albions Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Noe å tjene på å kjøpe lydkort til musikk PC ?. Eller vill eg oppnå samme lydkvalitet av å bruke optisk utgang på hovedkortet ? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 du skal få samme kvalitet. Da dette er digital lyd så vil det ikke forekomme forstyrrelser. men jeg tror jeg leste et sted om noe med oppskalering og nedskalering. Men alle skriver at det er samma hvilket lydkort du bruekr mtp optisk. Dette gjelder også for kabler, men de fleste dyrere kabler er mer motstanddyktige mtp knekk og skade på kabel. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Ut har det ikke så mye å si hva du har. Men skal du ta opp eller bruke MIDI har det veldig mye å si om du har et billig Creative kort eller et MOTU kort til mange tusen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Dersom lyden skal videre inn i en boks med dac(digital-to-analog-converter) så er den sikkert bedre den enn den integrerte. Dersom du virkelig vil løfte lyden anbefaler jeg å kjøpe en ekstern dac som dacmagic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå