Gå til innhold

Noen som har noen erfaringer med Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Hjemme har jeg Ventelo Bluezone ADSL 2+, og hastigheten min er på ca 10 Mbit ned, og jeg skulle ha egentlig 1 Mbit opp, men pga at jeg bor 2 km + unna sentralen, så måtte de en gang i tiden sette ned hastigheten til 0,8 Mbit opp fordi jeg ble koblet av konstant pga overbelasting på linjen.. uansett så er den nå stabil og jeg er greit fornøyd, med unntak av at jeg synes uploadhastigheten suger balle..

Anywho.. Jeg har nå fått tilbud om å få Canal Digital (siden borettslaget har dette og har installert digital TV hos oss), og hastigheten er 10 Mbit ned og 3,6 Mbit opp, og dette er jo mye bedre, samt at det er billigere..

Så, da er jo spørsmålet..

Er det noe "tull" eller andre ting man bør tenke på ved å velge Canal Digital!? Ingen stopp, eller reduksjon / sperring av hastighet hvis man bruker en del torrenter som man laster ned, etc? Andre ting?

Takker så meget for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Canal Digital i to år og det har fungert veldig bra. Bortsett fra noe pes med TV-kanalene etter eierendring har det ikke vært problemer.

Du kan peise på det du klarer av data gjennom kabelen deres, lovlig eller ikke. Det har gått ca. 2,4 TB gjennom routeren min siden september i fjor. Det meste er .torrents. :ninja:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Tar opp denne tråden igjen.

Jeg har et spørsmål ang. Canal Digital og trådløst bredbånd.

Modern har bredbånd i borettslaget hun bor i og har fått en grå boks med internett. Trådløst har hun en gammel Linksys router og en 3com usb trådløs adapter.

Problemet er at stabiliteten på det trådløse nettet er helt forferdelig og jeg mistenker at det er routeren og donglen som er problemet.

Så, til spørsmålet mitt: Hva slags trådløs router og hva slags trådløs usb adapter fungerer bra med Canal digital sitt modem?

Modern kan godt bruke 7-800 kroner på en bra router og noen hundre på en bra usb adapter dersom det gir henne stabilt internett.

Hun bor i en 100 m2 stor leilighet på ett nivå med bare tynne vegger i rommene.

Takker for svar som fører til at jeg slipper å bruke så mye tid på telefonsupport med min kjære mor som stadig vekk opplever problemer med å koble seg til internett! :roll:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver å få litt liv i denne tråden igjen ettersom jeg har flyttet og Canal Digital fremstår med det beste tilbudet. (Lang avstand til sentral for adsl)

Får man en public ip (transparent modem) eller leverer de et modem som bare gir lokal ip?

- Er det mulig å bruke flere public ip'r?

Blir det noen raksjoner om man setter opp f.eks egen mailserver?

Tillater de port 25 ut av eget nett?

Takler utstyret deres at man har flere enn to ipsec-forbindelser pr public ip?

Lenke til kommentar

petterg jeg tror nokk at CanalDigital sin Abuse avdeling kommer til å få klager på din mail adresse, spes når den står uten fast IP.

Surt når en ISP kommer på RBL pga bruker med mailserver rett ut.

Anbefaler derfor å sette din mailserver til å relay gjennom CD's smtp.

CD er kjipe med å gi ut fast IP.

Lenke til kommentar
Får man en public ip (transparent modem) eller leverer de et modem som bare gir lokal ip?

Du får en offentlig adresse, men ingen garanti for hvor lenge du har den. Vanligvis har du den sammenhengende i flere måneder etter min erfaring.

- Er det mulig å bruke flere public ip'r?

Normalt ikke.

Blir det noen raksjoner om man setter opp f.eks egen mailserver?

Tillater de port 25 ut av eget nett?

Takler utstyret deres at man har flere enn to ipsec-forbindelser pr public ip?

Jeg oppfatter CD som fullt åpent, slik at du kan bruke ubegrenset med porter innenfor den adressen du har fått.

Det beste med tilbudet til CD er antakelig den høye opp-hastigheten. Jeg har vært kunde i maange år, og opplever stort sett en stabil leveranse og god support.

MEN: Sist gang modemet røk (i vår) tok det EN uke å få ett nytt. Du må altså belage deg på å kunne fungere uten internett EN uke. Jeg fulgte denne saken nøye opp, og det SKAL VÆRE slik. Modemet ligger på lager i Sverige og sendes til deg først etter at support har bestemt seg for at det er feil på modemet. CD sparer penger. DU er uten Internet.

Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar

Ringte CD i dag og de har jo ikke et eneste menneske hverken på kundeservice eller support som vet forskjellen på offentlig ip og statisk ip.

Det værste som kom frem var at de hadde litt skjulte kostnader som det ikke står noe om på nettsiden. Dermed ble CD brått uaktuelle og jeg kommer til å vente på fiberforbindelse som kommer i februar. I mellomtiden er det lastbalansering av ice og 3G som gjelder (elsker mikrotik routere!). Og alt som krever båndbredde gjøres via vpn/rdp på en pc på jobben.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har også et spørsmål angående CD's bredbåndstilbud. Håper noen kan svare :dontgetit:

Jeg bestilte kabelTV til huset jeg og maddamen pusser opp, og valgte da også å få internett fra de. Flere tjenester samlet på ett sted, tenkte vi, sikkert bra!

Uansett.. vi fikk her om dagen en pakke fra CD som jeg tror var modemet. Vi tok det vel forgitt at det var muligheter for trådløst da vi bestilte, men det er det sikkert ikke, så spørsmålet er da hvilken router jeg kan kjøpe som støtter modemet til CD? Det er jo sikkert ikke hvem som helst som passer?!

Er nemmelig nødt til å ha trådløst i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...