Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Opel Astra - Vindusvisker bak fungerer ikke

Gjest Slettet+19873487

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19873487

Hei,

Jeg har en Opel Astra fra 94 som har gått ca 190 000km.

Vindusviskeren bak fungerer ikke lenger og jeg lurer på hva jeg kan sjekke for å løse problemet.

Dette er hva jeg selv har sjekket:

- Sikringen har ikke gått

- Har ristet på releet og jeg hører ikke noe, det fungerer nok helt fint.

- Har målt spenningen som kommer frem til motoren på vindusviskeren og måler den til ca 8V. (Jeg vet ikke om dette er forventet spenning. Hvordan kan jeg finne ut det?)

Hvis spenningen i så fall skal være 8V, er det da helt sikkert at det er motoren som har gått i stykker?

PS: Når jeg setter på vindusviskeren bak så hører jeg ikke at det klikker i releet under rattet.

PSS: Vindusspyleren fungerer "fint". I den forstand at det ikke kommer noe ut, men jeg hører at den spyler, mulig det er tett noe sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket om det ikke er koblinger fra bryteren som er ødelagt? men tror dette er et problem på de bilene, hører flere som har samme problemet.. det kan vel fortsatt være noe galt med motoren til vindusviskeren? snakk med et verksted, de bør ha oversikt over spenningen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bytt/test releet. Mål om 12V kommer inn til releinngangen. Mål kabling fra releutgang til motor. Mål fra styrestrøm på releet til bryteren. Du skal ikke ha 8 V, men ca 12 V på motoren. Sjekk at jording for motoren er i orden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487

Hei igjen,

takk for svar.

Jeg testet med en ny motor til vindusviskeren og det løste problemet.

Skal ta en titt på den gamle og se hva som kan være galt med den.

Takk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...