Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Omskjæring, bør jeg gjøre det?


Gjest Undrene

Anbefalte innlegg

Gjest Undrene

Hei hei

 

Jeg har ingen problemer med penis i forhold til trang forhud og lignende, men vurderer allikevel omskjæring. Jeg kan kanskje ha en tendens til å komme litt fort under samleie, av og til, samt at på det hygieniske planet tror jeg omskjærte peniser er betraktelig bedre.

 

Jeg pratet kjapt med fastlegen min som ikke anbefalte det kun på grunn av det hygieniske, uten å gi noen forklaring på hvorfor. Er det noen her som har erfaring/kunnskap rundt dette, og kanskje kan utdype litt?

 

Fastlegen min fortalte meg også at slike inngrep ikke lenger utføres på sykehus, men på private klinikker. Noen som vet om en slik klinikk på sørlandet?

 

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre ein er av så sterk religiøs tru så ser eg ikkje noko poeng i å gjere det. Kvifor skulle du kome seinare under samleie fordi du er omskjært? Det vil endre seg med tida. Ikkje ser eg korleis det skal være meir hygienisk å snippe den opp enn å la den være heil heller.

Lenke til kommentar

Hei,

Etter min erfaring så er det ikke så stor forskjell på sex før og etter, kansje litt i begynnelsen fordi det er nytt og uvandt:)

 

Det gjorde ikke noe særlig vondt etterpå i mitt tilfelle, ikke mer enn at reseptfrie smertestillende tar det unna. Men det kan ta et par måneder etter operasjonen før det ser allright ut.

 

Anngående følsomhet, så er det min erfaring at det ikke sitter så mye i selve penishodet som i huden rundt dette.

 

Legen anbefalte det vel ikke fordi operasjoner alltid medfører risiko og når det ikke er noen spesiell grunn som kan oppveie for denne så blir det kansje litt feil å anbefale det som lege.

Lenke til kommentar
Gjest Undrene
Hei,

Etter min erfaring så er det ikke så stor forskjell på sex før og etter, kansje litt i begynnelsen fordi det er nytt og uvandt:)

 

Det gjorde ikke noe særlig vondt etterpå i mitt tilfelle, ikke mer enn at reseptfrie smertestillende tar det unna. Men det kan ta et par måneder etter operasjonen før det ser allright ut.

 

Anngående følsomhet, så er det min erfaring at det ikke sitter så mye i selve penishodet som i huden rundt dette.

 

Legen anbefalte det vel ikke fordi operasjoner alltid medfører risiko og når det ikke er noen spesiell grunn som kan oppveie for denne så blir det kansje litt feil å anbefale det som lege.

 

 

Takk for godt svar :)

Gjennomførte du operasjonen i narkose eller med lokalbedøvelse?

 

Vet du om klinikker på sørsiden av landet som gjennomfører slike operasjoner ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...