rambo555 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Er ikke utdannet i noe som helst.. vekterkurs ,lastebil er uaktuell for meg.. Noen som har et tips på kurs jeg kan søke på? Kan sveisekurs være noe?eller er det ikke tilstrekkelig for å få jobb. Lenke til kommentar
rambo555 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Hovedmålet med kurset er å tilegne seg praktiske ferdigheter og teoretiske kunnskaper på en slik måte at deltakeren kan arbeide som hjelpearbeider i verkstedindustrien. I tillegg vil de få grunnleggende teoretiske kunnskaper i ulike fagretninger innen verkstedindustrien. Deltakere skal også gis mulighet til å avlegge sertifiseringsprøve for sveisere etter NS-EN 287-1. Kurset kan også gi fratrekk i kravet til praksistid for å kunne avlegge fagprøve som praksiskandidat. Fagemner som gjennomgås på kurset • Faglig helse miljø og sikkerhet • Sveising med dekkede elektroder • MAG/Rørtråd sveising • TIG sveising • Skjæring med acetylen og oksygen • Yrkesregning • Platebearbeiding • Boring og gjenging • Materiallære • Teknisk tegning • Sveisesertifikater • Sertifikat for varme arbeider Får mann noe jobbe etter å ha gått dette kurset? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) jeg vet i alle fall i perioden som jeg tok meg et friår mellom vgs og uni så hjalp truckfører kurset jeg tok mye. Jeg fikk jobb nesten med en gang etter. Nesten alle typer lagerjobber krever i dag truckførerlappen. Men det kurste ser ikke dumt ut. Det vil hjelpe deg sikkert, men ta en titt på stillings annonsene om de krever at du kan sveise. Krever de ikke dette så er det ike nødvendig med det kurset. Kanskje de krever mer data relatert som kunnskap i excel o.l. Endret 27. juli 2009 av Dammed Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Der ble d endret ja hehe. Kurset vil absolutt hjelpe for å få deg arbeid, men er det lite ledige så er det vanskelig uten utdanning. Men tror ikke det er problem innenfor sveising og lignende fag. Endret 27. juli 2009 av General_Skurf Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Selv så tok jeg et kurs i cisco-nettverksadministrering og fikk meg CCNP-sertifisering. Det gav jobb. Desverre var det noen faktorer som førte til at jeg måtte slutte igjen, men det er ikke poenget med historien min. Kurset kostet 70 000 og jeg fikk dekket 50 000 av NAV så det var en personlig invistering på toppen av det NAV var villig til å betale. Lenke til kommentar
rambo555 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Flere kurs tips? trucklappen har jeg,men hjelper lite når halve norge har dette Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Er det ikke mulig å få seg jobb på en fiskebåt eller lignendet? Enkelte tar vel inn personer uten utdanning? Men det kreves kanskje noen sikkerthetskurs for å jobbe på båt? Lenke til kommentar
rambo555 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Ingen fler ideer? Kom ikke inn på sveisekurset... Men er det ingen som har gått på slike kurs før? cnc eller sveisekurs.. Vil jobbe i industrien senere Endret 20. august 2009 av rambo555 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hva med kranførerkurs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå