Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! Måtte lukke ned tråden på treningsforum :p tar den opp til sommer. Du lurer vel på hvorfor jeg setter så høye mål? Vi er en gjeng som trener, 3 stykker. Alle begynte samtidig med 5x5, vi har trent like lenge med 5x5, tatt knebøy hver trening. Og etter 5 månder, han han enne på 60kg, han andre på 75kg og jeg på 102kg.

 

Btw, 150kg var ikke så tung egentlig tror nok at jeg klarer å ta dype 150kg til sommeren.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg. Liksom i begynnelsen er det sånn rush periode, men forsatt ikke hørt om 14 åringer som tar 150kg i knebøy :p

Vi har da en på treningssentert som er 14 år og tar 140kg på knebøy og veier 80kg. Men han har ganske så spesielle gener.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Takk :)

Jeg løftet 90 graders bøy før, men nå har jeg tenkt å løfte lengre ned. Og det betyr dog at jeg må ned til 80-90kg :roll:

Så til sommeren skal jeg nok klare 150kg!

Kan vell si litt siden jeg er på TF jeg og under et annet nick dog ;)

 

Drit å håndkleet over skuldrene, det er litt ubehagelig i starten, men med litt trening er det ikke noe problem å stå med 160 kg på skuldrene :)

 

Lurt av deg å gå ned i vekt og kjøre skikkelig, du får nesten ikke trent setemusklene når du kjører så grunt som du gjør, om du går dypere derimot blir du bedre trent og om du kjører på noen måneder passerer du lett det du tok i kvartbøy før ;)

Lenke til kommentar

Første treningsøkt Uke 2 (2.termin) - 26 Oktober 2009

 

Trening:

5x5 Dype Knebøy - 80kg

5x5 Benkpress - 60kg

3x10 Flyes - 8kg (hver hånd)

3x10 Skrå hantelpress - 10kg hver hånd

------------------------------------------------------------

Komentar:

Begynt med dype bøy som dere ser, skal poste ut video av teknikk så snart så mulig. Det jeg merket med dype bøy var at det var mye tyngre enn vanlige bøy. Skal nok klare å slutte med hånkle. Ja det er ekstremt ubehagelig. Ellers en ganske så grei økt , men jeg bare lurer på noe ang skrå benken, jeg kjenner det ikke så godt i brystet når jeg utfører skråbenk. Kan det være fordi jeg kjøre alt for lett? Vet at jeg klarer 20kg på hver hånd, 8-10 reps, men jeg bare øver meg på øvelsen.

 

Ikke sett deg for urealistiske mål nå da, kjedelig å bli skuffet. Ting tar tid.

(ye, jeg var en av dem som svarte deg på treningsforum ;) )

Vel.. Poenget er å sette litt urealitstike mål, for de neste 2mnd satte jeg mål for å klare 80kg i benk, 110kg på knebøy og noe med 110kg på markløft. Hva gjor jeg neste uke? Klarte alle målene. Hvis jeg dog setter et mål for å klare 150kg på knebøy om 3 mnd, og hvis jeg ikke klarer det om 3 mnd og sitter på eks, 130kg. Så kommer jeg til gi alt for å komme til målet.

 

Kommentarer ønskes :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Her har vi filmen:

 

 

Sorry for fyren som kom på slutten, han bare elsker å vise seg fram.

Følte dog ikke at jeg hadde ass to the grass men er det dyp dybde?

 

Ang ryggen, så er den ganske så fin form på, ikke noe krumm. Sa iallefall veilderenen der. Var litt små tungt de siste repsene, men det er nok sånn med alle øvelser kroppen ikke er vandt med. Har dog aldri kjørt knebøy så langt ned, eller kanskje når jeg trente med sånn 50-60. Men ikke i 80-90. Prøvde også dybe på 90kg, det gikk ganske så fint men merket at det var ganske så tungt.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

For meg så ser det ut som at du krummer nederste del av ryggen på flere av repsene, men det er vanskelig å se når du dekker deg til med vektskiver når du går ned. Så en annen kamera vinkel ville hjulpet.

På et par av repsene så starter du bevegelsen med å bøye knærne fremover.

Du kunne gjerne gått litt dypere ned. Du varierer jo dybden på alle repsa nesten.

Lenke til kommentar

Synes det var noe som var litt feil med knebøyen ja. Kjøre lavere kan jeg jo alltids gjøre, men da må jeg tøye ut beina. Og helt sikkert starte med 70kg. Og som kenneth sa, jeg mistet kontrollen litt på repsene der jeg løftet litt med ryggen. Det sa treningseveilderen til meg også, og jeg fikk fikset det. Men ser ut som feilene henger litt igjen. Starter med 70kg og øver meg for å gå ned så langt som mulig.

Lenke til kommentar

Folkens, slutt å snakk om kviser i loggen min.

 

Den økten på mandag var en konge økt :). Jeg var støl og stiv i bryst og rumpe når jeg våknet opp i mores. Jeg tror at jeg var støl i brystet på grunn av flyes (kjenner det virkelig når jeg bøyer armene bak) og støl i rumpe av dype knebøy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...