kleshenger Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Er dette bra nok til gaming (laptop) NVIDIA® GeForce® GTS 160M 1024MB DDR3 skjermkort eller burde jeg invistere i NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort ?? Endret 27. juli 2009 av kleshenger Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 http://www.nvidia.com/object/product_gefor...ts_160m_us.html http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9600gt_us.html virker som om 160m er omtrent samme kjerne som 9600gt. men jeg vet ikke hvor høyt klokket 160m er. regner derfor med at den er noe tregere en 9600gt. du bør endre emnetittelen også.. før moderatorne kommer å tar deg Lenke til kommentar
kleshenger Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Okey takk for raskt svar, men jeg lurer på de to Hadde du greid å finne en gaming laptop med et gt kort som er like bra/bedre enn NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort er dette i så fall billigere ?? Men det som er spørsmålet er omg 260 er "like bra" som 160 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 jeg vet ikke hvilken laptop'er du sammenligner. hva som er viktig for deg. eneste jeg vet er at du snakker om skjermkort i laptop. gtx260m er langt bedre en 160m. sånne ting kan man finne ut på 15 sec på google.com. om du ikke skal flytte på pc'n anbefaler jeg deg å bestille en stajonær pc. siden du får langt bedre utstyr pr krone. om du flytter mye på pc'n og batteritid er et av tinga som er med i vuderingen stiller jeg 160m og 260m likt, men i forsellige kategorier. siden 160m er en "mindre" chip, har den bedre strømsparings egenskaper. som resulterer i en mindre varm maskin, og en maskin som varer lenger på batteri. 260m er en entusiast model for laptop gamere. mest for folk som drar på mere en 2 lanparties i året kun for å spille, eller tar med seg maskina til venner/skole/jobb hele tiden for å spille. om du bare spiller avåtil/batteritid. så er vell kansje 160m et bedre valg. om du spiller mye/ikke batteritid. så er 260m bedre valg. (muligens veldig mye dyrere også) Lenke til kommentar
kleshenger Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Takk nå ble jeg litt klokere men hvorfor er 9600gt bedre ?? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 jeg refererte til desktop versjonen av kortet. siden den har standard klokkefrikvenser. chippene 160m og 9600gt virker til å være identiske. det som kan være annerledes er klokkefrikvenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå