Cordura Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Har havnet i en situasjon nå som jeg trenger lit hjelp med. En venn av meg lånte penger til et arragement vi var på for en stund tilbake, jeg fikk den gangen beskjed om at jeg ikke trengte å tenke på betalingen enda og ta det når jeg fikk penger (ligger litt dårlig økonomisk ann for tiden og mest trolig en stund framover pga skade). I mellomtiden har det blitt uvennskap oss i mellom og han vil ha tilbake pengene med en gang, Jeg har forklart gang på gang at jeg har ingen mulighet pga jeg får sosial stønad. Nå vil han dra dette for forliksrådet og jeg lurer på hvor lsngt han evt kan komme med dette? Vi har ingen annen avtale enn den muntlige (hvor han da også ga meg god tid til å betale tilbake). Har lest litt rundt og virker som om han må ha gjeldsbrev for å komme noen vei, stemmer dette? Er forresten snakk om 1000 kr, vil ikke en evt sak med omkostninger koste mer enn dette? Endret 27. juli 2009 av Cordura Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Alt dette for 1000 kr? Er dette hvorfor dere er uvenner også? (Hvor lite er en venn verdt?) Hvorvidt hva saksomkostningene vil koste er helt opp til hvor lang tid saken tar å løse. Mitt forslag er å sanke inn disse pengene med noe ekstra vakt på jobb. Lenke til kommentar
Cordura Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Alt dette for 1000 kr? Er dette hvorfor dere er uvenner også? (Hvor lite er en venn verdt?) Hvorvidt hva saksomkostningene vil koste er helt opp til hvor lang tid saken tar å løse. Mitt forslag er å sanke inn disse pengene med noe ekstra vakt på jobb. Alt det der for tusen kroner ja.. Det er ikke grunnen til at vi er uvenner, dette var egentlig glemte ganske så lenge helt til noen nevnte det for han plutselig og først da begynte han å mase. Men vil han i det heletatt kunne få en sak på dette når det er ord mot ord? Ikke noe bevis, ikke noe gjeldsbrev, ikke noe annet enn at hans ord mot mine? Skulle så gjerne tatt noen ekstra vakter på jobb for å få sanket inn disse pengene, men ble skadet i prøvetiden på jobb, ble sagt opp, hadde ikke jobbet nok til dagpenger og måtte derfor over på sosialstønad, skal etterhvert få søkt om attføring, men dette kan ta en tid fikk jeg beskjed om. Og om det blir noen sak vil sosialkontoret mest trolig være de han må henvise seg til ettersom jeg ikke har penger i heletatt, ikke har noe spesielt av verdi e.l. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Så 1000 kroner er mer verdt enn en venn? Det skal jeg huske på Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 At to voksne mennesker ikke kan løse dette opp seg i mellom skjønner nå ikke jeg. Han har nok ingen beviser osv. men han har nok penger til en advokat han selv velger. Lenke til kommentar
Cordura Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg skulle gjerne løst dette selv, men nå har jeg prøvd og prate med han flere ganger og han nekter å innse at jeg rett og slett ikke har penger. Minstesatsen fra sosialen er akkurat nok til mat og nødvendige ting og å betale tilbake 1000 kr vil ta meg en stund, var nettopp derfor jeg stolte på han når han da først sa at jeg bare kunne bruke så lang tid jeg ville. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hmm, foreldre som du kan låne en 1000-lapp av da? Lenke til kommentar
Cordura Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Foreldrene mine er skilt og ikke i noen som helst form til å låne meg penger. Men betyr det at han faktisk kan komme noen vei med det? Såklart, når jeg får penger skal jeg betale de tilbake, men jeg har bare ikke råd akkurat nå. Akkurat nå prioriterer jeg heller regninger framfor det her. Og jeg føler dessuten at det blir feil for noen i slutten av 20-årene å låne penger av mamma og pappa til et lån jeg har. For ja, vi er faktisk i den alderen. Endret 27. juli 2009 av Cordura Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Vel, høres absurd ut. Vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har du noe du kan selge da? En avtale er en avtale, men som regel svært vanskelig å bevise når ingenting er skriftlig. Lenke til kommentar
Cordura Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Skal jeg selge noe nå er det ned på basisting som seng o.l. Bor hos noen venner som jeg gir alt av sosialstønaden til som takk for at jeg får bo der + de kjøper mat til meg.. Har kun penger til regninger tilbake.. Såklart, en avtale er en avtale, han skal få pengene tilbake når jeg får stablet meg på beina igjen, de som også var den orginale avtalen. Men nå vil han plutselig gå til sak og da sliter jeg jo. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg tror ikke du sliter for han har ikke beviser på å ha overgitt pengene engang Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det stemmer det sistemann sier. Så fremt du ikke får flere "venner" som stiller opp for han i retten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg tror ikke du sliter for han har ikke beviser på å ha overgitt pengene engang Så det du foreslår er at TS skal lyve i retten? For en utrolig smart strategi. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 trådstarter kan si til vedkommende som han er skyldig penger til at enten venter han ellers så nekter han plent for å ha motatt pengene og da sitter vedkommende med skjegget i postkassa. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Jeg tror ikke du sliter for han har ikke beviser på å ha overgitt pengene engang Så det du foreslår er at TS skal lyve i retten? For en utrolig smart strategi. Jeg nevnte ikke ordet lyve engang, var ikke det jeg mente heller. Men han har ingen beviser for at pengene på noen måte er overlevert. "Du skylder meg forresten 2.500 "krikkert", pung ut ellers blir det sak i retten." Skjønner du poenget da? Endret 29. juli 2009 av Thor. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hvordan det skal hjelpe å gå til sak når du ikke har noen penger uansett er jo litt vanskelig å forstå.. Hjelper ikke å få aldri så rett, dersom det ikke er noe å hente. Dette er jo uansett småpenger, men du kan jo prøve å få til en avtale der du betaler f.eks. 100,- kr pr måned i avdrag, om det er mulig å avse såpass. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg tror ikke du sliter for han har ikke beviser på å ha overgitt pengene engang Så det du foreslår er at TS skal lyve i retten? For en utrolig smart strategi. Jeg nevnte ikke ordet lyve engang, var ikke det jeg mente heller. Men han har ingen beviser for at pengene på noen måte er overlevert. "Du skylder meg forresten 2.500 "krikkert", pung ut ellers blir det sak i retten." Skjønner du poenget da? TS innrømmer at han har lånt bort penger. Faktum som ikke bestrides trenger man ikke føre bevis for. I ditt eksempel skylder ikke jeg deg penger, og vil selvfølgelig med rette bestride kravet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå