Gå til innhold

Windows 7 E ikke lansert likevel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
selv har jeg problemer med IE og har gitt opp å finne feilen

Da må jo det være en gyllen anledning til å ringe MS for support?

selvfølgelig ! siden det koster penger og jeg bruker xp og firefox ( som funger uten problemer ) som nettleser så gidder jeg ikke det .

det er mit valg.

det betyr likevel ikke at andre kan gjøre det .

i diskusjonen her høres det nesten ut som om noen ikke vil at man skal få hjelp der siden problemene er så få

Lenke til kommentar
Hvem er de? Jeg kjenner ingen som har ringt til Microsoft. (utenom å aktivere programvare)

Jeg ser på problemstillingene til elg-elg som stort set kunstige og konstruerte. Enten er det noen som er så redde at de ikke tør å velge nettleser selv, eller så er det de som ikke vet hvem de skal kontakte. Hvis det er noe slike så er det en såpass marginal gruppe, selv kombinert, at det ikke er et gyldig argument for å ta valgfriheten fra alle andre.

Lenke til kommentar
Hvem er de? Jeg kjenner ingen som har ringt til Microsoft. (utenom å aktivere programvare)

Jeg ser på problemstillingene til elg-elg som stort set kunstige og konstruerte. Enten er det noen som er så redde at de ikke tør å velge nettleser selv, eller så er det de som ikke vet hvem de skal kontakte. Hvis det er noe slike så er det en såpass marginal gruppe, selv kombinert, at det ikke er et gyldig argument for å ta valgfriheten fra alle andre.

jeg hadde håpet på at man kunne laget systemet slik at at det gjorde lett for både de og alle de andre som er sikre på sine valg. det var i grunne det som var hel poenget .

og ikke å ofre noen brukere for " felles beste" .

når en kan tilfredsstille absolutt alle med en kreativ løsning hvorfor skal man velge mellom de som vet eller de som har vansker med valgene ?

Lenke til kommentar

jeg hadde håpet på at man kunne laget systemet slik at at det gjorde lett for både de og alle de andre som er sikre på sine valg. det var i grunne det som var hel poenget .

og ikke å ofre noen brukere for " felles beste" .

Hvorfor er du så rørende opptatt av disse som er så livredde for å ta slike valg, og hvorfor skal dette ekstreme mindretallet diktere hva alle andre skal gjøre?

Mener du at det er bedre å ignorere majoritetens behov, altså å forkaste det felles beste?

når en kan tilfredsstille absolutt alle med en kreativ løsning hvorfor skal man velge mellom de som vet eller de som har vansker med valgene ?

Hva skal denne "kreative løsningen" være?

Lenke til kommentar

Jeg vet at de finnes, men i og med at såpass mange i dag bruker alternativer til IE, i f.eks Tyskland, Finland, Polen etc bruker flertallet Firefox, så vurderer jeg dette som et forbigående problem.

Slike sider har jo ofte også problemer i nyere versjoner av IE om man ikke bruker kompabilitetsmodus.

Og som nevnt tidligere, dette er hverken EU, Microsoft, Firefox eller Opera sitt problem. Ønsker aktører å avvise "brukere" i døra så er det aktørene som straffes. Deres konkurrenter vet nok å utnytte dette. Kanskje derfor jeg også ikke opplever problemer, rett og slett fordi sider som ikke virker besøkes ikke.

Tror nok om vi hadde gjort en skikkelig undersøkelse om prosenten av Firefox, Safari, Opera og Chrome brukere som opplever dette som et problem, hadde det ikke vært stor prosent.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så rørende opptatt av disse som er så livredde for å ta slike valg, og hvorfor skal dette ekstreme mindretallet diktere hva alle andre skal gjøre?

hvorfor kan ikke mindre tallet også være med ?

du fremstiller det som om det er enten eller. nå her jeg da skrevet at jeg ønsker et sstem som absolutt alle kan bruke uten hjelp.

Bolson : så du mener at de få som faktisk er avhengig av å gå til en nettside som kun funger korrekt i IE rett og slet skal boikotte denn siden.

her er men forsatt avhengig av IE.

så lenge disse vriompeisene ikke gidder å endre nettsiden sin fordi de likevel regner med at de som er avhengig av siden bruker IE , så kommer man ingen vei.

hva gjøren da for å komme videre ?

Lenke til kommentar

Nei ! jeg har ikke løsningen men noen meninger om hvordan det børe være.

hvis det skal være enkelt så må det også være forståelig for alle.

hvis noe er for enkelt så er det ikke alle som forstår alternativene.

andre igjen vil sannsynlig mene at det ikke er enkelt nok

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Det jeg er spent på er alle brukere som vil oppleve at dårlig programmerte websider ikke fungerer i annet enn IE.

Ja, da vil disse sidene miste mange brukere, og vil endelig tvinges til å gjøre noe med saken. Thumbs up!

At slike fortsatt eksisterer beviser jo bare at noe MÅ gjøres.

hvorfor kan ikke mindre tallet også være med ?

Det kan de godt, men de skal ikke diktere hva alle andre skal kunne gjøre. At to personer i hele verden har valgfobi betyr ikke at vi skal frata alle andre muligheten til å velge.

du fremstiller det som om det er enten eller. nå her jeg da skrevet at jeg ønsker et sstem som absolutt alle kan bruke uten hjelp.

Ja, da får du komme med forslag da vet du!

så lenge disse vriompeisene ikke gidder å endre nettsiden sin fordi de likevel regner med at de som er avhengig av siden bruker IE , så kommer man ingen vei.

Da graver disse sidene sin egen grav.

Lenke til kommentar

Da graver disse sidene sin egen grav.

for meg virker det som om det går mest ut over de som faktisk er avhengig av en slik side.

de som styrer disse siden gir faen så lenge det vet at noen er avhengig av disse.

de som er avhengig av disse siden MÅ bruke IE.

det er nettopp derfor de har den slappe holdningen.

nå er det vel egentlig bare gamle nettsider som er problemet.

da skulle men tro at problemet går over av seg selv.

det er bare det at jeg synes det virker som om det går litt for sakte.

for min del så er det Microsoft sin egen side for oppgraderinger som er problemet.

( her betyr det at når man sluter å bruke Xp så er nok det problemet over ).

når andre har oppdaget sider som det var problemer med (nevnt lenger oppe i posten ) så hadde vær fin om det ble laget en list/oversikt over disse

Lenke til kommentar

MEN elg, hva er poenget? Jeg ser det ikke. Første 6 avsnittene er ren kverulering.

Å den siste tja... det er noe der. Kanskje vi burde ha laget en side liste og så samlet en haug med hvitehats eller redhats for å nedlegge sidene(alt etter synspunkt)? Men vi burde ha en egen internasjonal lov mot å lage siden som er kompitable med gamle utdaterte nettlesere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...