Hårek Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Du ser bilder her. http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express X1 har en data link, X16 har 16 og kan derfor overføre data med 16 ganger større hastighet. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Så om jeg vil kjøre to skjermkort i SLI vil det da bære best å ha et hovedkort med 2 X16 eller funker det med et hovedkort med en x1 og en x16? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det vil selvsagt være bedre med 2 16x slots. Avhengig av om HK produsenten følger standarden 100% eller ei, så er det heller ikke sikkert at 16x kortet passer i 1x slotten (den skal være åpen slik at for lange kort kommer oppi, men ikke alle følger specs. i PCI-E standarden. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Som nevnt over så er det heller ikke sikkert at du får stappe et skjermkort i x1 sporet ettersom disse er kortere og det kan hende at det rett og slett ikke passer inn fysisk. Om du har planer om å kjøre SLI så står det som regel i hovedkortets spesifikasjoner om denne teknologien er støttet eller ikke Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Okei takker for svar da Her er hovedkortet jeg vurderer å kjøpe meg. Det har 3x PCI Express x16. Så da kan jeg altså kjøre 3 Skjermkort i SLI? Vil man merke noen merkbar ytelsesforskjell da? Hva er egentlig vitsen med 3 stk? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Du kan kjøre 3 kort i SLI der, med mindre det er "CrossFire only" hovedkort. Hvis du tenker på Core i7 og X58 hovedkort kan du nok kjøre 3 kort i SLI på denne, men vær litt OBS på at den 3. porten ofte ikke kjører med full PCI-e x16 hastighet. Om du linker til et bestemt hovedkort, så kan det nok avklares ganske fort Hvor vidt det lønner seg er en annen sak. 1 GPU* skalerer som regel best, to GPU-er kan skalere over dobbelt så bra i forhold til én, men kan også gjøre det dårligere enn én. Gevinsten med tre kort kan ofte være enda dårligere enn med to mtp pris/ytelse. Som regel så får du mindre og mindre ytelse per krone jo flere skjermkort du putter inn. Det stemmer nok ikke i enkelte spill, men ofte så er det slik. *(grafikkprosessor, som regel 1 per skjermkort, men finnes også skjermkort med 2 GPU-er) EDIT: gjorde det litt lettere å lese Endret 28. juli 2009 av E.C. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Trodde jeg laget en link Hiovedkort: Asus P6T Deluxe V2 https://prisguiden.no/product.php?productId=106784 Ellers takk for info Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 På denne kan du ha opp mot 2 skjermkort som vil få full hastighet gjennom PCI-e x16 spor. De nederste sporene ligger i tillegg veldig tett, så her passer det heller ikke med et stort kjøleløsning om du vil kjøre 3 skjermkort (noe som allikevel ikke er umulig). På dette hovedkortet er det altså enklest med 1-2 skjermkort. Flere er det sjeldent behov for heller, etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå