Pricks Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 hvis en person lider av angst elle .l mot å gjøre noe uvanlig så får man denne situasjonen Det er ingen som lider av angst til en slik grad at de ikke får til dette. problemet er om folk er i stand skille mellom hvem de bør hevende seg til hvis de trenger hjelp til disse programmene som MS selv ikke har ansvar for. De henvender seg der de henvender seg i dag. problemet er å få skikkelig oversikt sik at en kan sette seg inn i saken.det er rett og slett for mye å pløye seg gjennom for en vanlig person da man gjerne glemmer en del etter at det er lest Da får du la være å delta i debatten. Så enkelt er det, egentlig. den vanlig bruker har heller ikke noen peiling på hvor de skal lette for å finne informasjon hvis han ønsker å delta i debatten Da kan den vanlige brukeren stille ærlige spørsmål istedenfor å legge frem en haug med påstander uten rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 kanskje ikke angst i rette forstand , men de få det gjelder er rett og slett redd for å ødelegg systemet. det er derfor de heller ikke tar sjansen på dette valget. det er nemlig folk som har fått negative holdninger til data fordi de har hatt dårlige opplevelser ved bruken hvor skal man henvende seg hvis nettleseren trøbler ? f.eks min firefox har ikke noen telefonnummer å ringe i menyvalget Om firefox hvis det kommer som en del av Windows så er det lett å tro at det er Microsoft som skal hjelpe her virker det som om da må gå til en bestemt nettside for informasjon. da må en bruke en annen nettleser. da er jo poenget i å bruke den første borte selv om det var den man den man ønsket å bruke. å ikke kunne delta i en debatt for tilgjengelig informasjon er for tung å er ikke akkurat rettferdig. man her jo uansett en mening jeg vil jo ikke tro at man blir så veldig populær vis man må spørre seg opp om alle detaljene. noen vil nok også referer til disse "tunge sidene" som svar. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 kanskje ikke angst i rette forstand , men de få det gjelder er rett og slett redd for å ødelegg systemet. Da er det andre ting som er mye verre den dag i dag. Man kan veldig enkelt legge inn en forklaring for brukeren, så er det problemet løst. hvor skal man henvende seg hvis nettleseren trøbler ? Der man henvender seg i dag. å ikke kunne delta i en debatt for tilgjengelig informasjon er for tung å er ikke akkurat rettferdig.man her jo uansett en mening Det er nettopp poenget. Det blir ikke rettferdig for de som faktisk har satt seg inn i saken å stadig vekk måtte tilbakevise de samme feilslutningene, om igjen og om igjen og om igjen... jeg vil jo ikke tro at man blir så veldig populær vis man må spørre seg opp om alle detaljene. Man blir enda mindre populær hvis man slenger rundt seg med dårlig underbygde påstander. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 hvordan kan man forklarer hvilken nettleser man skal velge til med dårlige erfaringer ? en perosn som er redd for at systemet ikke vil fungere vis han velger "feil" nettleser da dukker det opp et annet problem. det er at en bestem nettleser blir favorisert. det var jo det som var problemet med IE . for slik personer er jo det eneste valget det nettleseren de har brukt hele tiden . hvis hans favoritt nettleser ikke er med så blir jo problemet unødvendig provosert frem. det er det som er sakens kjerne i dette punktet du svare meg at man henvender seg der man gjør det hvis en for problemer. hvis man får problemer med IE så henvender man seg til Microsoft . det er noe alle vet . men når det gjelder de andre nettlesren så er det få som faktisk vet hvem som står bak. selv har jeg fått greie på selskapet bak firefox heter mozila fundartion ( eller noe i den duren) . at Opere softvare står bak Opera chorome er den nye nettleseren til google og at Apple står bak Safari de andre nettlsrene er jeg ganske utstikkere på. det er ett problem som stadig dukker opp her på forumet : og det er når noen gir forklaring til en person om ett eller annet så er det alltid noen som skal krangle på det det fører vanlig vis til at men blir henvist kilden som nettopp er den Tunge siden" og men blir stort sett bare forvirret av det hele. her fra kan det bli mye rart ut av det Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hvis ikke du vet mer enn det, tror jeg du bør lese litt før du poster et innlegg til i denne tråden.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 noe konkret du mener jeg bør vite ? det er sikker noe jeg vet men har ikke tatt det med for at innlegget ikke skal bli unødvendig langt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 La oss føre diskusjonen tilbake på skinnene igjen, nå.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 hvordan kan man forklarer hvilken nettleser man skal velge til med dårlige erfaringer ? en perosn som er redd for at systemet ikke vil fungere vis han velger "feil" nettleser Man forklarer ikke hvilken man skal velge. Man forklarer hva man skal gjøre. hvis man får problemer med IE så henvender man seg til Microsoft . det er noe alle vet . Da får Microsoft henvise dem til det riktige stedet. Hvordan fant de ut hvordan de kontakter Microsoft? Da kan stedet de fant ut det også liste kontaktinformasjon for de andre nettleserne, om nødvendig. det er ett problem som stadig dukker opp her på forumet :og det er når noen gir forklaring til en person om ett eller annet så er det alltid noen som skal krangle på det det fører vanlig vis til at men blir henvist kilden som nettopp er den Tunge siden" og men blir stort sett bare forvirret av det hele. her fra kan det bli mye rart ut av det Igjen: Hvis du ikke gidder å sette deg inn i en sak, så er det jo lite nytte i å diskutere det. Og hvis du absolutt ikke vil lese kilder så får du heller la være å be om det, og bare stole på det folk skriver. