nomore Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei, Eg har kjøpt meg et blybatteri på 12Ah fra Jula til ca 299,-. Kan disse monteres liggende eller må eg da kjøpe et gelebatteri? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 gele/SLA, er det flytende syre i? de ahr sikkert datablad på det som sier om d går. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det må monteres stående. Det tror jeg faktisk gelebatteriet også må. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hvis det er et forseglet blybatteri av den typen som brukes i UPS-er og nødlyssentraler og denslags skal det kunne brukes i hvilken som helst stilling. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvis det er et forseglet blybatteri av den typen som brukes i UPS-er og nødlyssentraler og denslags skal det kunne brukes i hvilken som helst stilling. Ikke nødvendigvis. Har det flytende syre MÅ det ligge slik at platene er under væskenivået. Som oftest er maks helningsvinkel oppgitt i databaldet/manualen til batteriet. Hvis ikke, og det skvalper i batteriet når du heller på det ville jeg montert det stående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå