Gå til innhold

Dataen finner ikke skjermkortet etter reformatering

3nity

Anbefalte innlegg

Hei , hadde nylig dataen min på reparasjon hos Komplett, der det ble byttet hovedkort, blant annet med integrert skjermkort (som jeg IKKE bruker).

Har igår reformatert, og installert alle drivere bortsett fra skjermkort drivern. Når jeg prøver å installere får jeg denne beskjeden :

No hardware device found! please check your hardware card first or browse its cd directory for the right driver to install !

Kortet er et Powercolor Radeon x1950xtx, og hovedkortet K9N2 SLI platinum.

Det virker som at dataen har satt det integrerte som hoved skjermkort eller noe, selv om jeg nå bruker radeon kortet.

Finner kun ett kort på enhetsbehandling.

PCI-spor 32 (PCI-buss 2, enhet 0, funksjon 0)

Er dette det rette mon tro ? er selvsagt et PCI-E kort.

Endret av 3nity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kikket i BIOS om det er en mulighet å deaktivere det integrerte skjermkortet?

Ja har gjort dette, men finner ingen funksjon i BIOS som lar meg deaktivere noe.

Du finner dette i BIOS under "Advanced BIOS Features", velg Primary Graphic adapter og trykk Enter. Mener så du må velge PCI-E for at Radeon kortet ditt skal bli primary skjermkort ellers vil det integrerte skjermkortet være førstevalget.

PCI spor 32 (PCI-buss) er nok det integrerte kortet.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Gikk inn i Bios nå, viste seg at "PCI-E" sto der alt som main O_O

Uansett, jeg restartet, og fant nå et nytt kort.

Nå finner jeg 2 skjermkort der.

På det andre står det under plassering "PCI-buss 2, enhet 0, funksjon 0"

Endret av 3nity
Lenke til kommentar

Ok har funnet en mulig løsning her nå , installerte Omega drivere, og DE FUNGERER ! performancen er bedre faktisk enn med org drivere, men i enhetsbehandling er kortet registrert som et HD 2900 kort, og det er jo et X19550XTX , men det fungerer jo nå så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...