Gå til innhold

Kjøpe mitt første speilreflekskamera - hva er bra start mhht objektiver?

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig planer om å kjøpe meg Canon EOS500D, men utifra tester jeg har sett har jeg funnet ut at jeg trolig klarer meg like godt med EOS450D siden jeg likevel ikke skal bruke

kameraet til annet enn fotografering (ikke filming altså).

Canon velger jeg av den enkle grunn at jeg alltid har hatt Canon digitalkamera og tror det

kanskje da er enklere og sette seg inn ett kamera av samme merke side jeg er nybegynner på speilreflekskamera.

Men det jeg lurer på er, hvilket/hvilke objektiver anbefaler dere at jeg kjøper for å ha en grei start?!?

Har fotografert mye, men har altså null erfaring med denne type kamera....

På forhånd takk for hjelpen...

Endret av s10ne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert det lønner seg å kjøpe kit-objektivet. Selv har jeg brenneviddene 28-300 mm og 10 - 20mm. Jeg gikk lenge med bare 28-300mm'ern som funker fint i de fleste tilfeller. Du må nesten presisere litt tydeligere hva du har tenkt til å fotografere, før noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.