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 det er jo forsatt noen (få) som VIL at andre skal ta dette valget . fordi de føler seg ikke kompetente til å ta dette valget. at de skal bli tvunget til å ta dette valget blir da for stort ansvar som de da har problemer med . spørsmålet er hvordan man løser dette på en skikkelig måte. hvis de da skal lese seg opp på hvilken nettleser som er best for dem går tiden og det er de neppe interessert i det jeg håper på her at det er nok informasjon i dette valget til at alle klarr å ta dette valget , smtidig som om de andre ikke synes det blir for mye detaljer . når en bruker Windows som operativsystem så vet alle at det er Microsoft som står bak. når det blir problemer med Windows eller programmene som kjører der er det naturlig å kontakte Microsoft. at ikke Microsoft ikke har noe med de andre nettleserne er det ikke alle som er klar over i disse tilfellene vil de kontakte MS selv om nettleseren er firefox eller crome. det gjør jo ikke saken bedre at det er bare 2 av disse netleseren ( etter de jeg vet ) har norske kontakter: Microsoft og opera det må også ordenes i en informasjon når dette valget er aktuelt. en sak er å lese kilder , en annen er å faktisk forstå hva som står der . når kilden er på "flere kilometer " så er det ikke alle som har energi til pløye seg gjennom alt og så hjelper det ikke å stole på andre når de krangler om hva som er rett. et tydelig eksempel på det er debattene om klimaet . da er det ufrivillig kastet ut av diskusjonen Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 det er jo forsatt noen (få) som VIL at andre skal ta dette valget . Synd for dem. De kan få en guide til å hjelpe dem til å ta valget. Det blir bare tåpelig om disse to menneskene i hele verden som er så redde for å velge skal få diktere hvilke valg som skal være tilgjengelig for millioner av andre mennesker. at ikke Microsoft ikke har noe med de andre nettleserne er det ikke alle som er klar over Derfor skriver man det på siden der man tar kontakt med Microsoft om nettleseren. en sak er å lese kilder , en annen er å faktisk forstå hva som står der .når kilden er på "flere kilometer " så er det ikke alle som har energi til pløye seg gjennom alt Da får man la være å diskutere, eller godta faktaene andre legger frem. og så hjelper det ikke å stole på andre når de krangler om hva som er rett. Da får man vente til krangelen har lagt seg, og la være å delta i debatten. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 om man har en nettleseren Crome skal man ta kontakt med Microsoft hvis det er problemer med nettleseren ? det henger liksom ikke helt sammen hvorfor heller ikke operette Europa kontorer for de forskjelige nettleserne der man kan kontakte noen som forstår språket ? når problemene oppstår er det vanligvis for seint å lette opp adressen til support ell.l har man det på ett papir er det så mye enklere Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 om man har en nettleseren Crome skal man ta kontakt med Microsoft hvis det er problemer med nettleseren ? Det kommer an på hva man kommer frem til i den endelige dommen, da vet du. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 tror du at dommen er klar før utgivelse datoen da ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 @elg-elg123: For 90 - 95 % av brukerne er det ikke Microsoft som gir support på IE, det er maskinvareleverandørene. Microsoft har supportsider, men har du kjøpt en PC fra Dell med Windows vil du om du sender mail eller ringer til Microsoft med et IE problem får beskjed om å henvende deg til Dell. Brukere med bedriftsavtale har heller ikke direkte Microsoft support for den enkelte bruker. Har du en retailutgave av Windows har du en begrenset support hos Microsoft. Microsoft gir ikke support på programmer fra andre leverandører selv om programmet kjører på Windows, det gjelder virusprogrammer, Adobe sine, programmer til skrivere. For en vanlig bruker som f.eks ikke bruke Office 2007 er det en særdeles begrenset del av programvaren Microsoft i det hele kan gi support på. Så verden endrer seg ikke en tøddel om muligheten til å velge nettleser blir implementert. Ellers så er både Opera, Apple og Google etablert i Norge, og Mozilla har en europeisk organisasjon. Og support på preinstallert annen nettleser vil supporteres av maskinleverandør. Microsoft har heller ikke foreslått en løsning med preinstallert alternativ nettleser, men en løsning der jeg som bruker får mulighet til enkelt å velge et alternativ. Akkurat som jeg kan velge alternativer til Office 2007 og andre Microsoft program. Prinsippet er uansett at det er programvareleverandørene som gir support. Og realiteten er at minst 9 av 10 bruker bruker nettet, venner etc når de har problemer, og ikke annen type support. