Gå til innhold

Hvor dyr er kinoen din?

€uropa

Anbefalte innlegg

Jeg var på min lokale kino i dag og der kostet det 100 kroner for én billett, noe jeg synes er urimelig mye og grov voldtekt av lommeboka. Hvor mye er det vanlig å betale for en kinobillett? For 100 kroner kunne jeg kjøpt to andre gode filmer og sett dem hjemme i sofaen foran min egen TV, uten 15 min med reklame og sette på pause som jeg vil. Dessuten er sofaen min mer komfortabel enn de harde setene på kinoen og jeg kan fjerte og klø meg akkurat når og hvor det måtte passe. Jeg må også si at det er svært høye priser i kiosken på kinoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt har jeg vel betalt 90 kroner per billett, men har vært borti 100 kroner på en og annen premiere. Dette er på kino 1 i Sandvika.

Kino er dyrt ja. Prisene i kiosken ligger vel på samme nivå som alle andre kiosker, men det løser du lett ved å kjøpe drikken på en matvarebutikk på forhånd.

Lenke til kommentar
Vil det være mulig å sette i gang en organisert boikott av kinoene til prisene blir mer overkommelige? Film er da kultur.

Jo, men det er eit av dei kulturtilboda med lågast pris. Det kostar meir å gå på fotballkamp (to øvste divisjonane), konsert eller teater, men mindre å gå i museum.

Ettersom besøkstalet er stigande på kino er nok ikkje prisen altfor høg.

Lenke til kommentar
For meg virker det som om kinoen blir dyrere hele tiden. Jeg hadde ikke vært på kino siden i fjor sommer, da tror jeg det kostet 90 kroner her.

Her hos oss virker det som de priser filmene ut ifra forventede besøkstall, pluss at barnefilmer får lavere pris, 3D-filmer høyere.

Harry Potter 6 – 110 kr!!

Transformers 2 – 100 kr

Public Enemies – 95 kr

Istid 3 – 85 kr

Istid 3 3D-versjon – 110 kr

Istid 3 3D-versjon (original tale) – 120 kr!!

Lenke til kommentar

Det har blitt utrolig kostbart å gå på kino. Er man et par så kan man jo faktisk kjøpe filmen på DVD / BR istedenfor å se den på kino. Riktignok litt senere, men likevel!

En annen ting som er fantastisk irriterende er at etter at man har betalt 100 kroner for billetten må man se 15 minutter reklame før filmen starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...