Gå til innhold

Oppdatering av Microsoft Office til ny versjon - problemer

Gårby

Anbefalte innlegg

Skulle legge inn nyere versjon av Microsoft Office på min fars PC.

Dette funket ikke som det skulle, slik at han fortsatt har den gamle versjonen.

Men, det som nå har skjedd er at Office ber om en fil som kalles "ProPlus.msi" hver gang jeg åpner f.eks. Word.

Dette vil jeg ha bort, da jeg ikke har denne filen.

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker.

"Prøv å avinstallere office xp..." For ordens skyld så kjører PCen Vista og ikke XP. Men Office xp er kanskje noe annet enn om selve operativsystemet? Men det er forøvrig sant at jeg har fått meldinger om "Office XP m/Frontpage".

Skal prøve begge forslagene.

Lenke til kommentar

Prøvde begge metodene.

Da jeg kjørte "Office Removal Wizard" så låste programmet seg alltid.

Da jeg prøvde å kjøre fila som skulle innstallere "Windows Installer CleanUp utility", så fikk jeg beskjed om at Windows hadde sluttet å virke.

Noen andre tips til hvordan fjerne alt av det gamle office (inkludert registreringsfiler osv. som hindrer meg i å innstallere det nyeste office)?

Lenke til kommentar

Her høres det ut som Windows ikke har et problem, men heller at det er noe feil med Windows.

Prøv å legg inn Windows Installer på nytt, http://www.microsoft.com/downloads/details...b9-54d056d6f9f4 . Dersom du er usikker på versjonen du skal laste ned, så bruk Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu

Dette løser de fleste feil når programmer ikke lar seg installere. Prøv deretter Removal Wizarden og eventuelt Installer CleanUp utility på nytt.

Lenke til kommentar

Prøv å levere bilen på verksted med diagnosen "Jeg skulle kjøre til Drammen men det funket ikke". Hva tror du skjer?

Hvis installasjonen i alle fall startet før det ikke funket, så tipper jeg det er de tingene som ødelegger systemet. Altså ikke den gamle Office, som det følgelig ikke er så viktig å bli kvitt, men resultatet av en feilslått installering. Det kan jo være alt og ingenting.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Ok. Får ikke til de to nevnte forslagene.

Har fjernet alt av tidligere Office. Likevel får jeg beskjed om at registernøkkel ikke godkjennes når jeg legger inn denne nyere versjonen av Office.

Den samme versjonen får jeg lagt inn på min egen PC.

Altså, tror en eller annen fil ligger på PCen og blokkerer for en ny versjon.

Noen som vet hvor jeg kan finne denne filen, og slette den?

Lenke til kommentar
Likevel får jeg beskjed om at registernøkkel ikke godkjennes når jeg legger inn denne nyere versjonen av Office.

Den samme versjonen får jeg lagt inn på min egen PC.

Har du installert den på din egen PC med samme nøkkel?

Vanlige lisenser kan du bare installere på 1 PC om gangen (vanlig retail versjon), eller bare på den PCen du kjøpte lisensen på, eller den første PCen du installerte den på (OEM versjon).

Home&Student versjonen kan man installere på 3 PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...