5 Knebøy - 76kg

1x5 Markløft - 94kg

5x5 Millitær press - 36kg

------------------------------------------------------------

Komentar:

Dritt økt.. Fikk ikke godt gjennom så mange øvelser. Har spist ganske så lite idag. Fikk også møte noen venner som jeg ikke har møtt på ganske så lenge, så det ble mer snakk enn trening.

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan det er mulig, blir helt forvirra. Du veier ca likt som meg, likevell tar mye mer en meg. Jeg trener på en litt annen måte en meg, jeg tar 8 reps 3 set, makser heller aldri, likevell tar du mer en meg. Fettprosenten min er veldig lav, så jeg veier ikke så mye som jeg gjør pga fett.

 

Jeg tror aldri jeg hadde klart over 90 i markløft, kunne nok tatt 76 i knebøy, men aldri 5x5.

 

Er musklene dine bare mer potente en mine? :p

Lenke til kommentar

Litt av poenget med 5x5 er at man løfter tyngre, men også bruker mer tid på å hente seg inn mellom hvert sett. Det er heller ikke sånn at kroppsvekten din avgjør hvor mye du løfter. Til en viss grad, ja, men du har ingen garanti for at du skal klare å løfte like tungt som en person som har samme vekt/høydeforhold som deg.

 

Tren mer, så blir du sterkere.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan det er mulig, blir helt forvirra. Du veier ca likt som meg, likevell tar mye mer en meg. Jeg trener på en litt annen måte en meg, jeg tar 8 reps 3 set, makser heller aldri, likevell tar du mer en meg. Fettprosenten min er veldig lav, så jeg veier ikke så mye som jeg gjør pga fett.

 

Jeg tror aldri jeg hadde klart over 90 i markløft, kunne nok tatt 76 i knebøy, men aldri 5x5.

 

Er musklene dine bare mer potente en mine? :p

 

Etter min menig så finnes det to menneske typer, den eksplosive og den ermmm.. hmm.. utholdighet?

 

Vel, jeg er god på løfte tungt og få ganger, god på å løpe raskest på en kort avstand. Men jeg er veldig dårlig i å løpe langt, og trene med mange repitisjonner. Så jeg er den "Eksplosive" typen..

 

I gymmen var det før bare utholdiget trening, hvem klarte flest push ups, men klarte å løpe lengst, 3000 meter osv. Jeg fikk 4 i gym, DET VAR HELT ELENDIG!. Så jeg forklarte til gymlærene med det eksplosive greiene.. Og nå har vi hatt spurt, benkpress osv. Og nå ligger jeg på 5-6 i gym :)

 

76kg i knebøy er barnemat for meg, til vanlig trener jeg med 90-100kg 5x5, men har begynt med dype knebøy, så jeg ville bare få inn teknikken.

 

Tren mer, så blir du sterkere.

Tren tyngre, så blir du sterkere.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Sant det.. Det finnes tre "typer" mennesker. Husker ikke helt hva de heter, men la oss kalle det AA og BB. AA er sterke muskler, det er de som er født sterke. De tar mye i styrke, men lite i utholdenhet. Så har du BB mennesker, det er maratonløpere og i den gruppen. De har vanskelig for å bli store, men har igjengjeld god utholdenhet.

Til slutt har du AB mennesker. Det er personer med begge typene, altså AB. AB menneskene er fks fotball spillere, de har det beste av begge.

 

Man blir født som et AA, et AB eller et BB menneske. Et AA menneske kan aldri bli en god maratonløper, men om man trener utholdenhet, kan man til en viss grad bytte over til AB. Man kan aldri bli BB. Samme er med BB, man kan bli AB, men aldri AA.

 

Ikke stol 100 % på det jeg har skrevet, fordi jeg ikke er helt sikker på det selv, men det går noe i den duren.

Ble veldig mye Aer og Ber :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt..

 

AA er sterke muskler, det er de som er født sterke. De tar mye i styrke, men lite i utholdenhet. Så har du BB mennesker, det er maratonløpere og i den gruppen. De har vanskelig for å bli store, men har igjengjeld god utholdenhet.

Når jeg leste det der, så begynte jeg å tro om du mente Mesomorph og Ectomporh typen..

 

Mesomorph er liksom den naturlige sterke typen, mens Ectomprh er litt mer skinny. De fleste Ectomprh typene jeg kjenner har god utholdighet, men dårlig styrke.

 

AB som du snakker om, er vel blanding mellom Ectomrph og Mesomorph, som de fleste mennesker er. Eller Mesomrph og Endomprh.

Tror nok de beste bodybuildere er reine Mesomorph hele gjengen :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...