Gå til innhold

Anbefalt program for PHP-programmering

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale et bra (helst gratis) program for PHP-programmering? Aller helst ønsker jeg meg et program med delt skjerm. Øverst redigerer man PHP-fila (helst med fargekoding), og nederst er det et webleservindu som viser hvordan det blir seende ut. Det bør også være mulighet for å trykke på én tast, så blir dokumentet lagret, lastet opp til webserveren, og webleservinduet oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan anbefale et bra (helst gratis) program for PHP-programmering? Aller helst ønsker jeg meg et program med delt skjerm. Øverst redigerer man PHP-fila (helst med fargekoding), og nederst er det et webleservindu som viser hvordan det blir seende ut. Det bør også være mulighet for å trykke på én tast, så blir dokumentet lagret, lastet opp til webserveren, og webleservinduet oppdatert.

Coda er det du leter etter. ;)

Endret av funkyboy
Lenke til kommentar

Jeg bruker phpDesigner, ikke gratis, men heller ikke dyrt, og verdt hver eneste krone. Med PHP har du som regel ikke bruk for å se "hvordan det ser ut" før filene blir vist i nettleseren. Det som er så bra med phpDesigner er at du kan være koblet til serveren din, og da klikker du bare ctrl+s for å lagre og da blir filen automatisk lastet opp og du kan bare refreshe browser vinduet for å se endringen.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Coda er det du leter etter. ;)

..helst gratis..

Oi, beklager. Jeg glemte helt at demoversjonen er fullstendig (mente å huske denne hadde limitations) og kan benyttes femten dager(?) før man er nødt til å betale lisens for programmet. Programmet er også kun tilgjengelig for Mac OSX (kremt). Uansett er dette en av de få applikasjonene jeg noensinne har investert i, og synes det er verdt hver eneste krone.

Endret av funkyboy
Lenke til kommentar
Det som er så bra med phpDesigner er at du kan være koblet til serveren din, og da klikker du bare ctrl+s for å lagre og da blir filen automatisk lastet opp og du kan bare refreshe browser vinduet for å se endringen.

Det høres ut som en god funksjon. Men da trenger du fortsatt seks tastetrykk for å se resultatet. (Lagre/laste opp:Ctrl+s, Bytte til browser:Ctrl+Tab, Refreshe:Ctrl+r) Det ideelle hadde vært et program som gjorde alt bare med ett tastetrykk :)

Programmet er også kun tilgjengelig for Mac OSX (kremt).

Jeg skulle ha sagt at jeg har Windows. Så Mac-program går dessverre ikke.

Lenke til kommentar

ultraedit <- yes, the very best.

ellers er uestudio toppers om du vil ha flere features.

Ingen av de er gratis, men om du først skal ha software kan det være like greit å investere. Ha det klart, at om du først bruker en editor, vil det være veldig vanskelig å avvenne seg denne, og tilvenne seg en ny. Derfor vil jeg også anbefale ultraedit og uestudio, de vil aldri gå ut på dato og er til enhver tid oppdatert med de seneste tilleggene.

Ellers har de begge alle featurene de fleste editorene på markedet i dag har: project management, tabs, highlight, auto-complete, ftp/sftp, browser integration, backups (i siste versjon også versioning!), splitscreen, manualer. De kjører også et genialt macrooppsett, nemlig javascript, noe som gjør at endringer på store filer kan gjøre kjapt og enkelt. Macro recording er det også, for den som ønsker bruk av det.

Nei, disse to har alt. Jeg bruker uestudio selv, finner denne bedre grunnet en veldig bra autocomplete av tekst skrevet tidligere i dokumentet uten at den skal dra opp en liste det tar 2 sekunder å laste grunnet omfanget.

Det er så klart tusenvis av andre alternativer, men mitt tak på det hele er at ultraedit/uestudio er de beste. Jeg begynte med de, og nå gjør de jobben mange ganger lettere - for min del - enn f.eks nusphere, php edit, notepad++ osv.

Se forøvrig http://www.php-editors.com/review/ om du må ha definitive omtaler før du skal velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...