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) du svare meg at man henvender seg der man gjør det hvis en for problemer.hvis man får problemer med IE så henvender man seg til Microsoft . det er noe alle vet . Vet alle dette? Hvorfor ringer da omtrent samtlige venner og familiemedlemmer til meg hver gang de har trøbbel med dataen sin, når Microsofts hjelpekorps står i kø for å hjelpe dem? Kan en av grunnene være at de aller fleste benytter OEM-versjoner av Windows, som ikke inkluderer noe som helst kundestøtte fra Microsoft? Og selv om du kjøper de langt dyrere retail-versjonene av Windows eller Office, får du bare 90 dagers support fra Microsoft. Ellers må du som privatperson betale NOK 489,00 (inkludert MVA) for å ringe Microsoft. Dette kan fort bli dyrt i lengden, så mitt tips er å lære seg å Google jo før jo bedre (Kilde: http://support.microsoft.com/gp/persup/no ) Men du har tydeligvis trodd at alle Microsoft-programmer har et telefonnummer du kan ringe for gratis support. Hvor finner jeg dette nummeret i IE? Er det skjult som en easter-egg kanskje for å begrense belastningen på telefonlinjen? Og hvor ofte trenger egentlig folk support på f.eks. Firefox? Har du noensinne opplevd problemer med Firefox som har gjort at du ikke kommer på nett, og dermed måtte ty til IE for å søke etter hjelp? Neppe! Om internett ikke funker er det 99,9% sannsynlighet for at feilen ligger et annet sted: feilkonfigurering av wlan/ruter, problemer hos ISPen, kaninen har tygd over nettverkskabelen... selv har jeg fått greie på selskapet bak firefox heter mozila fundartion ( eller noe i den duren) .at Opere softvare står bak Opera chorome er den nye nettleseren til google og at Apple står bak Safari de andre nettlsrene er jeg ganske utstikkere på. - Mozila fundartion? - Opere softvare? - Chorome? Ingen kan anklage deg for å ikke ha gjort leksa di nei: Endret 23. august 2009 av Langbein Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 de henvender seg til MS fordi MS står bak den nettleseren. trenger det å være flere grunner ? hvis en bruker vet at han kan få support påpcen hos leverandøren/butikken så hevender de seg der først. denne supporten er vanligvis tidsbegrenset på samme måte som hos Microsoft. når denne perioden er over så vil det være naturlig å hevnede seg til os leverandøren. nå har jeg heller ikke påstått at denne supporten er gratis. og forresten det er ikke alltid man henvender seg til supporten fordi ting ikke fungerer , men også fordi ting ikke funger som man ønsker (selv om det ikker er noe galt her ) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 de henvender seg til MS fordi MS står bak den nettleseren.trenger det å være flere grunner ? Hvem er de? Jeg kjenner ingen som har ringt til Microsoft. (utenom å aktivere programvare) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 pr.d.d så vet heler ikke jeg om noen som har ringt til Microsoft. dette er noe vi aldri får vite så fremst vi ikke kjenner dem selv . å på stå at de ikke eksister blir også feil. på samme måte så ringer folk til canal digital når de er noe galt med tv signalet i borettslaget der en bor fordi det er C.D. som lever signalene der. hvem som har ansvaret i borettslaget har de neppe full oversikt over Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) pr.d.d så vet heler ikke jeg om noen som har ringt til Microsoft.dette er noe vi aldri får vite så fremst vi ikke kjenner dem selv . å på stå at de ikke eksister blir også feil. på samme måte så ringer folk til canal digital når de er noe galt med tv signalet i borettslaget der en bor fordi det er C.D. som lever signalene der. hvem som har ansvaret i borettslaget har de neppe full oversikt over Å påstå at de ikke eksisterer blir nok feil ja, er kanskje en og annen der ute, men tror ikke jeg kjenner noen selv som noen gang har ringt til SM på grunn av nettleserproblemer. I de fleste tilfeller der jeg eller andre hører lignende uttalelser fra foreldre og andre mindre datakyndige som "den blåe E'en på desktoppen fungerer ikke lenger", er de sjeldent nettleseren det er noe feil med, og dermed ikke en MS-problem. Om det er viktig med support for nettleseren så kommer nok dette samt annen informasjon, som hvem som støtter standarene best, viktige funksjoner, og annet som kan være nyttig å vite for å kunne gjøre et valg av nettleser når dette valget kommer opp. Problemet er vel at support for IE følger vel allerede med ved kjøp av en Windows-lisens, og det er nok få som ønsker å betale for enda en avtale om noe tilbyr dette. Hvilke spesifikke problemer mener du at noen vil kunne trenge å ringe til support grunnet nettleseren? Når det er noe galt med TV-signalene så er det ofte kun kundeservice som kan svare på dette og fikse problemene, ser ikke helt sammenhenger her. Om man hele tiden skal lete etter problemene, vil man nok sjeldent finne løsningene. Endret 23. august 2009 av tamarin Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 det er bare å se på hvem som ringer support ( eller det de tror er support ) oftest. altså de som har liten peiling på hva de holder på med. andre ganger så er det når en selv forsøker å finne feilen så ringer de bl.a. dit for å få tips her der det mange årsaker selv om en feil oppstår i en nettleser så ar det ikke sikkert at det er der feilen er. selv har jeg problemer med IE og har gitt opp å finne feilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå