Gå til innhold

Ny bærbar, trenger tips


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny bærbar til søstera mi. Vi har tenkt til å kjøpe en IBM Thinkpad i og med at de er meget anerkjente og har så vidt jeg vet gjort det meget bra i tester.

 

Dell er uaktuel fordi vi har benyttet dem før og er absolutt ikke tilfredstilt med support osv.

 

Spørsmålet er heller om Thinkpad er et godt kjøp? IBM er jo syverene på kvalitet og kundesupport?

 

Den skal koste mellom 10 og 15 000. Hardware spesifikasjonene trenger jeg ikke tips på, men hvilken Thinkpad modell trenger vi?

Maskinen skal brukes til mail, internet og office-verktøy, lite eller ingen 3D.

 

 

Tenker vi satser på Celeron. Hvilken Thinkpad?

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


The Pirate skrev (2002-01-23 23:51):

Den skal koste mellom 10 og 15 000. Hardware spesifikasjonene trenger jeg ikke tips på, men hvilken Thinkpad modell trenger vi?

Maskinen skal brukes til mail, internet og office-verktøy, lite eller ingen 3D.


 

Man får ikke stort til IBM-maskiner ned mot 10.000,-.

IBMShop.no er vel de som har best utvalg, og A-serien som de selger er vel den rimeligste modellen. Denne er en slags "hjem og hobby"-bærbar. X-modellen er den minste i IBM-porteføljen (av skikkelige bærbare), mens T-serien er beregnet på "proffer".

 

Ut ifra dine "budsjetteringer" vil det derfor være naturlig å se på A-serien.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dersom du er på jakt etter en ThinkPad i, så er det liten grunn til å løpe beina av seg og betale 15000 kroner. Andresen Data, selger en med disse spesifikasjonene:

- Cel550

- 64MB

- 5GB HD

- CD

- 12,1" TFT

- Win ME

 

til den nette sum av 7179,60!!!! Sju tusen kroner!!!! Røverkjøp dersom det ikke er noe spesielt hun skal bruke maskinen til (video, spill, etc.)

 

Og hun kan få en IBM ThinkPad X20 til 8890 kroner. Gi-bort-pris det også!!! Andresen data finner du på http://www.ad.no

 

Eller hva med en av disse:

 

ThinkPad 1200i/PIII750 64MB 20GB DVD 13.3" TFT WME til drøyt 11150 kroner, eller

ThinkPad 1200i/PIII750 128MB 20GB CD-RW 13.3" TFT WM til 12400!!!

 

De siste to finner du på http://www.ibmshop.no

 

Skal du ha bedre forslag så får du stjele den selv. Deesuten er jeg enig med deg angående Dell - det er OK maskiner, men ikke enestående. Du får en del for pengene, men det er vel så bra alternativ der ute. Personlig har jeg prøvd Dell og ble ikke overbevist. Men så har jeg da heller ikke behov for 4000 poeng i 3DMark 2001 på en bærbar PC....

 

Skulle jeg valgt en til meg selv av de over så ville jeg nok ramlet ned på ThinkPad X20 - ikke så rask at det gjør noe, men med en vekt på 1,4kg så er den jo faktisk BÆRBAR!!

 

Lykke til!

 

Swanky

Lenke til kommentar

Takk for tips.

 

Jeg leter etter en som har dette:

 

Celeron CPU

Helst 128 MB RAM

Min 6 GB

Forholdsvis liten

 

Dessuten må jeg ha Nettverkskort og ISDN, tenkte å kjøpe et PC CARD med dette. Hvilket bør jeg velge?

 

Det finnes jo en million Thinkpad modeller. Går det an å konfigurere dem selv? Hvilken av butikkene er best, mht service o.l?

 

Takker

Lenke til kommentar

"Forholdsvis" liten?

 

Hvor liten da? Dersom du skal ha IBM, så blir det ThinkPad X-serien. Ellers har du Omnibook 500 fra HP eller M-serien til Compaq. Og Dell har Latitude. Kommer helt an på.

 

Alle disse ligger på 1,5kg. Neste hakk blir 3kg-sakene fra røkla.

 

Og de kravene du stiller oppfylles av samtlige maskiner på markedet, i alle fall dersom du oppgraderer minnet. Er det mer søsteren din forlanger så hadde jeg ikke giddet å legge 15000 i det. Eller kanskje, for en Sony Vaio. DET er stil. Eller en Mac G4 Titanium. Men da leker du med de store gutta :smile:

 

Når det gjelder PCMCIA-kort for nettverk så selger Flexi/Komplett et helt streit Ethernet 10/100 Fra Billionton (tror jeg) til rundt 200. Funker som fjell.

 

swanky

 

[ Denne Melding var redigert av: swanky på 2002-01-24 17:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...