Gå til innhold

Nedgradering Vista - XP

Anbefalte innlegg

nå begynner jeg å bli veldig lei dette operativsystemet, jeg har en HP Presario F700, en liten møkkaPC, hvorfor putter de Vista på en pc som egentlig ikke takler det?

nå har jeg en Windows XP cd fra en tidligere HP laptop, både vanlig laptop, og en sånn minipc..

er det noen som kan si meg hvordan jeg nedgraderer? og hvor jeg da kan skaffe drivere?

må jeg starte opp med CD, og så starte opp fra CD-rom og formatere via cd, som på xp?

går dette i det heletatt an?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint i de fleste tilfeller :)

Hadde litt problemer selv med inkompatibel bios-versjon, men dette ordnet seg som oftest ved å oppgradere til siste versjon.

Drivere finnes det en del av på HP's sider dersom du har fullstendig modellnummer på maskinen ( finnes på undersiden ) Windows vil nok i stor grad finne de fleste drivere selv, men resten kan googles eller bruke drivere fra andre produsenter.

Den største "flaskehalsen" vil imidlertid bli dersom du har SATA harddisk (hvilket det ser ut som de fleste maskiner i 700 serien har) - hvorpå enkelte drivere må integreres på windows cd ved hjelp av feks. nlite

edit: for å sjekke sistnevnte problem kan du sette inn cd og kjøre installasjonen til du kommer til skjermbildet med Microsofts standardvilkår som må bekreftes med F8. Dersom det kreves ytterligere SATA drivere enn de som finnes på installasjonscd, vil du få beskjed om at operativsystemet ikke har funnet harddiskstasjoner.

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...